CATL: Πτώση τιμών μπαταριών - Επέκταση συνδεδεμένης αποθήκευσης ενέργειας στο δίκτυο

CATL: Πτώση τιμών μπαταριών - Επέκταση συνδεδεμένης αποθήκευσης ενέργειας στο δίκτυο

Τάση που θυμίζει πρόσφατες μειώσεις στις τιμές των ηλιακών κυψελών (pv-magazine)

Από το περασμένο καλοκαίρι, οι τιμές των μπαταριών λιθίου μειώθηκαν κατά περίπου 50%, σύμφωνα με τη Contemporary Amperex Technology Co. Limited (CATL), τον μεγαλύτερο κατασκευαστή μπαταριών στον κόσμο.


Από τον Ιούλιο του 2023 έως το καλοκαίρι του 2024, η τιμολόγηση των μπαταριών αναμένεται να πέσει κατακόρυφα πάνω από 60%
(και ενδεχομένως περισσότερο) λόγω της αύξησης της υιοθέτησης EV και της επέκτασης του δικτύου στην Κίνα και τις ΗΠΑ.

Στις αρχές του καλοκαιριού του 2023, οι τιμές που ήταν διαθέσιμες στο κοινό κυμαίνονταν από 0,8 έως 0,9 RMB/Wh (0,11 $ έως 0,13 $ USD/Wh) ή περίπου 110 έως 130 $/kWh.

Οι τιμές αρχικά μειώθηκαν κατά περίπου το ένα τρίτο μέχρι το τέλος του καλοκαιριού του 2023. Τώρα, όπως αναφέρεται από το CnEVPost, οι μεγάλοι αγοραστές μπαταριών EV αποκτούν κυψέλες στα 0,4 RMB/Wh, που αντιπροσωπεύει μείωση της τιμής από 50% έως 56%. Ο CEO της Leapmotor, Cao Li, αναμένει περαιτέρω μειώσεις, με τις τιμές να πέφτουν δυνητικά στα 0,32 RMB/Wh αυτό το καλοκαίρι, σημειώνοντας μείωση 60% έως 64% σε ένα μόνο έτος.

Η EnergyTrend παρατήρησε ότι οι κυψέλες μπαταριών αποθήκευσης ενέργειας έχουν παρόμοια τιμή με τις κυψέλες μπαταρίας ηλεκτρικών οχημάτων.

Επιπλέον, η CnEVPost αναφέρει ότι οι κυψέλες μπαταριών που πωλούνται είναι εξοπλισμένες με προηγμένες τεχνολογίες, όπως ταχύτερους ρυθμούς φόρτισης, υψηλότερη διάρκεια ζωής, βελτιωμένα χαρακτηριστικά διαχείρισης θερμοκρασίας και συσκευασία υψηλότερης ενεργειακής πυκνότητας.

 

Αναθεώρηση εκτίμησης της Goldman Sachs

Έκθεση του Φεβρουαρίου από την Goldman Sachs αποδίδει την επιταχυνόμενη πτώση των τιμών εν μέρει σε μια ελαφρά επιβράδυνση στην υιοθέτηση ηλεκτρικών οχημάτων, που οδηγεί σε χαμηλότερες τιμές των εμπορευμάτων.

 ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ_2_8.png

Ο χρηματοοικονομικός όμιλος αναθεώρησε την πρόβλεψή του για την αύξηση της παγκόσμιας ζήτησης μπαταριών στο 29% για το 2024, από την προηγούμενη εκτίμηση του 35%, με αύξηση 31% να αναμένεται το 2023.

Η Goldman προβλέπει επίσης μείωση 40% στις τιμές των πακέτων μπαταριών το 2023 και το 2024, ακολουθούμενη από συνεχιζόμενη πτώση για να φτάσει σε συνολική μείωση 50% έως το 2025-2026. Η Goldman προβλέπει ότι αυτές οι μειώσεις τιμών θα καταστήσουν τα ηλεκτρικά οχήματα εξίσου προσιτά με τα βενζινοκίνητα οχήματα, οδηγώντας σε αυξημένη ζήτηση.

Μία από τις πιο αξιοσημείωτες μειώσεις των τιμών των εμπορευμάτων που σχετίζονται με τα EVs είναι αυτή του υδροξειδίου του λιθίου. Η τιμή του αυξήθηκε από τα τέλη του 2021 έως το 2022, στη συνέχεια άρχισε να πέφτει στις αρχές του 2023 και συνεχίζει να μειώνεται σήμερα.

ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ_3_7.png

Οι μειώσεις των τιμών αποδίδονται σε διάφορους παράγοντες, συμπεριλαμβανομένης της αντίληψης σταθεροποίησης της ζήτησης καθώς οι κατασκευαστές αγωνίζονται να κάνουν τα EV κερδοφόρα, γεγονός που οδήγησε σε άμβλυνση των κερδοσκοπικών επενδύσεων στις αγορές μελλοντικής εκπλήρωσης μετάλλων οχημάτων.

Άλλοι παράγοντες που συμβάλλουν περιλαμβάνουν βελτιώσεις στην εφοδιαστική αλυσίδα, μείωση του πληθωρισμού και νέες προμήθειες λιθίου που έρχονται στο διαδίκτυο.

Άλλα μέταλλα, όπως ο χαλκός, έχουν υποχωρήσει από τα υψηλά της εποχής της πανδημίας, αλλά δεν έχουν επιστρέψει σε τιμές πριν από το 2020.

Είναι ενδιαφέρον ότι τόσο οι μπαταρίες όσο και οι ηλιακοί συλλέκτες έχουν δει τις τιμές τους να μειώνονται κατά περίπου 90% από το 2010, με τα δύο προϊόντα να παρουσιάζουν επί του παρόντος επιταχυνόμενη πτώση των τιμών.

Η έκθεση του Δεκεμβρίου του Ινστιτούτου Rocky Mountain, «X-Change: Batteries – The Battery Domino Effect», παρουσιάζει ένα διάγραμμα που αντικατοπτρίζει τις τάσεις που παρατηρήθηκαν στα ηλιακά πάνελ τα τελευταία 14 χρόνια.

Κοιτάζοντας πίσω 30 ή 40 χρόνια, το κόστος τόσο των μπαταριών όσο και των ηλιακών συλλεκτών έχει μειωθεί κατά 99% ή περισσότερο για τις βασικές τους μονάδες.

 

Λόγω αυτών των μειώσεων των τιμών, η εγκατάσταση αποθήκευσης ενέργειας που συνδέεται με το δίκτυο έχει σημειώσει ισχυρή ανάπτυξη την τελευταία δεκαετία, μια τάση που αναμένεται να συνεχιστεί το 2024.

Οι ΗΠΑ προβλέπεται να διπλασιάσουν σχεδόν την αναπτυσσόμενη χωρητικότητα της μπαταρίας προσθέτοντας περισσότερα από 14 GW υλικού μόνο φέτος.

Η Κίνα αναμένεται να γίνει ο ηγέτης της αποθήκευσης δικτύου, με αναμένονται αναπτύξεις χωρητικότητας μόλις 24 GW. Η EnergyTrend προβλέπει παγκόσμια ανάπτυξη ισχύος 71 GW, που αντιπροσωπεύει αύξηση 46% έναντι της ανάπτυξης 177% που παρατηρήθηκε το 2022.

 

Αδημοσίευτα στοιχεία για τις μειώσεις τιμών στην αγορά

Υπάρχουν άφθονα ανέκδοτα στοιχεία από δημόσιες και ιδιωτικές πηγές που επιβεβαιώνουν αυτές τις μειώσεις τιμών στην αγορά.

Ένα σημαντικό παράδειγμα είναι η πτώση των τιμών των ηλεκτρικών οχημάτων τον περασμένο χρόνο, τόσο σημαντική που η Hertz αναγκάστηκε να προσαρμόσει δημόσια την αξία του στόλου της Tesla λόγω της πτώσης των αξιών μεταπώλησης.

Το περιοδικό pv USA μίλησε με πολλούς προμηθευτές αποθήκευσης ενέργειας που ανέφεραν σημαντικές μειώσεις στην τιμολόγηση, αν και ένας σημείωσε ότι ενώ η τιμή των κυψελών έχει μειωθεί σημαντικά, η ευρύτερη ισορροπία του συστήματος που περιβάλλει τις κυψέλες της μπαταρίας δεν έχει πέσει τόσο γρήγορα.

Ένας πωλητής ανέφερε ότι οι εξελίξεις στην τεχνολογία κυψελών μπαταρίας, που οδηγούν σε αυξημένες ενεργειακές πυκνότητες, έχουν συμβάλει στο χαμηλότερο κόστος του συστήματος ανά kWh.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης