Τελευταία Νέα
Ναυτιλία

Κίνα: Παρουσιάστηκε το σχέδιο του μεγαλύτερου πλοίου μεταφοράς πυρηνικής ενέργειας

Κίνα: Παρουσιάστηκε το σχέδιο του μεγαλύτερου πλοίου μεταφοράς πυρηνικής ενέργειας

Τα αποκαλυπτήρια έγιναν στην έκθεση Marintec China 2023

Η κινεζική Global Times ανέφερε ότι το ναυπηγείο Jiangnan της Κίνας με έδρα τη Σαγκάη (Jiangnan Shipyard που ανήκει στην China State Shipbuilding Corporation Limited), αποκάλυψε στην έκθεση Marintec China 2023 η οποία ξεκίνησε στις 5 Δεκεμβρίου στην εν λόγω πόλη, το σχέδιο για το πυρηνικό πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων κλάσης 24000TEU (ονομάζεται KUN-24AP) το οποίο θα είναι ένα εκ των μεγαλύτερων (στην κατηγορία του) ανά την υφήλιο.

Ο σχεδιασμός του πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων είναι σημαντικός επειδή μειώνει την πιθανότητα πυρηνικής τήξης αμέσως, χρησιμοποιώντας αντιδραστήρες λιωμένου άλατος οι οποίοι λειτουργούν σε υψηλές θερμοκρασίες και μέτριες πιέσεις.

 

Διθυραμβικές αναφορές από την κατασκευάστρια εταιρεία

Η China State Shipbuilding Corporation Limited αποκάλυψε ότι σε περίπτωση ατυχήματος παραβίασης, ο αντιδραστήρας μπορεί να σταματήσει γρήγορα για να αποφευχθεί περαιτέρω κλιμάκωση, υπογραμμίζοντας τη δέσμευση για τα πρότυπα ασφαλείας στην ανάπτυξη αυτού του εξαιρετικά μεγάλου πυρηνικού πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

Η κατασκευάστρια εταιρεία υποστήριξε ότι το νέο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων είναι ένα επαναστατικό επίτευγμα του ναυπηγείου στην κατασκευή πλοίων με σχεδόν μηδενικές εκπομπές.

Σύμφωνα με μια δημοσίευση του κλάδου, το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που αποκαλύφθηκε πρόσφατα μπορεί να παρέχει ένα γνήσιο υποκατάστατο «μηδενικών εκπομπών».

Εάν κατασκευαστεί, θα κατατάσσεται μεταξύ των μεγαλύτερων ποντοπόρων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο, με χωρητικότητα φορτίου που μπορεί να φιλοξενήσει έως και 24.000 συμβατικά εμπορευματοκιβώτια. Θα είναι επίσης ο πρώτος πυρηνικός αντιδραστήρας που κινείται από τηγμένο αλάτι.

Σύμφωνα με αναφορές, το Jiangnan Shipyard εξερευνά τύπους πλοίων για αποστολές εμπορευματοκιβωτίων και λύσεις συστημάτων πρόωσης για να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις εξοικονόμησης ενέργειας και μείωσης των εκπομπών που προκύπτουν από την κλιματική αλλαγή.


Η διαφορά με τους άλλους αντιδραστήρες

Ο αντιδραστήρας έχει σχεδιαστεί έχοντας κατά νου εξαιρετικά πρότυπα ασφαλείας.
Λειτουργεί σε υψηλές θερμοκρασίες και χαμηλές πιέσεις
, γεγονός που αποτρέπει κατ' αρχήν την πυρηνική τήξη.

Ο αντιδραστήρας μπορεί να σταματήσει αμέσως ακόμη και κατά τη διάρκεια μιας καταστροφής για να αποφευχθεί περαιτέρω ζημιά.

Σε αντίθεση με τους πυρηνικούς αντιδραστήρες που κινούνται με ουράνιο σε πολεμικά πλοία, αυτός ο νέος αντιδραστήρας πιθανότατα θα χρησιμοποιεί θόριο (ραδιενεργό μέταλλο που είναι φθηνό και ευρέως διαθέσιμο στην Κίνα). Επιπλέον, η απόδοση και η ασφάλεια του αντιδραστήρα αυξάνονται επειδή δεν χρειάζεται πολύ νερό για να κρυώσει.

Νωρίτερα αυτό το έτος, αναφέρθηκε ότι ο πρώτος αντιδραστήρας θορίου στη χώρα έχει τώρα άδεια λειτουργίας από την αρχή πυρηνικής ασφάλειας της Κίνας, κάτι που αποτελεί σημαντικό βήμα προς τα εμπρός στην αναζήτηση της χώρας για πυρηνικές τεχνολογίες αιχμής.

Το Ινστιτούτο Εφαρμοσμένης Φυσικής της Σαγκάης της Κινεζικής Ακαδημίας Επιστημών, είναι υπεύθυνο για τη λειτουργία του αντιδραστήρα λιωμένου άλατος θορίου (MSR) δύο μεγαβάτ υγρού καυσίμου ο οποίος βρίσκεται στο Wuwei (στην επαρχία Gansu κοντά στην έρημο Gobi).

Σύμφωνα με τους ειδικούς που εργάζονται σε αυτήν την έρευνα, αυτοί οι αντιδραστήρες είναι αρκετά μικροσκοπικοί για να χρησιμοποιηθούν για ένα ευρύ φάσμα εφαρμογών και μπορούν να αναπτυχθούν σχεδόν οπουδήποτε, συμπεριλαμβανομένων των πλοίων. Λόγω των πιθανών στρατιωτικών εφαρμογών της τεχνολογίας, η πλειονότητα της έρευνας που διεξάγεται για το έργο είναι ταξινομημένη και δεν έχει δημοσιοποιηθεί πολύ υλικό.

 

Η Jiangnan ψάχνει το αντίδοτο στην κλιματική αλλαγή

Το σχέδιο διαθέτει ήδη διεθνή πιστοποίηση από την DNV Classification Society, (έναν από τους κορυφαίους οργανισμούς στον παγκόσμιο ναυτιλιακό τομέα), στοιχείο που θα πρέπει να καθησυχάσει τους αγοραστές σε άλλες χώρες σχετικά με την αγορά και τη χρήση του σχεδίου.

Το περιοδικό Maritime China ανέφερε στον επίσημο λογαριασμό του στο WeChat ότι «Ως απάντηση στην κλιματική αλλαγή και τις απαιτήσεις εξοικονόμησης ενέργειας, η Jiangnan Shipbuilding έχει εξερευνήσει ενεργά μοντέλα πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και λύσεις συστημάτων ισχύος».

Πρόσθεσε: «Το νέο μοντέλο πλοίου χρησιμοποιεί την πυρηνική ενέργεια ως καθαρή πηγή ενέργειας και υιοθετεί μια διεθνώς προηγμένη λύση αντιδραστήρα λιωμένου άλατος 4ης γενιάς. Ο προτεινόμενος σχεδιασμός υπερμεγάλων πυρηνικών πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων θα επιτύχει πραγματικά «μηδενικές εκπομπές» κατά τη διάρκεια του κύκλου λειτουργίας αυτού του τύπου πλοίων».

 

Παρόμοια σχέδια και σε άλλες χώρες

Η Κίνα δεν είναι το μόνο έθνος στον κόσμο που εφαρμόζει αυτήν την ιδέα. Παρόμοια σχέδια έχουν αναπτυχθεί από ναυπηγεία στην Ευρώπη, τη Νότια Κορέα, την Ιαπωνία και τις ΗΠΑ. Ωστόσο, καμία δεν είχε σημαντικές ανακαλύψεις.

Αναλυτές του κλάδου ισχυρίζονται ότι ο ναυπηγικός τομέας της Κίνας ο οποίος έχει αναπτυχθεί γρήγορα τα τελευταία χρόνια, αντιπροσώπευε περισσότερο από το 60% των παραγγελιών νέων πλοίων που έγιναν παγκοσμίως φέτος.
Το ναυτικό της Κίνας έχει αναπτυχθεί σημαντικά ως αποτέλεσμα της ανάπτυξης του τομέα της πολιτικής ναυπηγικής βιομηχανίας ο οποίος έχει παράγει πλοία με εξοπλισμό αιχμής, συμπεριλαμβανομένων ηλεκτρομαγνητικών συστημάτων εκτόξευσης και ραντάρ εξαιρετικά μεγάλης εμβέλειας.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης