Τελευταία Νέα

Αττική Οδός: Tριπλός διαγωνισμός για τις επεκτάσεις σε Ραφήνα, Λαύριο, Σήραγγα Ηλιούπολης

Αττική Οδός: Tριπλός διαγωνισμός για τις επεκτάσεις σε Ραφήνα, Λαύριο, Σήραγγα Ηλιούπολης
Με παραχώρηση ή ΣΔΙΤ η μέθοδος με την οποία θα υλοποιηθεί το ενιαίο αυτό έργο
Σχηματοποιείται ο σχεδιασμός του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για τις πολυπόθητες επεκτάσεις της Αττικής οδού, που θα δώσουν ανάσα στο διογκούμενο κυκλοφοριακό πρόβλημα της πρωτεύουσας. Με έναν διαγωνισμό πακέτο θα προχωρήσουν οι τρεις επεκτάσεις του αστικού αυτοκινητόδρομου προς Ραφήνα, Λαύριο, καθώς και προς λεωφόρο Βουλιαγμένης μέσω της Σήραγγας Ηλιουπόλεως. Τα παραπάνω αποκάλυψε εχθές, στο πλαίσιο δημοσιογραφικής ενημέρωσης ο υφυπουργός Υποδομών, κ. Γιώργος Καραγιάννης.


Με τον «τριπλό» διαγωνισμό για τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού φαίνεται πως θα γίνει το ντεμπούτο των προτάσεων καινοτομίας, ενός νέου δηλαδή μοντέλου για τη μελέτη και την υλοποίηση έργων υποδομών. Όπως είπε ο αρμόδιος υφυπουργός, ήδη το ενδιαφέρον του τεχνικού κόσμου είναι μεγάλο για την υλοποίηση αυτού του έργου μέσω προτάσεων καινοτομίας. Σημειώνεται πως ο πρώτος κύκλος κατάθεσης προτύπων προτάσεων μέσω της ειδικής ηλεκτρονικής πλατφόρμας πρόκειται να κλείσει στις 12 Μαΐου.

Υπό εξέταση είναι η μέθοδος με την οποία θα υλοποιηθεί το ενιαίο αυτό έργο, που θα είναι είτε παραχώρηση είτε ΣΔΙΤ, καθώς λόγω υψηλού κόστους αποκλείεται να γίνει ως δημόσιο έργο.
Ήδη προχωρά η συνεργασία του υπουργείου με τη Lamda Development για την ωρίμανση μελετών σχετικά με την επέκταση της Λεωφόρου Υμηττού προς τη Λεωφόρο Βουλιαγμένης μέσω της αστικής Σήραγγας της Ηλιούπολης.

Πρόκειται εξάλλου για ένα έργο που θεωρείται αναγκαίο λόγω του μεγάλου φόρτου που θα δημιουργήσει η μεγάλη επένδυση στο Ελληνικό. Σύμφωνα με τον κ. Καραγιάννη, το επόμενο διάστημα αναμένονται τα αποτελέσματα αυτών των μελετών για να οριστικοποιηθούν οι σχετικές ανακοινώσεις. Παράλληλα, παραμετροποιούνται από το υπουργείο κάποια στοιχεία σχετικά με τη σύνδεση με το Λαύριο.

Η νέα παραχώρηση

Όσον αφορά στην νέα παραχώρηση της Αττικής Οδού, το ΤΑΙΠΕΔ έδωσε νεότερη παράταση, όπως αναμενόταν, για την κατάθεση δεσμευτικών προσφορών με καταληκτική ημερομηνία τη 10η Ιουλίου 2023. Υπενθυμίζεται ότι το ενδιαφέρον για τη νέα 25ετή σύμβαση που έχει αρχικά εκδηλωθεί είναι πολύ ισχυρό, με τη συμμετοχή και των πέντε μεγάλων ελληνικών κατασκευαστικών ομίλων (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, Μυτιληναίος, Αβαξ, Intrakat), αλλά και ξένων funds.

Μόλις εχθές, στο πλαίσιο της ενημέρωσης των αναλυτών, ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, κ. Γιώργος Περιστέρης, προανήγγειλε τη συμμετοχή του Ομίλου στον διαγωνισμό.

Οι προτάσεις καινοτομίας

Οι προτάσεις καινοτομίας ή αλλιώς πρότυπες προτάσεις αποτελούν αίτημα του κατασκευαστικού κλάδου εδώ και χρόνια. Ουσιαστικά, δίνουν την πρωτοβουλία στον ιδιωτικό τομέα να προτείνει την υλοποίηση ενός έργου υποδομής, καταθέτοντας στις υπηρεσίες του ΥΠΟΜΕ μία μελέτη με πλήρη κοστολόγηση, χρηματοδότηση, χρονοδιάγραμμα κι εκμετάλλευση. Οι αρμόδιες υπηρεσίες την αξιολογούν κι εν συνεχεία, εφόσον κριθεί ότι η μελέτη είναι τεχνικά καλή και πλήρης, προχωρά σε ανοικτό διαγωνισμό. Αντίθετα, εάν η υπηρεσία κρίνει ότι η ιδέα είναι καλή και το έργο βιώσιμο, αλλά η μελέτη δεν είναι πλήρης τεχνικά, τότε θέτει σε δημόσια διαβούλευση την παραδοτέα μελέτη.
Οι προτάσεις καινοτομίας θεωρείται πως θα αλλάξουν το πεδίο των έργων στην Ελλάδα, καθώς:

• Επιταχύνουν τις διαδικασίες ωρίμανσης των έργων
• Αξιοποιούν τις καλές ιδέες του ιδιωτικού τομέα και την τεχνογνωσία του στην ωρίμανση έργων
• Προσθέτουν τις δυνάμεις ιδιωτικού και δημόσιου τομέα, διπλασιάζοντας τη δυναμικότητα του συστήματος παραγωγής έργων
• Μειώνουν το ρίσκο για το ελληνικό Δημόσιο και
• Μεταφέρουν τεχνογνωσία από τον ιδιωτικό στον δημόσιο τομέα

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης