Κόστος υλικών και ελλείψεις εργατών στο μικροσκόπιο του Υπουργείου Υποδομών

Κόστος υλικών και ελλείψεις εργατών στο μικροσκόπιο του Υπουργείου Υποδομών
Στο τραπέζι των συζητήσεων του υπουργείου Υποδομών βρίσκονται τα ανοιχτά ζητήματα του κλάδου των κατασκευών, που «απειλούν» την υλοποίηση του τεράστιου εν εξελίξει προγράμματος έργων, ύψους 27,6 δισ. ευρώ.
Η αποτελεσματική προώθηση των μεγάλων έργων υποδομών που βρίσκονται σε εξέλιξη, καθώς και ο σχεδιασμός μία νέας δέσμης έργων, βρίσκονται στον πυρήνα των προτεραιοτήτων του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Η εξασφάλιση της τήρησης των χρονοδιαγραμμάτων για την ολοκλήρωση εμβληματικών έργων, που έχουν μπει σε τροχιά μετά από χρόνια καθυστερήσεων, όπως ο Ε65, το Πάτρα – Πύργος, η Αμβρακία Οδός, το μετρό Θεσσαλονίκης, είναι ψηλά στην ατζέντα της νέας ηγεσίας.

Στο τραπέζι συγχρόνως βρίσκονται τα ανοιχτά ζητήματα του κλάδου των κατασκευών, που «απειλούν» την υλοποίηση του τεράστιου εν εξελίξει προγράμματος έργων, ύψους 27,6 δισ. ευρώ.
Κι αυτό προκειμένου να μην χαθούν -για ακόμη μία φορά- πολύτιμοι ευρωπαϊκοί πόροι του Ταμείου Ανάκαμψης, του νέου ΕΣΠΑ, αλλά και άλλων χρηματοδοτικών εργαλείων.

Πρόκειται για τις ελλείψεις σε εργατικό δυναμικό που έχουν αρχίσει να στριμώχνουν τις κατασκευαστικές εταιρείες, τις αυξήσεις στα κόστη των υλικών, αλλά και διαχρονικά προβλήματα, όπως οι καθυστερήσεις στις απαλλοτριώσεις, τα αρχαιολογικά.

Εντωμεταξύ, στο κάδρο μπαίνουν και επιχειρηματικά ζητήματα, όπως για παράδειγμα η εν εξελίξει εξαγορά της ΑΚΤΩΡ από την Intrakat.
Εξέλιξη που όχι μόνο θα μεταβάλλει τις ισορροπίες στον κατασκευαστικό κλάδο, αλλά φέρνει μοιραία και καθυστερήσεις στην εξέλιξη έργων εν αναμονή της συνένωσης.

Οδικοί άξονες

Όσον αφορά στο χρονοδιάγραμμα των έργων, όπως παρουσιάστηκε εχθές από την ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών, υπό τον υπουργό Χρήστο Σταϊκούρα, στον Πρωθυπουργό, περίοπτη θέση έχουν οι οδικοί άξονες και τα έργα μετρό.

Ο αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδος - Ε65, αναμένεται να ολοκληρωθεί από τον ημικόμβο της εθνικής στο ύψος των Θερμοπυλών ως την Εγνατία Οδό εντός της τετραετίας.
Τα τμήματα Λαμία - Ξυνιάδα και Τρίκαλα - Καλαμπάκα θα παραδοθούν ως τις αρχές του 2024.

Ως προς τον άξονα Πατρών-Πύργου, η πρόοδος υλοποίησης φτάνει περί το 20%. Το έργο αναμένεται να ολοκληρωθεί το πρώτο εξάμηνο το 2025. Στα τέλη Νοεμβρίου αναμένονται επιτέλους οι κορδέλες για ακόμα ένα αιώνιο έργο, τον αυτοκινητόδρομο Άκτιο – Αμβρακία.

Το τεράστιο έργο του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) βρίσκεται ακόμη στην εκκίνηση, αλλά μέσα στο 2024 αναμένεται να ανοιχθούν εργοτάξια σε όλο του το μήκος.
Τα τμήματα Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος και Χερσόνησος – Νεάπολη έχουν ήδη συμβασιοποιηθεί και μέσα στην τετραετία αναμένεται να ολοκληρωθεί η κατασκευή τους.

Στο μεταξύ, το άνοιγμα των οικονομικών προσφορών για το μεγάλο έργο της παραχώρησης από Κίσσαμο Χανίων ως Ηράκλειο αναμένεται στα τέλη Αυγούστου.

Στοίχημα το μετρό Θεσσαλονίκης

Βεβαίως, μεγάλο στοίχημα αποτελεί το πολύπαθο έργο του μετρό Θεσσαλονίκης, προϋπολογισμού άνω των 2 δισ. ευρώ. έχει προαναγγελθεί από τον Πρωθυπουργό η λειτουργία του μέσα στο 2024.
Το έργο θα εξυπηρετεί περίπου 300.000 επιβάτες ημερησίως. Θα ακολουθήσει η παράδοση σε λειτουργία της επέκτασης προς Καλαμαριά.

Μάλιστα, ως το τέλος του 2023, αναμένεται να οριστικοποιηθεί και η τελική χάραξη των νέων επεκτάσεων.
Σε προτεραιότητα τίθεται η βορειοδυτική επέκταση, ώστε να ωριμάσει και η δημοπράτηση να προχωρήσει μέσα στην τετραετία.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης