Βιομηχανία & Απανθρακοποίηση

ΕΕ: Η δεσμευτική συμφωνία για πράσινα καύσιμα στις αερομεταφορές

ΕΕ: Η δεσμευτική συμφωνία για πράσινα καύσιμα στις αερομεταφορές
Τουλάχιστον το 2% των αεροπορικών καυσίμων πρέπει να είναι SAF το 2025, θα αυξηθεί στο 6% το 2030, στο 20% το 2035 και θα αυξηθεί πολύ πέντε χρόνια για να φτάσει στο 70% το 2050.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση συμφώνησε να θέσει δεσμευτικούς στόχους για τις αεροπορικές εταιρείες στην Ευρώπη για να αυξήσουν τη χρήση βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων, σε μια προσπάθεια να ξεκινήσει μια αγορά για πράσινα καύσιμα και να μειώσει το αποτύπωμα άνθρακα στον τομέα της αεροπορίας.

Η πρόταση αποσκοπεί στην αύξηση τόσο της ζήτησης όσο και της προσφοράς βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων (SAF), τα οποία έχουν καθαρές μηδενικές εκπομπές CO2 ή χαμηλές εκπομπές άνθρακα. Προς το παρόν, αυτά τα καύσιμα παράγονται σε μικροσκοπικές ποσότητες και εξακολουθούν να είναι πολύ πιο ακριβά από τη συμβατική ορυκτή κηροζίνη που εκπέμπει CO2.

To περιεχόμενο της πρότασης

Η πρόταση θέτει δεσμευτικούς στόχους για τους προμηθευτές αεροπορικών καυσίμων για να διασφαλίσει ότι όλα τα καύσιμα που διατίθενται στους φορείς εκμετάλλευσης αεροσκαφών στα αεροδρόμια της ΕΕ περιέχουν ένα ελάχιστο μερίδιο SAF από το 2025, με στόχο να αυξάνεται έως το 2050.

Τουλάχιστον το 2% των αεροπορικών καυσίμων πρέπει να είναι SAF το 2025, θα αυξηθεί στο 6% το 2030, στο 20% το 2035 και θα αυξηθεί πολύ πέντε χρόνια για να φτάσει στο 70% το 2050.

Από το 2030, θα ισχύουν επίσης δεσμευτικοί στόχοι για τη χρήση ενός ελάχιστου μεριδίου συνθετικών καυσίμων - 1,2% για το 2030, αύξηση στο 35% το 2050. Τα συνθετικά καύσιμα παράγονται με τη χρήση δεσμευμένων εκπομπών CO2. Οι υποστηρικτές λένε ότι αυτό εξισορροπεί το CO2 που απελευθερώνεται όταν το καύσιμο καίγεται σε έναν κινητήρα.

Οι αερομεταφορές θεωρούνται ένας από τους κλάδους που είναι πιο δύσκολο να απελευθερωθούν από τον άνθρακα, με αεροσκάφη μηδενικών εκπομπών να μην αναμένονται για πάνω από μια δεκαετία. Βραχυπρόθεσμα, τα βιώσιμα καύσιμα είναι μια από τις λίγες επιλογές για τη μείωση του αποτυπώματος άνθρακα των αεροπορικών ταξιδιών.

Οι αεροπορικές εταιρείες πρόκειται να λάβουν περίπου 2 δισεκατομμύρια ευρώ σε χρηματοδότηση από την αγορά άνθρακα της ΕΕ για να τις βοηθήσουν να στραφούν στο SAF. Τέλος, οι  χώρες της ΕΕ και το κοινοβούλιο της ΕΕ πρέπει τώρα να εγκρίνουν τη συμφωνία, προτού μπορέσει να περάσει σε νόμο. Αυτή η διαδικασία είναι συνήθως μια τυπική διαδικασία που εγκρίνει προσυμφωνημένες συμφωνίες χωρίς αλλαγές.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης