Τελευταία Νέα
Ενέργεια

Είναι χωρίς ρίσκο τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα; Ο κίνδυνος πυρκαγιάς σύμφωνα με το Bloomberg και οι απαντήσεις των εταιριών

Είναι χωρίς ρίσκο τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα; Ο κίνδυνος πυρκαγιάς σύμφωνα με το Bloomberg και οι απαντήσεις των εταιριών
Σύμφωνα με τους ειδικούς, στα πακέτα μπαταριών, υπάρχει κίνδυνος η αποτυχία ενός κυττάρου να διαδοθεί σε παρακείμενα κύτταρα

Δυσάρεστη εξέλιξη στην παγκόσμια αγορά της αυτοκινητοβιομηχανίας αποτέλεσε το τελευταίο 6μηνο μια σειρά από αρνητικά γεγονότα, σύμφωνα με το Bloomberg. Μεγάλοι κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων ανακοίνωσαν μερικές από τις πιο ακριβές σε κόστος ανακλήσεις αυτοκινήτων.

Πρόσφατο παράδειγμα, η General Motors, η οποία ανακοίνωσε την Παρασκευή (28/8) την ανάκληση και των υπόλοιπων Chevrolet Bolt που κατασκευάστηκαν το 2019, καθώς και όλων των ηλεκτρικών οχημάτων αυτού του τύπου που βγήκαν από τη γραμμή παραγωγής της αμερικανικής εταιρείας από το 2020 και μετά. Στις επίσημες ανακοινώσεις της η General Motors αναφέρει ότι προβλήματα της μπαταρίας είναι δύο και μπορεί να οδηγήσουν στην εκδήλωση πυρκαγιάς.

Για το λόγο αυτό κάλεσε τους ιδιοκτήτες να περιορίσουν τη φόρτιση των οχημάτων τους στο 90%, να φορτίζουν την μπαταρία πιο συχνά και να αποφεύγουν την εξάντληση των ενεργειακών αποθεμάτων τους κάτω από τα 113 χλμ.

Πιθανή εξήγηση

Σύμφωνα με τους ειδικούς, στα πακέτα μπαταριών, υπάρχει κίνδυνος η αποτυχία ενός κυττάρου να διαδοθεί σε παρακείμενα κύτταρα. Με απλά λόγια, εάν ένα κύτταρο υπερθερμανθεί, οι μηχανικοί προσπαθούν να σχεδιάσουν μπαταρίες για να περιορίσουν το πρόβλημα σε αυτό το προβληματικό κελί. Τα ηλεκτρικά οχήματα αποτελούνται από εκατοντάδες ή χιλιάδες κελιά που είναι δεμένα μαζί σε μονάδες μέσα σε ένα πακέτο.

Υπάρχουν μεγάλες διαφορές στη σύνθεση αυτών των πακέτων, ανάλογα με το EV που επιλέγεται. Το Model S της Tesla έχει περισσότερα από 7.000 κελιά, το Bolt έχει 288.

Η General Motors ανακάλεσε ηλεκτρικά αυτοκίνητα Bolt για τρίτη φορά μέσα σε εννέα μήνες, προσθέτοντας στον λογαριασμό και 73.000 από τα νεότερα οχήματα που έχει παραγάγει. Το τελευταίο μέτρο - το οποίο θα κοστίσει περίπου 1 δισεκατομμύριο δολάρια, οδηγώντας το συνολικό κόστος των ανακλήσεων στα 1,8 δισ. δολ. - περιλαμβάνει όλα ανεξαιρέτως τα Bolt.

Oι θέσεις των GM – LG

Η GM και η LG δεν έχουν ολοκληρώσει την κοινή τους έρευνα για τα βασικά αίτια των πυρκαγιών και θα χρειαστεί χρόνος. Η GM λέει ότι το πρόβλημα είναι πολύ πιθανό να αναφέρεται  στο κατασκευαστικό ελάττωμα που προαναφέρθηκε και ζητά από όλους τους ιδιοκτήτες Bolt να σταθμεύσουν τα οχήματά τους έξω και μακριά από οικείες και να μην τα φορτίζουν όλη τη νύχτα.
Η LG, ο δεύτερος μεγαλύτερος κατασκευαστής μπαταριών EV στον κόσμο, δήλωσε ότι θα επανεξετάσει τον πιθανό αντίκτυπο της ανάκλησης.

Tέλος, σημειώνεται ότι η Tesla λέει ότι υπάρχει μια πυρκαγιά στα οχήματά της για κάθε 205 εκατομμύρια μίλια που διανύθηκαν, σε σύγκριση με έναν μέσο όρο των ΗΠΑ για μια φωτιά κάθε 19 εκατομμύρια μίλια. Αρκετά περιστατικά με πυρκαγιές είναι υπό διερεύνηση ακόμα. Ωστόσο, είναι πολλά τα ερωτήματα που τίθενται για την ασφάλεια της ηλεκτροκίνησης που θέτει σε κίνδυνο τις ζωές των ανθρώπων που ψηφίζουν ηλεκτρικά στις μετακινήσεις τους.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης