Το μοναδικό διυλιστήριο στη Σκωτία σταμάτησε την επεξεργασία αργού πετρελαίου μετά από 100 χρόνια λειτουργίας, όπως σχεδίαζαν οι ιδιοκτήτες του, οι οποίοι ανακοίνωσαν την απόφαση τους το φθινόπωρο του 2024.
Το διυλιστήριο Grangemouth
Τον περασμένο Σεπτέμβριο, ο ιδιοκτήτης του διυλιστηρίου Grangemouth της Σκωτίας, Petroineos, ανακοίνωσε σχέδια για το κλείσιμο της εγκατάστασης επεξεργασίας αργού πετρελαίου, καθώς δυσκολεύεται να ανταγωνιστεί τις νέες πολύπλοκες εγκαταστάσεις στην Ασία, την Αφρική και τη Μέση Ανατολή.
Η Petroineos, μια κοινοπραξία μεταξύ της PetroChina και της INEOS, δήλωσε ότι θα μετατρέψει την εγκατάσταση σε τερματικό σταθμό εισαγωγής τελικών καυσίμων και κόμβο διανομής κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2025, κατόπιν διαβούλευσης με τους εργαζομένους.
«Το διυλιστήριο Grangemouth δεν επεξεργάζεται πλέον αργό πετρέλαιο», δήλωσε την Τρίτη ο Iain Hardie, περιφερειακός επικεφαλής νομικών και εξωτερικών υποθέσεων.
«Από σήμερα, θα εισάγουμε όλα τα προϊόντα που είναι απαραίτητα για να καλύψουμε τη ζήτηση της Σκωτίας για καύσιμα μεταφορών», πρόσθεσε ο Hardie.
Το κλείσιμο της εγκατάστασης
Το διυλιστήριο Grangemouth, το οποίο άνοιξε ο προκάτοχος της BP το 1924, επέκτεινε την παραγωγή του σε πετροχημικά τη δεκαετία του 1950.
Η εγκατάσταση με δυναμικότητα διύλισης 150.000 βαρελιών την ημέρα (bpd) δεν μπόρεσε να ανταγωνιστεί τα τεράστια νέα διυλιστήρια που έχουν κατασκευάσει μεγάλες εταιρείες πετρελαίου και διυλιστήρια στην Ασία και τη Μέση Ανατολή τα τελευταία χρόνια.
Το κλείσιμο του διυλιστηρίου είχε ως αποτέλεσμα την απώλεια συνολικά 430 θέσεων εργασίας, ενώ περίπου 70 εργαζόμενοι θα παραμείνουν για να επιβλέπουν τη νέα επιχείρηση εισαγωγών καυσίμων στο συγκρότημα.
Οι εκκλήσεις για τις υπόλοιπες βιομηχανίες
Ο Σερ Τζιμ Ράτκλιφ, ιδιοκτήτης του χημικού και ενεργειακού γίγαντα Ineos και ένας από τους πλουσιότερους ανθρώπους της Βρετανίας, κάλεσε αυτή την εβδομάδα την κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου να μειώσει το φορολογικό βάρος άνθρακα στις ενεργοβόρες επιχειρήσεις.
Η Ineos δήλωσε ότι η εταιρεία αντιμετωπίζει 20,1 εκατομμύρια δολάρια, της τάξης των 15 εκατομμύριών βρετανικών λιρών, για τις υποχρεώσεις της στο πλαίσιο του Συστήματος Εμπορίας Εκπομπών του Ηνωμένου Βασιλείου.
«Αυτό δεν είναι μόνο το INEOS, είναι μια πραγματικότητα για τους Βρετανούς κατασκευαστές σε όλη τη χώρα: οι φόροι στις εκπομπές άνθρακα και το υπερβολικό κόστος ενέργειας πιέζουν τον τομέα να χάσει τη ζωή του», δήλωσε ο Ratcliffe την Τρίτη, σημειώνοντας ότι «Ένας φόρος που έχει σχεδιαστεί για τη μείωση των εκπομπών, στην πράξη, σκοτώνει την κατασκευή, καθιστώντας το Ηνωμένο Βασίλειο πιο εξαρτημένο από τις εισαγωγές και αυξάνοντας τις εκπομπές».
www.worldenergynews.gr






