Τελευταία Νέα
Ενέργεια

Oilprice: Διευρύνεται «επικίνδυνα» η ηλεκτροκίνηση στην Κίνα - Γιατί ανησυχεί το Πεκίνο

Oilprice: Διευρύνεται «επικίνδυνα» η ηλεκτροκίνηση στην Κίνα - Γιατί ανησυχεί το Πεκίνο
H επιτυχία των NIO, Li Auto και Xpeng Motors έχει προκαλέσει τάσεις μιμητισμού από χιλιάδες εταιρείες

Πριν από περίπου ένα μήνα, ο Πρόεδρος Joe Biden έκανε ένα μεγάλο βήμα προς τον στόχο μείωσης των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου κατά 50% έως το 2030, εκδίδοντας εκτελεστικό διάταγμα που στοχεύει στην παραγωγή ηλεκτρικών νέων οχημάτων που να αντιπροσωπεύουν το 50% των πωλήσεων  το 2030, αναμεταδίδει το Oilprice.

Παρόλο που η αγορά ηλεκτρικών οχημάτων των ΗΠΑ αυξάνεται γρήγορα τα τελευταία χρόνια, εξακολουθεί να υστερεί σε αγορές όπως η Κίνα και η Ευρώπη, με τις ΗΠΑ να αντιπροσωπεύουν μόνο το 17% του συνολικού παγκόσμιου αποθέματος των 10,2 εκατομμυρίων EV σε σύγκριση με το 44% της Κίνας. Στην πραγματικότητα, η κινεζική αγορά EV έχει αναπτυχθεί τόσο γρήγορα που η χώρα αντιμετωπίζει τώρα ένα αρκετά ενδιαφέρον αίνιγμα: τον ακραίο κατακερματισμό της αγοράς. H επιτυχία των NIO, Li Auto και Xpeng Motors έχει προκαλέσει τάσεις μιμητισμού από χιλιάδες εταιρείες.

Η τάση με στοιχεία

Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία, στις αρχές του 2019, η Κίνα φιλοξένησε 635 εταιρείες που κατασκευάζουν οχήματα νέας ενέργειας, συμπεριλαμβανομένων των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Ωστόσο, μόνο 80 από αυτές είχαν ένα πραγματικό προϊόν για να δείξουν τις προσπάθειές τους μέχρι το τέλος του έτους.

Σύμφωνα με την κινεζική επιχειρηματική βάση δεδομένων Qichacha, ο αριθμός των νέων κινεζικών επιχειρήσεων που σχετίζονται με «νέα ενεργειακά οχήματα» αυξήθηκε κατά 81.000 φέτος έως τα μέσα Αυγούστου, ανεβάζοντας το σύνολο σε περισσότερες από 321.000.

Η αύξηση των πωλήσεων παρέμεινε ένα φωτεινό σημείο: Τους πρώτους οκτώ μήνες του 2021, οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων στην Κίνα υπερδιπλασιάστηκαν στα 1,48 εκατομμύρια μονάδες.

Η ανησυχία

Σε αντίθεση, η αγορά των ΗΠΑ κυριαρχείται από «λίγους και καλούς» παίκτες, όπως η Tesla, η General Motors και η Ford, που συνδυάζουν το 80% της αγοράς των ηλεκτροκίνητων οχημάτων. Για το λόγο αυτό, το Πεκίνο προσπαθεί να εδραιωθεί στην αγορά και να περιορίσει τον αριθμό των νεοεισερχόμενων.

«Οι επιχειρήσεις μας πρέπει να είναι μεγαλύτερες και ισχυρότερες. Αυτή τη στιγμή ο αριθμός των νέων ενεργειακών οχημάτων είναι πολύ μεγάλος και βρίσκεται σε μικρή και διάσπαρτη κατάσταση », δήλωσε ο υπουργός Xiao Yaqing σε συνέντευξη Τύπου.

Παρ’ όλα αυτά, ο τομέας της ηλεκτροκίνησης στην Κίνα είναι ακόμη επενδύσιμος, καθώς το ETF διαθέτει 1,04 δισεκατομμύρια δολάρια σε υπό διαχείριση περιουσιακά στοιχεία (AUM) και είναι πιθανό να σημειώσει άφθονες εισροές τα επόμενα χρόνια καθώς το Πεκίνο προσδοκά έως το 2025 τα νέα του ενεργειακά οχήματα να αντιπροσωπεύουν το 20% όλων των νέων αυτοκινήτων που πωλούνται στη χώρα.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης