Τελευταία Νέα
Ασία

Η Ινδία στοχεύει την αναβίωση της εγχώριας παραγωγής πετρελαίου και φυσικού αερίου

Η Ινδία στοχεύει την αναβίωση της εγχώριας παραγωγής πετρελαίου και φυσικού αερίου
Ο πρωθυπουργός της Ινδίας είπε, ότι η κυβέρνησή του έχει θέσει ως στόχο να μειωθεί κατά 10% η εξάρτηση της χώρας από τις εισαγωγές πετρελαίου και φυσικού αερίου έως το 2022.
Στο πλαίσιο της ενεργειακής ασφάλειας της Ινδίας, η κυβέρνηση του Narendra Modi έθεσε ως στόχο τη μείωση της εξάρτησης της ασιατικής χώρας από τις εισαγωγές πετρελαίου και φυσικού αερίου, τη βελτίωση της διαδικασίας διύλισης και την προώθηση των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας.
Μιλώντας στο συνέδριο Petrotech στο Νέο Δελχί, ο πρωθυπουργός της Ινδίας είπε, ότι η κυβέρνησή του έχει θέσει ως στόχο να μειωθεί κατά 10% η εξάρτηση της χώρας από τις εισαγωγές πετρελαίου και φυσικού αερίου έως το 2022, επισημαίνοντας ωστόσο την δυσκολία του ότι «αυτό πρέπει να επιτευχθεί κατά τη διάρκεια μιας περιόδου αυξανόμενης κατανάλωσης πετρελαίου».
Οι εισαγωγές αργού πετρελαίου το 11μηνο του 2016 έφθασαν τα 4,33 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα, καταγράφοντας αύξηση 10,5% σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2015.
Σύμφωνα με τα στοιχεία, η Ινδία εξαρτάται ενεργειακά κατά 80% από τις εισαγωγές πετρελαίου, οι ταλάντωση των διεθνών τιμών του οποίου έχει επιπτώσεις στο ισοζύγιο τρεχουσών συναλλαγών και τη συνολική οικονομία της χώρας.
Τα τελευταία 2 χρόνια οι χαμηλότερες τιμές του αργού πετρελαίου στήριξαν την αύξηση της ζήτησης και βοήθησαν την κυβέρνηση να δημιουργήσει έσοδα από πρόσθετους φόρους, που επιβάλλονται επί των προϊόντων πετρελαίου.
Αλλά καθώς η τιμή του αργού πετρελαίου αρχίζει να αυξάνεται και πάλι, η Ινδία ελπίζει ότι μπορεί να απορροφήσει μέρος του σοκ, από την ενίσχυση της εγχώριας παραγωγής.
Ο υπουργός Πετρελαίου της Ινδίας Dharmendra Pradhan είπε σε συνέντευξή του, ότι έχει ένα σχέδιο 5 σημείων, προκειμένου η Ινδία να πετύχει μία μείωση των εισαγωγών αργού πετρελαίου κατά 10% από το 2021 έως το 2022.
Το σχέδιο αυτό περιλαμβάνει:
1. Την αύξηση της εγχώριας παραγωγής πετρελαίου και φυσικού αερίου.
2. Τη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης.
3. Την προώθηση εναλλακτικών καυσίμων και Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας.
4. Την υποκατάσταση της ζήτησης.
5. Τη βελτίωση της διαδικασία διύλισης.
Η ζήτηση προϊόντων πετρελαίου στην Ινδία αυξήθηκε κατά 9% το 2016 σε ετήσια βάση, φθάνοντας τα 4,1 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα, με την ζήτηση βενζίνης να παρουσιάζει διπλάσιο ποσοστό αύξησης, ενώ αυξημένη ζήτηση καταγράφουν το υγραέριο, τα καύσιμα αεριωθουμένων και το μαζούτ.
Ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας (IEA) προβλέπει, ότι η ζήτηση πετρελαίου της Ινδίας θα κυμανθεί κατά μέσο όρο στα 4,3 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα το 2016.
Για το 2017 δε προβλέπει αύξηση της ζήτησης κατά 280.000 βαρέλια την ημέρα.
Ο Pradhan είπε απ’ την πλευρά του, ότι ενώ οι υδρογονάνθρακες θα παραμείνουν ως σημαντική πηγή ενέργειας, το μερίδιο των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας αναμένεται να αυξηθεί.
Σύμφωνα δε με τις εκτιμήσεις της κυβέρνησης, στην ΑΟΖ της Ινδίας υπάρχουν αποθέματα της τάξης των 6,75 τρισεκατομμυρίων κυβικών μέτρων φυσικού αερίου, 115 εκατομμυρίων βαρελιών πετρελαίου και αέριο της τάξης των 20,6 εκατομμυρίων μετρικών τόνων ισοδύναμου πετρελαίου.
Η Ινδία ολοκλήρωσε πρόσφατα τον α΄ γύρο υποβολής προσφορών ενδιαφέροντος για την εξερεύνηση, ανάπτυξη και εκμετάλλευση σε μικρά «οικόπεδα» στα χωρικά της ύδατα, ο οποίος προσέλκυσε μεγάλο ενδιαφέρον, με 134 προσφορές που υποβλήθηκαν για 34 «οικόπεδα» από 42 εταιρείες, μεταξύ των οποίων πέντε πολυεθνικές εταιρείες.
Αυτή η εξέλιξη έχει αυξήσει τις ελπίδες, ότι η Ινδία θα είναι σε θέση να ενισχύσει την εγχώρια παραγωγή τα επόμενα χρόνια.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης