Η Διώρυγα του Παναμά διερευνά την κατασκευή ενός αγωγού για τη μεταφορά υγροποιημένου αερίου (LPG) μέσω της εμπορικής δίοδου, δήλωσε τη Δευτέρα ο διαχειριστής του καναλιού Ricaurte Vasquez, με την Ιαπωνία να θεωρείται ως ο κορυφαίος δυνητικός πελάτης για το φυσικό αέριο που προέρχεται από τις ΗΠΑ.
Ποιους εξυπηρετεί ο αγωγός;
Το κανάλι, που είναι ένα από τα πιο πολυσύχναστα περάσματα θαλάσσιου εμπορίου στον κόσμο, προσπαθεί, σύμφωνα με το Reuters, να διαφοροποιήσει τις δραστηριότητές του αφού πήρε το πράσινο φως με μια δικαστική απόφαση πέρυσι. Η ξηρασία ήταν ένας από τους παράγοντες που περιόρισε τις διαβάσεις και οι υπεύθυνοι του καναλιού σχεδιάζουν να κατασκευάσουν μια δεξαμενή κάπου εκεί κοντά.
Η Ιαπωνία είναι ένας από τους μεγαλύτερους πελάτες υγραερίου στον κόσμο, που χρησιμοποιεί το καύσιμο για οικιακή και βιομηχανική χρήση.
«Διερευνούμε τη δυνατότητα ανάπτυξης υποδομής με δυνατότητα κίνησης έως και ενός εκατομμυρίου βαρελιών την ημέρα (bpd), αλλά η αγορά είναι πολύ μεγαλύτερη», δήλωσε ο Vasquez στο Reuters μετά από συνέντευξη Τύπου.
«Η κάλυψη των αναγκών για αυξανόμενους όγκους φυσικού αερίου μέσω του Παναμά είναι ύψιστης προτεραιότητας, αλλά και ύψιστης πολυπλοκότητας», είπε ο Βάσκεθ.
Η κίνηση έρχεται σε ένα πλαίσιο κλιμάκωσης των εντάσεων μεταξύ των ΗΠΑ και του Παναμά, που πυροδοτήθηκε από τους ισχυρισμούς του προέδρου των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ για την ανάκτηση της Διώρυγας του Παναμά.
Παρά τις αντιδράσεις του Προέδρου του Παναμά Χοσέ Ραούλ Μουλίνο κατά των αξιώσεων του Τραμπ, ο ηγέτης των ΗΠΑ και οι αξιωματούχοι χαιρέτησαν μια πρόσφατη συμφωνία υπό την ηγεσία της αμερικανικής εταιρείας BlackRock για την αγορά των περισσότερων λιμενικών δραστηριοτήτων του ομίλου ετερογενών δραστηριοτήτων του Χονγκ Κονγκ CK Hutchison συμπεριλαμβανομένης της Canset, κοντά στο Panamaal.
Η κατασκευή του αγωγού
Οι αρχικές μελέτες δείχνουν ότι «η πιθανή χωρητικότητα κυκλοφορίας μέσω της Διώρυγας του Παναμά θα μπορούσε να φτάσει τα 2 εκατομμύρια bpd (LPG) σε μια δεκαετία», πρόσθεσε ο Vasquez.
Το κανάλι αναμένει να λάβει μια απόφαση για τον αγωγό μέσα στους επόμενους 12 μήνες, είπε ο Vasquez.
Επενδύσεις ύψους 8 δισεκατομμυρίων δολαρίων σε έργα υποδομής και βιωσιμότητας έχουν ήδη προβλεφθεί για το κανάλι, που θα κατανεμηθούν την επόμενη δεκαετία.
www.worldenergynews.gr






