Ηλεκτρισμός

Ποιο EV είναι το πιο αξιόπιστο; - Έρευνα της Consumer Reports έδειξε πως δεν είναι της... Tesla

Ποιο EV είναι το πιο αξιόπιστο; - Έρευνα της Consumer Reports έδειξε πως δεν είναι της... Tesla
Η έκθεση της Consumer Reports συμπεριέλαβε 28 αυτοκινητοβιομηχανίες και 144 μοντέλα -  Τα υβριδικά ηλεκτρικά - αερίου ήταν από τα πιο αξιόπιστα οχήματα
Σχετικά Άρθρα

Η Lexus βαθμολογήθηκε ως η πιο αξιόπιστη αυτοκινητοβιομηχανία στην Έκθεση Auto Reliability Report 2021 της Consumer Reports, ακολουθούμενη από τη Mazda και την Toyota, ενώ η Jeep, η Tesla και η Lincoln βρέθηκαν στο τέλος της λίστας.
Η έκθεση, η οποία κυκλοφόρησε σήμερα Πέμπτη 18 Νοεμβρίου, επικεντρώνεται στο τι πήγε στραβά με τα αυτοκίνητα τους τελευταίους 12 μήνες και χρησιμοποιεί αυτά τα δεδομένα για να προβλέψει πόσο αξιόπιστα θα είναι τα προσεχή μοντέλα από μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες.

Η έρευνα της Consumer Reports 

Η Consumer Reports εξέτασε τους ιδιοκτήτες περισσότερων από 300.000 οχημάτων, μοντέλων από τα έτη 2000 έως το 2021 και χρησιμοποίησε αυτά τα δεδομένα για να κάνει προβλέψεις σχετικά με 269 διαφορετικά οχήματα έτους μοντέλου 2022.
Η έκθεση συμπεριέλαβε 28 αυτοκινητοβιομηχανίες και 144 μοντέλα με καθιερωμένη ιστορία.
Τα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρίες αποτελούσαν ένα μεγαλύτερο τμήμα της λίστας φέτος από ποτέ, και οι αξιολογήσεις αξιοπιστίας τους διέφεραν πολύ, ενώ τα υβριδικά ηλεκτρικά αερίου ήταν από τα πιο αξιόπιστα οχήματα συνολικά.
Η Consumer Reports βαθμολόγησε 11 πλήρως ηλεκτρικά μοντέλα από οκτώ μάρκες, συμπεριλαμβανομένων πέντε πλήρως ηλεκτρικών SUV, σύμφωνα με τον Jake Fisher, ανώτερο διευθυντή δοκιμών αυτοκινήτων στην Consumer Reports.
«Ολόκληρη η αγορά οδεύει προς έναν πλήρη στόλο EV. Μας ενδιαφέρει πολύ να δούμε τι σημαίνει αυτό όσον αφορά την αξιοπιστία», είπε ο Fisher.

Η πρωτιά της  Lexus της Toyota 

Συνολικά, η πολυτελής μάρκα Lexus της Toyota ανέκτησε την πρώτη της θέση στην έρευνα αξιοπιστίας, αφού η Mazda την ξεπέρασε πριν από ένα χρόνο, σηματοδοτώντας την πρώτη φορά εδώ και 15 χρόνια που μια μάρκα Toyota δεν ήταν Νο. 1.
Η Mazda κατέλαβε τη δεύτερη θέση στη φετινή έρευνα, ακολουθούμενη από την κύρια μάρκα Toyota.
Οι Chrysler, Chevrolet και Ford είχαν μέση αξιοπιστία, ενώ άλλες όπως η Ram, η GMC και η Jeep ήταν κάτω από το μέσο όρο.
Η πολυτελής μάρκα Lincoln της Ford κατατάχθηκε τελευταία στην 28η θέση, πίσω από την Tesla.

Οι αξιλογήσεις ηλεκτρικών οχημάτων

Οι αξιολογήσεις αξιοπιστίας για τα EV διέφεραν ευρέως.
Το Tesla Model X και το Audi E-tron κατατάσσονται τελευταία σε αυτήν την κατηγορία όσον αφορά την αξιοπιστία, ενώ,
το Kia Niro EV κατατάσσεται «πολύ πάνω από το μέσο όρο αξιοπιστίας».
Το Nissan Leaf και το νεότερο Ford Mustang Mach-E σημείωσαν «πάνω από το μέσο όρο αξιοπιστία».
Τα ηλεκτρικά SUV υψηλής ποιότητας ήταν από τα λιγότερο αξιόπιστα οχήματα στην έρευνα συνολικά.

«Δεν υπάρχει λόγος που τα πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν ήταν τόσο αξιόπιστα ή ακόμη πιο αξιόπιστα από τα παραδοσιακά οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης», είπε ο Fisher.
«Έτσι εφαρμόζουν την τεχνολογία».
Τα ηλεκτρικά συστήματα μετάδοσης της κίνησης δεν ήταν το πρόβλημα.
Αντίθετα, ο Fisher κατηγόρησε τα... περιττά χαρακτηριστικά υψηλής τεχνολογίας που προστίθενται.
«Στα EV, υπάρχει μια τάση να προσθέτουμε τόση τεχνολογία που δεν είναι απαραίτητη», είπε ο Fisher.

Η έρευνα ικανοποίησης των οδηγών

Οι ταξινομήσεις αξιοπιστίας έρχονται σε πλήρη αντίθεση με την έρευνα ικανοποίησης των Consumer Reports, όπου η Tesla ήταν στην κορυφή της λίστας του 2020, ακολουθούμενη από τη Lincoln.
Η επιτυχία της Tesla με τους πελάτες έχει ασκήσει πίεση σε άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες να εκπλήξουν και να ευχαριστήσουν τους καταναλωτές με χαρακτηριστικά από το διασκεδαστικό έως το σοβαρό, πρότεινε ο Fisher.
Η εταιρεία ηλεκτρικών αυτοκινήτων του Elon Musk πρωτοστάτησε σε ενημερώσεις λογισμικού over-the-air που μπορούν να προσφέρουν στα αυτοκίνητα των ιδιοκτητών νέες δυνατότητες πλοήγησης, όπως "σημεία διαδρομής" ή να παρέχουν μια επιδιόρθωση χωρίς επίσκεψη στην αντιπροσωπεία.
Αλλά η εισαγωγή περισσότερου λογισμικού, υλικού και λειτουργιών προσθέτει πολυπλοκότητα και αυτό μπορεί να βλάψει την αξιοπιστία, είπε ο Fisher.

Tesla

Η χαμηλή θέση της Tesla προήλθε κυρίως από προβλήματα με τα οχήματα Model S, X και Y της εταιρείας από το 2019 έως το 2021.
Το Tesla Model 3, το οποίο συνεχίζει να προτείνει το Consumer Reports, έδειξε μέση αξιοπιστία.
Τα προβλήματα που αναφέρθηκαν συνήθως από τους ιδιοκτήτες του Model Y περιελάμβαναν ελαττωματικούς αισθητήρες που έπρεπε να αντικατασταθούν, προβλήματα με αντλίες θερμότητας, κλιματισμό, πάνελ αμαξώματος που δεν ευθυγραμμίστηκαν και διαρροές νερού στο πορτμπαγκάζ λόγω έλλειψης σφραγίδων, σύμφωνα με τον Fisher.
Οι ιδιοκτήτες ανέφεραν επίσης μια ποικιλία προβλημάτων ηλεκτρικού και υλικού με το ακριβότερο και λιγότερο δημοφιλές sedan Model S και το SUV Model X με φτερά γεράκι.
Τα παλαιότερα μοντέλα συνήθως έχουν καλύτερη αξιοπιστία, καθώς οι εταιρείες τείνουν να κάνουν τροποποιήσεις και επανασχεδιασμούς για να λύσουν γνωστά προβλήματα, ενώ παραμένουν με τα ίδια ανταλλακτικά και προμηθευτές.
Αλλά η Tesla αποκλίνει από αυτή την προσέγγιση, εξήγησε ο Fisher.
«Σχεδόν τυχαίες στιγμές κατά τη διάρκεια του έτους η Tesla θα αλλάζει κύρια εξαρτήματα, προμηθευτές ή αισθητήρες και άλλες μονάδες.
Όσο περισσότερο αλλάζετε, τόσο μεγαλύτερες είναι οι πιθανότητες να έχετε κάποια προβλήματα».

Τα υβριδικά είναι τα πιο αξιόπιστα

Ενώ τα ηλεκτρικά οχήματα έδειξαν μέτρια αξιοπιστία, τα υβριδικά και τα plug-in υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα, που συνδυάζουν εξαρτήματα ηλεκτρικών οχημάτων και παραδοσιακούς κινητήρες εσωτερικής καύσης, ήταν από τα πιο αξιόπιστα μοντέλα.
«Αυτό που ξεχώρισε είναι ότι τα πιο αξιόπιστα ήταν στην πραγματικότητα τα συμπαγή υβρίδια και τα plug-in υβρίδια», είπε ο Fisher.
«Αυτό μπορεί να είναι αντίθετο.
Είναι ίσως οι πιο περίπλοκοι όταν πρόκειται για το σύστημα μετάδοσης κίνησης.”
Δημοφιλή υβριδικά όπως το Toyota Prius και το Honda Insight κυκλοφορούν στην αγορά εδώ και αρκετά χρόνια και οι κατασκευαστές έχουν εντοπίσει και επιλύσει προηγούμενα ζητήματα αξιοπιστίας.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης