Τελευταία Νέα
Ενέργεια

Η ανέλπιστη άνοδος στην αγορά των ηλεκτρικών οχημάτων

Η ανέλπιστη άνοδος στην αγορά των ηλεκτρικών οχημάτων
Παρά τις προκλήσεις μιας πανδημίας, τις δυσκολίες της εφοδιαστικής αλυσίδας και τα προβλήματα προμήθειας κρίσιμων ορυκτών, τα ηλεκτρικά οχήματα ανέρχονται σε χρήσημέσα στο σύστημα μεταφορών και μάλιστα παίρνουν μεγαλύτερα μερίδια κάθε χρόνο

Το BloombergNEF δημοσίευσε την ετήσια μακροπρόθεσμη προοπτική του για τα ηλεκτρικά οχήματα, μια βαθιά ματιά σε ένα μέλλον πάνω σε δύο, τρεις, τέσσερις και περισσότερους τροχούς.
Οι τάσεις είναι σαφείς: Παρά τις προκλήσεις μιας πανδημίας, τις δυσκολίες της εφοδιαστικής αλυσίδας και τα προβλήματα προμήθειας κρίσιμων ορυκτών, τα ηλεκτρικά οχήματα ανέρχονται σε χρήση μέσα στο σύστημα μεταφορών και μάλιστα παίρνουν μεγαλύτερα μερίδια κάθε χρόνο.

H τρέχουσα κατάσταση

Προτού μεταβούμε στο μέλλον, αξίζει να αναφέρουμε την παρούσα κατάσταση των ηλεκτρικών οχημάτων.
Στο τέλος του τρέχοντος έτους, θα υπάρχουν περισσότερα από 27 εκατομμύρια ηλεκτρικά επιβατικά οχήματα στο δρόμο από έναν παγκόσμιο στόλο άνω του 1 δισεκατομμυρίου.
Αυτή τη στιγμή υπάρχουν λιγότερα από 2 εκατομμύρια ηλεκτρικά λεωφορεία και επαγγελματικά οχήματα που κυκλοφορούν στους δρόμους σε όλο τον κόσμο.
Υπάρχουν επίσης μόλις 300 εκατομμύρια ηλεκτρικά δίκυκλα και τρίκυκλα - τα σκούτερ, τα trikes και τα tuk-tuk που κυριαρχούν στους δρόμους στην Ασία.
Η ηλεκτροδότηση καθενός από αυτά τα τμήματα συμβάλλει στη μείωση της παγκόσμιας κατανάλωσης πετρελαίου.
Σήμερα, αυτά τα μικρότερα οχήματα είναι αυτά που μειώνουν περισσότερο τη ζήτηση πετρελαίου, αν και όχι αρκετά για να μειωθεί η παγκόσμια κατανάλωση λαδιού, τουλάχιστον ακόμη.

Ό,τι έγινε χθες το βλέπουμε σήμερα

Ο σημερινός στόλος είναι αποτέλεσμα των χθεσινών συνηθειών, ας πούμε έτσι.
Με άλλον έναν χρόνο παγκόσμιων πωλήσεων αυτοκινήτων πίσω μας, μπορούμε με βεβαιότητα να επισημάνουμε την κορύφωση μιας τάσης αύξησης των πωλήσεων αυτοκινήτων κινητήρων εσωτερικής καύσης εδώ και έναν αιώνα.
Το 2017, οι παγκόσμιες πωλήσεις νέων οχημάτων έφτασαν τα 87 εκατομμύρια και όλα εκτός από 1,1 εκατομμύρια είχαν κινητήρα.
Αυτό το έτος θα καταλήξει να είναι το υψηλό όλων των εποχών για τις παραδόσεις αυτοκινήτων εσωτερικής καύσης.
Οι πωλήσεις μειώθηκαν κάτω από τα 82 εκατομμύρια το 2019 και το 2020 έπεσαν κατακόρυφα σε λιγότερα από 70 εκατομμύρια.
Οι πωλήσεις αυτοκινήτων ICE πιθανότατα θα αυξηθούν, αλλά τα EV είναι ο κυρίαρχος λόγος που οι συνολικές πωλήσεις αυτοκινήτων θα επιστρέψουν στο σημείο που ήταν κάπου στα μέσα της δεκαετίας.

Καθώς οι πωλήσεις EV αυξομειώνονται, την ίδια πορεία θα ακολουθεί και ο στόλος των ηλεκτρικών.

Η BNEF αναμένει ότι ο παγκόσμιος στόλος των αυτοκινήτων ICE, εξαιρουμένων των υβριδικών και των plug-in υβριδικών, θα κορυφωθεί σε λίγο πάνω από 1,2 δισεκατομμύρια φέτος, σημειώνοντας ελαφρά πτώση το 2023.
Και μετά από αυτό, η πτώση είναι αισθητή.
Μέχρι το τέλος της επόμενης δεκαετίας, ο παγκόσμιος στόλος αυτοκινήτων με κινητήρα, αντί για μπαταρία ή κυψέλη καυσίμου, θα είναι λιγότερο από το μισό του μεγέθους που είναι σήμερα.
Αυτή η αλλαγή στην πηγή ανάπτυξης της αυτοκινητοβιομηχανίας έχει προφανώς συνέπειες για τις αυτοκινητοβιομηχανίες, οι οποίες έχουν ήδη αφιερώσει δεκάδες δισεκατομμύρια δολάρια κεφάλαια για την ηλεκτροκίνηση.

Οι στόχοι των εταιριών

Στην πραγματικότητα, οι περισσότεροι από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές στοχεύουν ήδη πάνω από το ήμισυ των κεφαλαιουχικών τους δαπανών και των δαπανών έρευνας και ανάπτυξης σε ηλεκτρικά οχήματα και ψηφιακές προσπάθειες, κάτι που αυτοεκπληρώνεται.
Η σημερινή επένδυση εξυπηρετεί την παραγωγή του αύριο.
Εάν οι επενδύσεις είναι ηλεκτρικές, τότε θα είναι και η παραγωγή και οι πωλήσεις.
Αυτή η μετατόπιση έχει σημαντικές επιπτώσεις και για τις υποδομές, τόσο σε επίπεδο δρόμων όσο και σε δίκτυα ολόκληρων χωρών.
Η BNEF αναμένει ότι θα γίνουν επενδύσεις αξίας τουλάχιστον 1 τρισεκατομμυρίου δολαρίων σε δίκτυα φόρτισης EV έως το 2040 για την κατασκευή και εγκατάσταση 339 εκατομμυρίων συνδέσεων φόρτισης στο βασικό της σενάριο.
Εάν οι κυβερνήσεις το εννοούν να πετύχουν μηδενικές εκπομπές ρύπων στον τομέα των μεταφορών, η υποδομή φόρτισης θα χρειαστεί περισσότερα από 1,4 τρισεκατομμύρια δολάρια για κάτι λιγότερο από μισό δισεκατομμύριο φορτιστές.

Η ενεργοποίηση αυτού του νέου, τεράστιου συστήματος αυτοκινήτων και φορτιστών θα απαιτήσει σημαντική ποσότητα ηλεκτρικής ενέργειας.

Τα ηλεκτρικά οχήματα θα μπορούσαν να αυξήσουν την παγκόσμια ζήτηση ηλεκτρικής ενέργειας κατά περισσότερες από 4.700 τεραβατώρες έως το 2040.
Αυτό είναι περισσότερο από την τρέχουσα συνολική κατανάλωση στις ΗΠΑ.
Μέχρι το 2050, η αύξηση θα μπορούσε να είναι πάνω από 8.800 τεραβατώρες, μεγαλύτερη από την κατανάλωση της Κίνας πέρυσι.
Τα ηλεκτρικά οχήματα θα μπορούσαν να αντιπροσωπεύουν μεταξύ 10% και 13% της παγκόσμιας ζήτησης ηλεκτρικής ενέργειας το 2040 και μεταξύ 15% και 21% το 2050.

Η ηλεκτροκίνηση στις οδικές μεταφορές βρίσκεται σε καλό δρόμο.

Υπάρχουν εκατοντάδες εκατομμύρια προσωπικά ηλεκτρικά οχήματα στο δρόμο και περισσότερα από ένα εκατομμύριο επαγγελματικά οχήματα και φορτηγά.
Οι πωλήσεις EV αυξάνονται γρήγορα και η εποχή της εσωτερικής καύσης αρχίζει να ξεθωριάζει.
Σε λιγότερο από δύο δεκαετίες, τα EV θα αρχίσουν επίσης να αναδιαμορφώνουν τα δίκτυά μας, τις επενδύσεις που γίνονται για την κατασκευή τους και τις στρατηγικές που επιτρέπουν την ανάπτυξή τους.
Και αν οι χώρες αυξήσουν τις προσπάθειές τους για να φτάσουν τις καθαρές μηδενικές εκπομπές έως το 2050, θα δούμε ακόμη πιο δραματική αλλαγή.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης