Μετέχουν 11 εταίροι από την ενέργεια, τη διαστημική βιομηχανία, τη ναυπηγική, των επιχειρήσεων πλοίων και την ασφάλεια
Η κοινοπραξία με επικεφαλής την ArianeGroup, μια βιομηχανική εταιρεία που χειρίζεται υγρό υδρογόνο (LH2) για διαστημικές εφαρμογές, ξεκίνησε ένα νέο έργο για την ανάπτυξη λύσεων για την αποθήκευση και τη χρήση του LH2 ως φορέα ενέργειας για τις θαλάσσιες μεταφορές.
Η λύση θα ενσωματωθεί σε ένα νέο πλοίο λειτουργίας υπηρεσιών μηδενικών εκπομπών (SOV) για υπεράκτια αιολικά πάρκα.
Το έργο με το όνομα NAVHYS συγκεντρώνει 11 εταίρους από ένα ευρύ φάσμα τομέων, συμπεριλαμβανομένης της διαστημικής βιομηχανίας, της ναυπηγικής, των επιχειρήσεων πλοίων και της ενέργειας και ασφάλειας, που θα επικεντρωθούν στην ανάπτυξη και τη δοκιμή του συστήματος αποθήκευσης και καυσίμου LH2 κάτω από το κατάστρωμα τα επόμενα 3 χρόνια.
Το σύστημα θα ενσωματωθεί σε ένα πλοίο SOV που σχεδιάστηκε από τη VARD για τη North Star, μια ναυτιλιακή εταιρεία που θα καθορίσει το σενάριο λειτουργίας και θα επιβεβαιώσει τη λειτουργικότητα του προτεινόμενου σχεδιασμού στο έργο NAVHYS.
Οι κατασκευαστές θα επιδιώξουν επίσης να λάβουν αρχικά έγκριση (AiP) από τον νηογνώμονα Bureau Veritas για αυτό το σχέδιο σκάφους.
Σημειώνεται ότι το 2024, η Louis Dreyfus Armateurs (LDA) με έδρα τη Γαλλία εισήγαγε επίσης μια ιδέα για ένα SOV που χρησιμοποιεί υγρό υδρογόνο ως κύρια πηγή καυσίμου.
Μετέχοντες εταίροι στο έργο
Άλλοι εταίροι που εμπλέκονται στο έργο είναι:
ENGIE (σχεδιασμός εφοδιαστικής αλυσίδας και σταθμού ανεφοδιασμού),
Ineris (αναγνώριση κινδύνου), Ερευνητικά Ινστιτούτα της Σουηδίας (ανάλυση κινδύνου ασφάλειας και υδρογόνου),
LEITAT (αξιολόγηση LCA και αξιολόγηση λύσεων NAVHYS), Πανεπιστήμιο του Μπέρμιγχαμ του Ηνωμένου Βασιλείου (αναβάθμιση τεχνολογίας),
Ευρωπαϊκό Ινστιτούτο Έρευνας καινοτομίας και Επικοινωνίας Gas and Heat της Ιταλίας (σχεδιασμός δεξαμενής καυσίμου LH2),
Benkei (συντονισμός και διαχείριση έργου) και
The Maritime Cluster of North Germany (συνδεδεμένος εταίρος).
Το έργο NAVHYS υποστηρίζεται από την Clean Hydrogen Partnership και τα μέλη της και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση.
Δηλώσεις επιτελικών στελεχών
Η Marie-Sophie Nizou (Διευθύντρια Προγράμματος στο ArianeGroup και Συντονίστρια της NAVHYS), επεσήμανε τη σημασία του υδρογόνου ως πολλά υποσχόμενου φορέα ενέργειας για τη ναυτιλία:
«Σήμερα, τα έργα κοντά στην ακτή βασίζονται στο αέριο υδρογόνο.
Για τη μεταφορά μεγάλων αποστάσεων, το υγρό υδρογόνο προσφέρει περισσότερα πλεονεκτήματα λόγω της ενεργειακής του πυκνότητας.
Ωστόσο, η αποθήκευση αυτού του καυσίμου απαιτεί δεξαμενές ικανές να διατηρούν εξαιρετικά χαμηλές θερμοκρασίες (-253°C).
Οι σοβαροί περιορισμοί που συνδέονται με τις δεξαμενές ψύξης και μόνωσης στα πλοία αποτελούν μια τεχνολογική πρόκληση εδώ. Η εμπειρία μας με την Ariane θα μας βοηθήσει να δώσουμε μια λύση».
Η Valérie Bouillon-Delporte (Εκτελεστική Διευθύντρια της Clean Hydrogen Partnership) δήλωσε:
«Η Clean Hydrogen Partnership είναι περήφανη που υποστηρίζει αυτό το πρωτοποριακό έργο, το οποίο διερευνά την ενσωμάτωση δεξαμενών υγρού υδρογόνου στο κύτος για θαλάσσιες εφαρμογές.
Η NAVHYS ευθυγραμμίζεται πλήρως με τη βασική αποστολή του Clean Hydrogen Partnership, που είναι η προώθηση καινοτομιών που οδηγούν τόσο την ενεργειακή μετάβαση όσο και την ανταγωνιστικότητα των ευρωπαϊκών εταιρειών.
Θα διαδραματίσει κρίσιμο ρόλο στην επιτάχυνση της απαλλαγής από τις ανθρακούχες εκπομπές του τομέα, διασφαλίζοντας παράλληλα ότι η Ευρώπη παραμένει στην πρώτη γραμμή της τεχνολογίας καθαρού υδρογόνου».
www.worldenergynews.gr






