Ενέργεια & Αγορές

Το υπό κυρώσεις ρωσικό έργο Αrctic LNG «ξυπνάει» ξανά (g Captain)

Το υπό κυρώσεις ρωσικό έργο Αrctic LNG «ξυπνάει» ξανά (g Captain)
Τις τελευταίες ημέρες η κύρια παραγωγή αυξήθηκε σημαντικά και μια μικρότερη φλόγα έγινε ορατή στη μέχρι στιγμής μη λειτουργούσα αμαξοστοιχία (Train) 2
Η Ρωσία έχει προφανώς ανάψει ξανά τα φώτα στο εργοστάσιο LNG 2 στην Αρκτική, στο οποίο έχουν επιβληθεί κυρώσεις.

Εικόνες που ελήφθησαν από τον ευρωπαϊκό δορυφόρο Sentinel 2 αποκαλύπτουν την έναρξη λειτουργίας και στις δύο γραμμές παραγωγής, τις Train 1 και Train 2.

Σύμφωνα με το g Captain, η καύση αερίου σε μία από τις γραμμές παραγωγής εντοπίστηκε για πρώτη φορά πριν από αρκετές εβδομάδες.

Τις τελευταίες ημέρες η κύρια παραγωγή αυξήθηκε σημαντικά και μια μικρότερη φλόγα έγινε ορατή στη μέχρι στιγμής μη λειτουργούσα αμαξοστοιχία (Train) 2.

Yπενθυμίζεται πως το Arctic LNG 2 ξεκίνησε τη λειτουργία του τον Αύγουστο του 2024 με το πρώτο πλοίο του σκιώδους στόλου LNG, το Pioneer, που κατέπλευσε δίπλα στο Train 1.

Τους επόμενους δυόμισι μήνες το έργο κατάφερε να στείλει οκτώ φορτία, αν και κανένα από αυτά δεν βρήκε αγοραστή λόγω ανησυχιών για τις κυρώσεις των ΗΠΑ.

Περίπου ένα εκατομμύριο τόνοι υγροποιημένου φυσικού αερίου παραμένουν εν πλω σε διάφορα LNGC καθώς και σε δύο πλωτές φορτηγίδες αποθήκευσης στην Ευρώπη και την Άπω Ανατολή.

Τουλάχιστον έξι μήνες μετά, οι απώλειες από το boil-off έχουν πιθανότατα φτάσει το 15-20%.

Τον Οκτώβριο, η Novatek PJSC, ο μεγαλύτερος μέτοχος του έργου, αποφάσισε να βάλει προσωρινά «στον πάγο» τη μονάδα, καθώς διαπιστώθηκε ότι δεν μπορούσε να διαθέσει το προϊόν της σε πιθανούς αγοραστές στην Κίνα και ενώ φυσικά ο παχύς θαλάσσιος πάγος του χειμώνα επέστρεψε.

Οι προσπάθειες να προσελκύσει αγοραστές στην Ινδία και να πιέσει την ΕΕ και τις ΗΠΑ για την άρση των κυρώσεων δεν έχουν αποδώσει μέχρι στιγμής καρπούς.

Ενώ η εταιρεία ανέφερε πρόσφατα ότι δεν αναμένει ουσιαστική αλλαγή στο περιβάλλον των κυρώσεων για την επικείμενη θερινή περίοδο, φαίνεται ωστόσο να εργάζεται για να θέσει πλήρως σε λειτουργία τη Γραμμή 1 και την πρώτη φάση της Γραμμής 2.

Κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού του 2024 η πρώτη γραμμή παραγωγής φέρεται να λειτούργησε μόνο στη μισή της δυναμικότητα.

Λίγες ημέρες προτού ο χειμώνας κλείσει τη Βόρεια Θαλάσσια Οδό για τη ναυσιπλοΐα τον Νοέμβριο του 2024, τρία βαρέα ανυψωτικά πλοία παρέδωσαν ένα ισχυρό ηλεκτροπαραγωγό ζεύγος και έναν υποσταθμό από την Κίνα για την κίνηση της δεύτερης γραμμής παραγωγής.

Η εν λόγω μονάδα παραγωγής ενέργειας έχει πλέον εγκατασταθεί και φαίνεται να υποστηρίζει την έναρξη λειτουργίας της γραμμής 2, όπως υποδεικνύεται από τη δραστηριότητα της καύσης.

Στον τερματικό σταθμό Utrenney, όπως είναι επίσημα γνωστός ο λιμένας του Arctic LNG 2, αρκετά πλοία συνεχίζουν να διατηρούν ένα κανάλι ναυσιπλοΐας στα νερά του κόλπου Ob.

Οι δορυφορικές εικόνες και τα δεδομένα AIS δείχνουν τουλάχιστον δύο παγοθραυστικά που εργάζονται στον τερματικό σταθμό σε συνεργασία με έναν αριθμό ρυμουλκών.

Η δραστηριότητα αυτή δεν είναι απαραίτητα ενδεικτική της επικείμενης κυκλοφορίας πλοίων του LNGC. Καθ' όλη τη διάρκεια του χειμώνα έχουν προσεγγίσει το λιμάνι ορισμένα πλοία που μεταφέρουν διαφορετικά είδη φορτίων.

Προς το παρόν δεν υπάρχουν ενδείξεις για δεξαμενόπλοια φυσικού αερίου που κατευθύνονται προς την κατεύθυνση του Arctic LNG 2, ωστόσο το εργοστάσιο φαίνεται έτοιμο να επωφεληθεί από οποιαδήποτε αλλαγή στο δυτικό καθεστώς των κυρώσεων.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης