Η Ευρώπη κινδυνεύει να μείνει πίσω στην καινοτομία και τις επενδύσεις στην πράσινη ενέργεια εάν δεν ευθυγραμμιστούν και δεν απλοποιηθούν διάφορα νομοθετήματα, δήλωσαν οι διευθύνοντες σύμβουλοι του Ομίλου Volvo και της Vattenfall.
Η κρατική σουηδική Vattenfall είναι σημαντικός παραγωγός ηλιακής, αιολικής και υδροηλεκτρικής ενέργειας καθώς και πυρηνικής ενέργειας και την Τρίτη έκλεισε μια 10ετή συμφωνία προμήθειας αιολικής ενέργειας με τη Volvo.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Volvo, Martin Lundstedt, δήλωσε στο Reuters μετά από εκδήλωση στις Βρυξέλλες ότι η Ευρώπη θα μπορούσε να χάσει τον αγώνα καινοτομίας καθώς μια σειρά νέων στόχων εκπομπών της ΕΕ και η νομοθεσία για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας δεν ευθυγραμμίζονται όσον αφορά τις εκτιμήσεις επιπτώσεων.
Ο όμιλος της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας δήλωσε την Τρίτη ότι οι προτεινόμενοι κανονισμοί εκπομπών Euro 7 θα οδηγήσουν σε άμεσο κόστος που θα είναι έως και 10 φορές υψηλότερο από τις προβλέψεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Τεχνολογίες
«Θα αναπτύξουμε αυτές τις τεχνολογίες τόσο στη Βόρεια Αμερική όσο και στην Ευρώπη γιατί πρέπει να υπάρχουν περιφερειακές αλυσίδες αξίας για να επιτευχθούν», δήλωσε ο Lundstedt. "Εάν είμαστε αργοί... η δύναμη της καινοτομίας θα συμβεί εκεί που θα συμβεί πρώτα."
Η νομοθεσία που παράγεται σε επίπεδο ΕΕ πρέπει να είναι πιο συνεκτική, είπε ο Lundstedt, επισημαίνοντας τον νόμο για τη μείωση του πληθωρισμού των ΗΠΑ που περιλαμβάνει επιδοτήσεις 369 δισεκατομμυρίων δολαρίων για ηλεκτρικά οχήματα και άλλες καθαρές τεχνολογίες.
"Αυτό που πρέπει να σκεφτεί η Ευρώπη είναι το σήμα της ζήτησης. Δεν χτίζουμε εργοστάσια χωρίς ζήτηση...(Η) επενδυτική σαφήνεια που φέρνει ο IRA στην τρέχουσα κατασκευή του δεν είναι μόνο ένα σαφές μήνυμα για εμάς αλλά και για τους μεταγενέστερους πελάτες " είπε.
"Εάν αυτή η ζήτηση (των ΗΠΑ) υπερβαίνει την ευρωπαϊκή ζήτηση, πρέπει να σχεδιάσουμε ανάλογα. Έτσι λειτουργούν οι αγορές. Η ταχύτητα είναι το παν."
Η Volvo κατασκευάζει στόλους φορτηγών ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία (BEV), αλλά οι σταθμοί φόρτισης για βαρέα επαγγελματικά οχήματα δεν υπάρχουν σε καμία χρησιμοποιήσιμη κλίμακα στην Ευρώπη. Η αυτοκινητοβιομηχανία αναπτύσσει επίσης κυψέλες καυσίμου υδρογόνου που αναμένεται να βγουν στην αγορά στο δεύτερο μισό της δεκαετίας.
Η διευθύνουσα σύμβουλος του Vattenfall, Anna Borg, είπε ότι η απλοποίηση ήταν το κλειδί.
"Υπάρχει ένα πράγμα που μπορεί να κάνει η ΕΕ (η Ευρωπαϊκή Ένωση) και αυτό είναι η απλοποίηση. Σήμερα, είναι πολύ περίπλοκο όσον αφορά τη νομοθεσία και τις αδειοδοτήσεις και αυτό μας επιβραδύνει."
"Πρέπει να βεβαιωθείτε ότι υπάρχουν οι προϋποθέσεις για να είστε ανταγωνιστικοί... οι επενδύσεις που χρειάζονται σε δίκτυα ηλεκτρικής ενέργειας ή άλλες υποδομές είναι εξαιρετικά σημαντικές για να συμβεί αυτό", είπε στο Reuters.
www.worldenergynews.gr