Ενέργεια & Αγορές

Οι Κινέζοι κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων πωλούν περισσότερα plugin-hybrid στην ΕΕ για να αποφύγουν τους δασμούς (Reuters)

Οι Κινέζοι κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων πωλούν περισσότερα plugin-hybrid στην ΕΕ για να αποφύγουν τους δασμούς (Reuters)

Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες, συμπεριλαμβανομένης της BYD και της Chery, πωλούν περισσότερα plug-in-hybrid οχήματα στην Ευρωπαϊκή Ένωση

Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες, συμπεριλαμβανομένης της BYD και της Chery, πωλούν περισσότερα plug-in-hybrid οχήματα στην Ευρωπαϊκή Ένωση για να αποφύγουν τους εισαγωγικούς δασμούς σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα κινεζικής κατασκευής, σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιεύθηκαν την Παρασκευή, όπως μεταφέρει το Reuters.

Οι πωλήσεις των αυτοκινήτων

Οι δύο μάρκες πούλησαν 3.269 και 757 plug-in-hybrid οχήματα (PHEV), αντίστοιχα, στην ΕΕ τον Μάρτιο, σημειώνοντας αύξηση από σχεδόν μηδενικές πωλήσεις τον Ιούλιο του 2024, όταν εισήχθησαν για πρώτη φορά οι προσωρινοί δασμοί, ανέφερε σε έκθεση η ερευνητική εταιρεία Rho Motion.

Οι δασμοί της ΕΕ έως και 45,3% στα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία (BEV) κινεζικής κατασκευής τέθηκαν σε πλήρη ισχύ τον Νοέμβριο για να αποτρέψουν μια πλημμύρα φθηνών αυτοκινήτων.

Αντιμέτωπες με αναταραχές από τους δασμούς των ΗΠΑ, η ΕΕ και η Κίνα διαπραγματεύονται μια χαλάρωση των ευρωπαϊκών δασμών. Εν τω μεταξύ, όμως, κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων όπως η BYD και η Leapmotor, έχουν προσαρμόσει την ευρωπαϊκή τους στρατηγική για να προσαρμοστούν στους δασμούς της ΕΕ και στην πιο αργή από την αναμενόμενη μαζική υιοθέτηση των BEV στην Ευρώπη.

Την Τρίτη, η BYD δήλωσε ότι θα εισαγάγει δύο ακόμη μοντέλα PHEV στη Γερμανία φέτος.

Οι πωλήσεις με αριθμούς

Η BYD πληρώνει δασμό 27,5% στα BEV που πωλεί στην ΕΕ και 10% για τα PHEV. Αυτό σημαίνει ότι η BYD πληρώνει 10.257 ευρώ για κάθε BEV Atto 3 που πωλεί στη Γερμανία, αναφέρει η έκθεση. Για το Seal U PHEV, πληρώνει 3.999 ευρώ.

Οι πωλήσεις BEV του ομίλου τον Μάρτιο στην ΕΕ υπερδιπλασιάστηκαν σε 4.633 από τον Μάρτιο του 2024, αλλά οι πωλήσεις PHEV μειώθηκαν από μηδέν σε 3.269.

Η Chery, η οποία επίσης πληρώνει έναν βασικό δασμό 10% και έναν επιπλέον δασμό 21,3% στα BEV, πούλησε 310 BEV και 757 PHEV.

Η SAIC αντιμετωπίζει τον υψηλότερο δασμό BEV ύψους 35,3%. Ωστόσο, δεν έχει αυξήσει τόσο πολύ τις πωλήσεις PHEV, αναφέρει η έκθεση.

«Ήταν μόνο θέμα χρόνου πριν οι κατασκευαστές βρουν μια «κερκόπορτα» στην αγορά», δήλωσε η Didi Bostock, Συντάκτρια Μελών για την Rho Motion.

«Και τώρα το έκαναν, μέσω των υβριδικών».

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης