Ενέργεια

Διώρυγα Gas: Επιταχύνεται η κατασκευή του λόγω των νέων δεδομένων - Έτοιμο μέσα στο 2023

Διώρυγα Gas: Επιταχύνεται η κατασκευή του λόγω των νέων δεδομένων - Έτοιμο μέσα στο 2023
Η χωρητικότητα αποθήκευσης της μονάδας είναι έως 210.000 m3, με δυναμικότητα αεριοποίησης 132.000 MWhs / ημέρα και ετήσια εκτιμώμενη ζήτηση 2,5 bcm

Σε μία περίοδο ενεργειακής κρίσης που πολλοί λένε ότι θα είναι μεγαλύτερη από αυτή του 1973 και οι επιπτώσεις της για την Ελλάδα θα είναι χειρότερες από αυτές της πτώχευσης της προηγούμενης δεκαετίας, οι αποθήκες φυσικού αερίου τα FSRU αναδεικνύονται ως το πλέον πολύτιμο εργαλείο για την κάλυψη της επάρκειας στην περίοδο της κρίσης, αλλά και για την εξισορρόπηση των τιμών σε ομαλότερες εποχές.
Η Ευρωπαΐκή Ένωση εντός της εβδομάδας θα ανακοινώσει συγκεκριμένα μέτρα επιβάλλοντας στα κράτη μέλη να τηρούν αποθέματα ασφαλείας φυσικού αερίου, καθώς και τρόπους για να διαχειρίζονται τους αποθηκευτικούς χώρους.

Επιτάχυνση προετοιμασιών

Μέσα σε αυτό το περιβάλλον που όλοι αναζητούν ποσότητες φυσικού αερίου, πολύ μεγάλο είναι και το επενδυτικό ενδιαφέρον για αποθηκευτικούς χώρους. Είναι χαρακτηριστικό ότι στο market test που διενήργησε η Διώρυγα Gas μέλος του ομίλου Motor Oil εκδηλώθηκε ενδιαφέρον τουλάχιστον από 15 εταιρίες να εξασφαλίσουν χωρητικότητα, ενώ έντονο είναι και το ενδιαφέρον για συμμετοχή στο ίδιο project, κάτι το οποίο αν αποφασιστεί τελικώς θα αφορά ξένη εταιρία με εμπειρία στο συγκεκριμένο τομέα.
Η ενεργειακή κρίση επιταχύνει τις προετοιμασίες του έργου που βρίσκεται στο στάδιο της ολοκλήρωσης των μελετών, με στόχο την έναρξη κατασκευής του τον Οκτώβριο του 2022.

Όπως είναι γνωστό το project αφορά τη δημιουργία πλωτού σταθμού αποθήκευσης υγροποιημένου φυσικού αερίου σε μια συγκυρία που οι αποθηκευτικοί χώροι φυσικού αερίου αποτελούν πολύτιμες εγκαταστάσεις που εξασφαλίζουν την επάρκεια τροφοδοσίας, την ευελιξία και την ανταγωνιστικότητα στις τιμές. Το ύψος της επένδυσης υπολογίζεται σε περίπου 300 εκατ. Ευρώ.
Υπενθυμίζεται ότι τον περασμένο Ιούλιο υπεγράφη μεταξύ της Διώρυγα Gas και του ιαπωνικού ναυτιλιακού κολοσσού Mitsui O.S.K. Lines σύμβαση προμήθειας για την ανάπτυξη του FSRU.
H Mitsui O.S.K. Lines είναι από τις μεγαλύτερες ναυτιλιακές εταιρείες του κόσμου με πλήθος δραστηριοτήτων, ενώ διαθέτει στόλο που περιλαμβάνει LNG Carriers, τάνκερ, πλοία ξηρού φορτίου και πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

Έτοιμο μέσα στο 2023

Στόχος είναι το έργο να τεθεί σε λειτουργία μέχρι το τέλος του 2023, αν και όπως εξελίσσονται τα πράγματα φαίνεται ότι θα επιδιωχθεί η επιτάχυνση του.
Η Διώρυγα Gas, μέλος του ομίλου Motor Oil, έχει χαρακτηριστεί ως Ανεξάρτητο Σύστημα Φυσικού Αερίου (ΑΣΦΑ) και αποτελείται από πλωτό τερματικό σταθμό παραλαβής, προσωρινής αποθήκευσης και επαναεριοποίησης Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (FSRU). Βρίσκεται νοτιοδυτικά του διυλιστηρίου της Motor Oil στην περιοχή των Αγ. Θεοδώρων Κορινθίας, περίπου 70 χλμ. από την Αθήνα. Πρόκειται για ένα στρατηγικό έργο, εθνικής και διεθνούς εμβέλειας, και αποτελεί μία νέα πύλη εισαγωγής που θα εξυπηρετεί τους καταναλωτές φυσικού αερίου σε όλη την Ελλάδα και τις γειτονικές χώρες.
Η Διώρυγα Gas έχει συμπεριληφθεί στο 10ετές πλάνο ανάπτυξης του ΔΕΣΦΑ (2021-2030) και θα συνδεθεί με το Εθνικό Σύστημα Φυσικού Αερίου (ΕΣΦΑ) μέσω χερσαίου αγωγού (που θα κατασκευαστεί με τεχνολογία ανάμειξης υδρογόνου). Η χωρητικότητα αποθήκευσης της μονάδας είναι έως 210.000 m3, με δυναμικότητα αεριοποίησης 132.000 MWhs / ημέρα και ετήσια εκτιμώμενη ζήτηση 2,5 bcm.

Οι στόχοι που εξυπηρετούνται μέσω της Διώρυγα Gas που θα είναι μια ανοικτή και ευέλικτη υποδομή εισαγωγής LNG είναι:

• Η ενίσχυση της διαθεσιμότητας ευέλικτων πηγών ενέργειας.
• Η εξασφάλιση ανταγωνιστικών τιμών φυσικού αερίου.
• Η αύξηση της δυναμικότητας αποθήκευσης του ελληνικού συστήματος φυσικού αερίου κατά 80%, με άμεση συνέπεια την ενίσχυση ασφάλειας εφοδιασμού της χώρας. Η σημασία της αύξησης αποθηκευτικής δυναμικότητας LNG διαφαίνεται σε περιόδους όπως η σημερινή που επικρατούν υψηλές τιμές στις διεθνείς αγορές και η ενεργειακή επάρκεια της χώρας πρέπει να εξασφαλισθεί με το ελάχιστο δυνατό κόστος για τον τελικό καταναλωτή.
• H δημιουργία δεύτερης νότιας πύλης εισαγωγής φυσικού αερίου στο νότιο άκρο της Ελλάδας, με τη μεγαλύτερη εγχώρια κατανάλωση, καθώς και της Νοτιοανατολικής Ευρώπης προωθώντας το φυσικό αέριο μέσω βυτιοφόρων που μεταφέρουν Υγροποιημένο Φυσικό Αέριο.
• H εξυπηρέτηση αυξημένης ζήτησης φυσικού αερίου λόγω νέων μονάδων ηλεκτροπαραγωγής.
• H ανάπτυξη εφαρμογών Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου μικρής κλίμακας.
Σημειώνεται τέλος ότι το έργο περιλαμβάνει προβλέψεις για εισαγωγή υδρογόνου και ανανεώσιμων αερίων, ώστε η Διώρυγα Gas να θεωρηθεί πρωτοπόρος δύναμη κατά τη μετάβαση στη νέα εποχή με χρήση καθαρότερων πηγών ενέργειας.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης