Πτώση κατά 97% της αποτυχίας αποθήκευσης μπαταρίας μεταξύ 2018 και 2023

Πτώση κατά 97% της αποτυχίας αποθήκευσης μπαταρίας μεταξύ 2018 και 2023

Έκθεση των EPRI, PNNL και TWAICE αποδεικνύει τη μεγάλη μείωση των τελευταίων ετών

Τα περιστατικά αποτυχίας αποθήκευσης μπαταριών έχουν μειωθεί δραματικά σε συχνότητα τα τελευταία χρόνια, αλλά ο κλάδος εξακολουθεί να χρειάζεται να είναι πιο διαφανής και να μοιράζεται δεδομένα όταν συμβαίνουν περιστατικά.

Το ποσοστό περιστατικών αστοχίας μειώθηκε κατά 97% μεταξύ 2018 και 2023.

Συγκεκριμένα από περίπου 9,2 αστοχίες ανά GW συστημάτων αποθήκευσης ενέργειας μπαταριών (BESS) που σημειώθηκαν το 2018, έπεσαν σε περίπου 0,2 το 2023.

Αυτό είναι ένα βασικό στοιχείο από μια νέα κοινή μελέτη που δημοσιεύθηκε στις 15 Μαΐου από το Ινστιτούτο Έρευνας Ηλεκτρικής Ενέργειας των ΗΠΑ (EPRI), το Εθνικό Εργαστήριο Northwest του Ειρηνικού (PNNL) και τον πάροχο ανάλυσης δεδομένων TWAICE.

Υποστηρίζεται ότι η πρώτη δημόσια διαθέσιμη ανάλυση αστοχιών του συστήματος αποθήκευσης ενέργειας μπαταρίας (BESS), βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στη βάση δεδομένων BESS Failure Incident της EPRI και εξετάζει τις βασικές αιτίες ορισμένων γεγονότων που εισάγονται σε αυτήν.

Οι συντάκτες είπαν ότι η έκθεση είναι μια προσπάθεια να βοηθήσει στον μετριασμό ζητημάτων και ανησυχιών σχετικά με την απόδοση και την ασφάλεια του BESS, εντοπίζοντας τα κενά που πρέπει να αντιμετωπιστούν.


Τι γίνεται με τα αίτια

Αλλά όταν έχουν συμβεί αποτυχίες, υπάρχει συχνά έλλειψη διαφάνειας σχετικά με τις βαθύτερες αιτίες που οδηγεί σε έλλειψη κατανόησης για το πώς να τις αντιμετωπίσουμε ως βιομηχανία.

Για παράδειγμα, ενώ η ασφάλεια των μπαταριών λιθίου τίθεται συχνά υπό αμφισβήτηση μετά από πυρκαγιές ή εκρήξεις, η έκθεση διαπίστωσε ότι το 65% των περιστατικών θα μπορούσαν να συνδέονται με τη λειτουργία και την ενσωμάτωση των μπαταριών και μόλις το 11% προκλήθηκαν από βλάβες της μπαταρίας κελιά ή μονάδες.

Ωστόσο, δεν υπάρχει δημόσιος πόρος που να ταξινομεί τα συμβάντα αποτυχίας με βάση την αιτία τους, ενώ στις ΗΠΑ δεν υπάρχουν απαιτήσεις πουθενά σε επίπεδο ομοσπονδιακής, πολιτειακής ή τοπικής δικαιοδοσίας για την αναφορά περιστατικών.

Συχνά υπάρχουν ακόμη και νομικά εμπόδια που εμποδίζουν τη δημοσιοποίηση λεπτομερούς ανάλυσης των βαθύτερων αιτιών, ακόμη και εκεί όπου έχουν πραγματοποιηθεί.


Η ανάπτυξη του κλάδου την περίοδο 2017-2018

Ωστόσο, η έκθεση σημείωσε ότι για συμβάντα που είχαν καταγραφεί πριν από το 2017, κάθε είδους ένδειξη της βασικής αιτίας ήταν σπάνια.

Ο κλάδος ωρίμασε τη χρονική περίοδο 2017-2018, όταν οι ετήσιες αναπτύξεις BESS παγκοσμίως ξεπέρασαν το ένα γιγαβάτ για την πρώτη φορά, σηματοδοτώντας την «εμφάνιση της εμπορικής βιομηχανίας BESS», όπως το έθεσε η έκθεση.

Η απροθυμία από τους OEM και τους ενσωματωτές μπαταριών κρατά τη διαφάνεια περιορισμένη και οι συντάκτες διαπίστωσαν ότι από τα 81 περιστατικά στη βάση δεδομένων, επαρκείς πληροφορίες για τον προσδιορισμό μιας βασικής αιτίας δημοσιοποιήθηκαν μόνο για 26 από αυτά.


Συνιστάται ταξινόμηση περιστατικών

Η ταξινόμηση των γεγονότων αποτυχίας με βάση τις αιτίες τους, θα επέτρεπε την καλύτερη κατανόηση του τρόπου με τον οποίο συμβαίνουν, υποστήριξαν οι συντάκτες.

Η έκθεση έδωσε 5 πιθανές κατηγορίες βασικής αιτίας: σχεδιασμός, κατασκευή, ενοποίηση, (συμπεριλαμβανομένης της συναρμολόγησης και της κατασκευής) και τη λειτουργία.

Εν τω μεταξύ, 3 ξεχωριστές κατηγορίες στοιχείων συστήματος μπορούν να αναγνωριστούν σε κάθε περίπτωση: κελιά/μονάδες, στοιχεία ελέγχου και ισορροπία συστήματος (BOS).

Μεταξύ των στοιχείων, οι βλάβες BOS οι οποίες μπορεί να περιλαμβάνουν σύστημα μετατροπής ισχύος (PCS), θερμική διαχείριση και άλλο υλικό χωρίς μπαταρία, ήταν η πιο κοινή αιτία μαζί με τους ελέγχους.

Μεταξύ των βαθύτερων αιτιών, η ολοκλήρωση, η συναρμολόγηση και η κατασκευή προέρχονται από την πλειοψηφία των αστοχιών.

Τα νέα έργα είναι πιο πιθανό να παρουσιάσουν αποτυχία, με το 72% των περιστατικών να συμβαίνουν κατά τη διάρκεια της κατασκευής, της θέσης σε λειτουργία ή εντός των δύο πρώτων ετών λειτουργίας.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης