Ενέργεια

Προκηρύχθηκε και επίσημα ο διαγωνισμός κατασκευής του IGB

Προκηρύχθηκε και επίσημα ο διαγωνισμός κατασκευής του IGB
Ο διαγωνισμός προβλέπει ολοκλήρωση του έργου εντός 18 μηνών με εκκίνηση στα τέλη του 2018
Το διαγωνισμό για το σχεδιασμό και την κατασκευή του αγωγού ύψους 145 εκατ. ευρώ προκήρυξε τη Δευτέρα (30/4) η κοινοπραξία του IGB.
Ο διαγωνισμός προβλέπει ολοκλήρωση του έργου εντός 18 μηνών με εκκίνηση στα τέλη του 2018.
Παράλληλα, σημειώνεται ότι η επιλογή του ανάδοχου θα γίνει σε δύο φάσεις, μια προεπιλογής και μια οριστικών προσφορών από τους ενδιαφερόμενους. Κατά την προεπιλογή, η κοινοπραξία θα καθορίσει ποιοι υποψήφιοι διαθέτουν την απαιτούμενη οικονομική και τεχνική ικανότητα για να φέρουν εις πέρας το έργο.

Πανβαλκανικό ενδιαφέρον


Ο IGB συνδυάζεται άμεσα με τον υπό κατασκευή αγωγό TAP, ο οποίος προγραμματίζεται να λειτουργήσει το 2020 και θα μπορεί να τροφοδοτήσει με αέριο τον ελληνοβουλγαρικό αγωγό.
Ας σημειωθεί ότι η πορεία των δύο έργων, όπως και του πλωτού τερματικού σταθμού αερίου της Αλεξανδρούπολης συζητήθηκε χθες (24/4) στη τετραμερή συνάντηση κορυφής που είχε στο Βουκουρέστι ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας με τους ομολόγους του από τη Ρουμανία, τη Σερβία και τη Βουλγαρία.
Το ενδιαφέρον των βαλκανικών χωρών εστιάζεται στο γεγονός ότι ο IGB αποτελεί το πρώτο σκέλος ενός ευρύτερου project, του λεγόμενου «Κάθετου Διαδρόμου» που προωθεί η ΕΕ για τη διασύνδεση των εθνικών δικτύων αερίου Ελλάδας, Βουλγαρίας, Ρουμανίας ενδεχομένως Ουγγαρίας, Αυστρίας, Σερβίας και άλλων χωρών.
Ο IGB, μήκους 182 χιλιομέτρων, αρχικής διαμέτρου 32 ιντσών και μεταφορικής ικανότητας ως 3 δις. κυβικά μέτρα αερίου ετησίως, θα ξεκινά από την Κομοτηνή, όπου θα συνδέεται με το ελληνικό σύστημα (ΔΕΣΦΑ και ΤΑΡ) και θα καταλήγει στη Στάρα Ζαγόρα, στη Βουλγαρία.
Σε πλήρη ανάπτυξη, η οποία θα εξαρτηθεί από τη ζήτηση για το αέριο που θα μεταφέρει ο αγωγός και τις δυνατότητες των τοπικών δικτύων, το δυναμικό του μπορεί να φθάσει στα 5 δις. κυβικά μέτρα ετησίως, ενώ προβλέπεται και δυνατότητα ανάστροφης ροής από Βουλγαρία προς Ελλάδα με την προθήκη ενός νέου σταθμού συμπίεσης.
Το μετοχικό κεφάλαιο της ΙCGB ανήκει κατά 50% στην «Poseidon», η οποία έχει μετόχους με μερίδια 50 - 50 τη ΔΕΠΑ και την ιταλική Edison και κατά 50% στο βουλγαρικό κρατικό ενεργειακό χαρτοφυλάκιο ΒΕΗ.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης