Ενέργεια

Γερμανία: Με διαδικασίες fast-track τρέχουν οι σχεδιασμοί για LNG terminals

Γερμανία: Με διαδικασίες fast-track τρέχουν οι σχεδιασμοί για LNG terminals
Η Γερμανία άρχισε να επιταχύνει την κατασκευή υποδομής LNG πέρυσι μετά την εισβολή της Μόσχας στην Ουκρανία

Η Κάτω Βουλή της Γερμανίας ενέκρινε σήμερα (7/7) μια νομική μεταρρύθμιση για την επιτάχυνση της κατασκευής τερματικών σταθμών υγροποιημένου φυσικού αερίου στα ανοικτά των ακτών της Βαλτικής Θάλασσας, αψηφώντας την αντίσταση των τοπικών κυβερνήσεων και των περιβαλλοντικών οργανώσεων.

Σύμφωνα με το Reuters, η Γερμανία άρχισε να επιταχύνει την κατασκευή υποδομής LNG πέρυσι μετά την εισβολή της Μόσχας στην Ουκρανία που οδήγησε σε ξαφνική πτώση των εισαγωγών ρωσικού φυσικού αερίου με αγωγούς στη μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης.

Η εν λόγω μεταρρύθμιση περιλαμβάνει την ταχεία κατασκευή δύο πλωτών τερματικών σταθμών LNG στο Mukran στο νησί Ruegen της Βαλτικής Θάλασσας με ετήσια χωρητικότητα 10 δισεκατομμυρίων κυβικών μέτρων (bcm) που θα λειτουργούν ιδιωτικά από την Deutsche Regas έως τις αρχές του 2024. Περίπου 370 βουλευτές ψήφισαν υπέρ, 301 κατά και τέσσερις απείχαν.

Οι αντίθετες φωνές

Τοπικοί δήμοι, το κρατίδιο του Μεκλεμβούργου-Δυτικής Πομερανίας και αρκετές περιβαλλοντικές ομάδες έχουν πει ότι το έργο θα βλάψει τον τουρισμό και τη θαλάσσια ζωή. Η περιβαλλοντική ομάδα DUH είπε ότι θα έχει βαθύ και ανεπανόρθωτο αντίκτυπο στα απειλούμενα θαλάσσια θηλαστικά και τα αποδημητικά πτηνά.

Αν και ο κατασκευαστής του έργου Gascade υπέβαλε αίτηση για έναν αγωγό μήκους 50 χιλιομέτρων (31 μιλίων) σε πολλά μεμονωμένα τμήματα για να μετριάσει τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις, το DUH είπε ότι ο τερματικός σταθμός θα ήταν καταστροφή για τη θαλάσσια ζωή. Η Γερμανία διαθέτει ήδη πλωτούς τερματικούς σταθμούς LNG σε λειτουργία στα Wilhelmshaven, Brunsbuettel και Lubmin. Δύο από αυτές τις τοποθεσίες θα επεκταθούν.

Δύο μόνιμοι τερματικοί σταθμοί στο Stade και στο Brunsbuettel και ένας ιδιωτικής εκμετάλλευσης στο Wilhelmshaven πρόκειται να αντικαταστήσουν ορισμένους από τους πλωτούς σταθμούς από το 2026, με αποτέλεσμα μεγαλύτερη χωρητικότητα. Οι περιβαλλοντικές οργανώσεις λένε ότι οι προγραμματισμένοι τερματικοί σταθμοί της Γερμανίας θα δημιουργήσουν πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα που θα υπερβαίνει την εγχώρια ζήτηση. Η κυβέρνηση λέει ότι οι τερματικοί σταθμοί θα μειώσουν την πίεση σε άλλα ευρωπαϊκά λιμάνια και θα βοηθήσουν στον εφοδιασμό γειτονικών χωρών.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης