Τελευταία Νέα
Ενέργεια

Bloomberg: Οι λόγοι του πετυχημένου «repeat» της Κίνας στην ηλεκτροκίνηση το 2022

Bloomberg: Οι λόγοι του πετυχημένου «repeat» της Κίνας στην ηλεκτροκίνηση το 2022
Τα κρούσματα κορωνοϊού έχουν επιβραδύνει την παραγωγή στα εργοστάσια

H εκρηκτική ανάπτυξη της αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων στην Κίνα το 2022 επιφυλάσσει μεγαλύτερες εκπλήξεις το 2022, σύμφωνα με το Bloomberg.

Ειδικότερα, οι πωλήσεις - οι οποίες υπερδιπλασιάστηκαν πέρυσι και θα πρέπει να φτάσουν τα 3 εκατομμύρια μόλις προστεθούν τα στοιχεία του Δεκεμβρίου - προβλέπεται ότι θα διπλασιαστούν και πάλι στα 6 εκατομμύρια, σύμφωνα με την China Passenger Car Association.

Τα οχήματα νέας ενέργειας, τα οποία περιλαμβάνουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα, plug-in υβριδικά και αυτοκίνητα κυψελών καυσίμου, θα αντιπροσωπεύουν περίπου 1/5 πωλήσεις νέων αυτοκινήτων.

Οι αιτίες

Ένας βασικός λόγος πίσω από την αναμενόμενη αύξηση των πωλήσεων είναι το επικείμενο τέλος των κρατικών επιδοτήσεων για αγορές ηλεκτρικών οχημάτων, οι οποίες δεν θα είναι διαθέσιμες από το 2023 και μετά. Οι επιδοτήσεις, που εισήχθησαν πριν από 12 χρόνια για να υποστηρίξουν την ανάπτυξη της αναδυόμενης βιομηχανίας, καταργήθηκαν σταδιακά, αλλά εξακολουθούν να αξίζουν έως και 12.600 γιουάν, ή περίπου 1.200 $, για αγορές έως και 300.000 γιουάν.

Η αυξανόμενη προτίμηση για πιο πράσινα, καθαρότερα οχήματα συνέβαλε επίσης στην αύξηση των πωλήσεων EV. Οι εγχώριοι νέοι παίκτες Χpeng, Nio και Li Auto έχουν καθιερωθεί ως σοβαροί διεκδικητές, ενώ το Hongguang Mini της SAIC-GM-Wuling Automobile σε μέγεθος pint έχει αποδειχθεί δημοφιλές στους νεαρούς οδηγούς που γνωρίζουν τις τιμές. Οι νέοι ιδιοκτήτες ηλεκτρικών οχημάτων μπορεί επίσης να θέλουν να ξεπεράσουν τις πιθανές αυξήσεις τιμών που οφείλονται στις ελλείψεις ανταλλακτικών και το αυξανόμενο κόστος πρώτων υλών.

Οι προκλήσεις του 2022

Ωστόσο, η χρονιά που έρχεται δεν θα είναι χωρίς προκλήσεις, οι περισσότερες από τις οποίες είναι γνωστές: η συνεχιζόμενη έλλειψη chip και οι διακοπές Covid στις αλυσίδες εφοδιασμού και την κατασκευή. Η BYD την περασμένη εβδομάδα είπε ότι η παραγωγή στις εγκαταστάσεις της στο Xian επέστρεψε σε κανονικά επίπεδα μετά το χτύπημα όταν η πόλη των 13 εκατομμυρίων κατοίκων βυθίστηκε σε lockdown στα τέλη Δεκεμβρίου.

Τα κρούσματα κορωνοϊού έχουν επιβραδύνει την παραγωγή στα εργοστάσια με αποτέλεσμα να επηρεάζεται η αποτελεσματικότητα της αλυσίδας εφοδιασμού και οι παραδόσεις. Αν αυτά τα εμπόδια μπορούν να ξεπεραστούν, φαίνεται ότι η αγορά ηλεκτρικών οχημάτων της Κίνας θα επαναλάβει μια νέα  επιτυχημένη χρονιά.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης