Φυσικό Αέριο

ΔΕΣΦΑ: Και η αύξηση των τελών στις εναλλακτικές λύσεις για την χρηματοδότηση επέκτασης του δικτύου

ΔΕΣΦΑ: Και η αύξηση των τελών στις εναλλακτικές λύσεις για την χρηματοδότηση επέκτασης του δικτύου
Το ενδεχόμενο επιβάρυνσης των τελών χρήσης παραμένει ανοιχτό

Εναλλακτικούς τρόπους χρηματοδότησης, είτε μέσω του τρέχοντος ΕΣΠΑ, είτε μέσω τραπεζικών δανείων, αναζητάει ο ΔΕΣΦΑ προκειμένου να διασφαλίσει την υλοποίηση της επέκτασης του συστήματος φυσικού αερίου προς την Δυτική Μακεδονία και την Πάτρα, μετά την απένταξή τους από το Ταμείο Ανάκαμψης.

Αυτό που ουσιαστικά άφησε να εννοηθεί η κ  Μαρία Ρίτα Γκάλι, νέα διεθύνουσα σύμβουλος μιλώντας στην Καθημερινή, είναι ότι το κόστος των δύο αγωγών, στην περίπτωση που δεν χρηματοδοτηθούν ούτε από το ΕΣΠΑ μετά τον αποκλεισμό από το Ταμείο Ανάκαμψης, θα περάσει στην ρυθμιστική περιουσιακή βάση του ΔΕΣΦΑ και θα υπολογιστεί για το ετήσιο ρυθμιζόμενο έσοδο του Διαχειριστή, το οποίο πληρώνουν οι καταναλωτές μέσω των τελών χρήσης συστήματος.

Η κ. Γκάλι εκτιμά πάντως ότι η συζήτηση για τη χρηματοδότηση νέων έργων φυσικού αερίου παραμένει ανοιχτή σε επίπεδο ΕΕ και όπως τονίζει, αυτό που εταιρίες όπως ο ΔΕΣΦΑ προσπαθούν είναι να αναδείξουν και να πείσουν ότι οι εταιρείες και οι ενώσεις της ενέργειας χρειάζονται τις υποδομές του φυσικού αερίου, προκειμένου να μεταβούμε στην επόμενη ημέρα.
Όπως έχει εξάλλου αναφέρει και το WEN εντός του τρέχοντος διμήνου η ΕΕ αναμένεται να καταλήξει στις τελικές αποφάσεις για το τι θα πράξει με τα έργα φυσικού αερίου.

Το φυσικό αέριο ευνοεί την ενεργειακή μετάβαση

Έχουν θετικό αντίκτυπο και δεν βλάπτουν, αλλά αντιθέτως ευνοούν την ενεργειακή μετάβαση. «Όλες οι εταιρίες φυσικού αερίου αυτή τη στιγμή δουλεύουν προκειμένου να εξασφαλίσουν ότι οι υποδομές φυσικού αερίου θα είναι έτοιμες για τη μεταφορά βιομεθανίου ή υδρογόνου, αρχικά σε μείγμα με το φυσικό αέριο και αργότερα στο μέλλον για τη μεταφορά υδρογόνου».

Την διαβεβαίωση αυτή έδωσε η κ. Γκάλι, επισημαίνοντας πάντως ότι το όφελος της χρηματοδότησης των έργων μέσω του ΕΣΠΑ είναι ότι το κόστος τους θα είναι χαμηλότερο για τους τελικούς χρήστες.

Ο αγωγός Δυτικής Μακεδονίας θα τίθεται σε προτεραιότητα για το ΔΕΣΦΑ και την κυβέρνηση καθώς συνδέεται με το σχέδιο απολιγνιτοποίησης και τις τηλεθερμάνσεις που σήμερα εξυπηρετούνται από τις λιγνιτικές μονάδες της ΔΕΗ, ο οποίες σταδιακά και μέχρι το 2023 θα σβήσουν.

Ο αγωγός συνολικού προϋπολογισμού 110 εκατ. ευρώ μήκους 130 χιλιομέτρων θα ξεκινά από το βανοστάσιο στα Τρίκαλα Ημαθίας και θα καταλήγει στην περιοχή του ΑΗΣ Καρδιάς όπου θα κατασκευαστεί το εργοστάσιο ΣΗΘΥΑ της ΔΕΗ για τις τηλεθερμάνσεις Κοζάνης και Πτολεμαϊδας.  

Η απόφαση εξάλλου της ΔΕΗ να μετατρέψει την Πτολεμαϊδα V για την λειτουργία της με φυσικό αέριο και μάλιστα πολύ νωρίτερα από το 2028 που ήταν ο αρχικός προγραμματισμός, καθιστά την υλοποίηση του αγωγού Δυτικής Μακεδονίας ακόμη πιο αναγκαίο έργο.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης