Η πώληση αναμένεται να πραγματοποιηθεί το τελευταίο τρίμηνο του τρέχοντος έτους, στην τιμή των 149,19 ευρώ ανά μετοχή της Esso
Ο ενεργειακός κολοσσός ExxonMobil ανακοίνωσε την Τετάρτη ότι έχει ξεκινήσει αποκλειστικές διαπραγματεύσεις με τη γαλλική μονάδα του καναδικού ενεργειακού ομίλου North Atlantic για την εκποίηση της γαλλικής θυγατρικής της Esso στην οποία κατέχει πλειοψηφική συμμετοχή.
Η πώληση αναμένεται να πραγματοποιηθεί το τελευταίο τρίμηνο του τρέχοντος έτους, στην τιμή των 149,19 ευρώ (168,82 δολάρια) ανά μετοχή της Esso πριν από τις διανομές ή 32,83 ευρώ μετά τις διανομές, ανέφερε η Esso σε ανακοίνωσή της.
Σε αυτές περιλαμβάνεται μια πρόσθετη διανομή έως και 63,36 ευρώ ανά μετοχή, την οποία η ExxonMobil στοχεύει να πραγματοποιήσει η Esso πριν από την ολοκλήρωση της συναλλαγής, ανέφερε η Esso.
Η ExxonMobil είναι επί του παρόντος ο πλειοψηφικός μέτοχος της Esso, με ποσοστό 82,89%, το οποίο σχεδιάζει να εκποιήσει πλήρως.
Οι μετοχές της Esso μειώθηκαν κατά 9,2% γύρω στις 09:31 GMT, τη χειρότερη ημέρα τους από τις 24 Ιουλίου 2024.
Μετά την εξαγορά, η North Atlantic θα υποβάλει υποχρεωτική προσφορά εξαγοράς για τις υπόλοιπες μετοχές της Esso με τους ίδιους οικονομικούς όρους με την αρχική προσφορά, δήλωσε η Esso.
Η προσφορά αναμένεται να κατατεθεί το πρώτο τρίμηνο του 2026.
Κόμβος πράσινης ενέργειας
Η North Atlantic σκοπεύει να διατηρήσει την απασχόληση και να αναπτύξει τις εγκαταστάσεις της Esso στο Gravenchon σε έναν κόμβο πράσινης ενέργειας, ανέφερε ο όμιλος σε ανακοίνωσή του.
Θα υπάρξει συνέχεια στις λειτουργίες, καθώς η ExxonMobil θα συνεχίσει να προμηθεύει το αργό πετρέλαιο που θα επεξεργάζεται η North Atlantic στο διυλιστήριο Gravenchon χρησιμοποιώντας την τεχνολογία της Exxon, δήλωσε εκπρόσωπος της North Atlantic.
Η μονάδα βρίσκεται στην περιοχή της Νορμανδίας, η εγκατάσταση Port-Jerome-Gravenchon είναι το δεύτερο μεγαλύτερο διυλιστήριο στη Γαλλία και ένα από τα μεγαλύτερα ολοκληρωμένα χημικά συγκροτήματα στη Δυτική Ευρώπη.
Τον περασμένο Οκτώβριο, η Esso ολοκλήρωσε την πώληση του διυλιστηρίου Fos-sur-Mer και δύο άλλων τερματικών σταθμών πετρελαίου στην εταιρεία της κοινοπραξίας Trafigura, Rhone Energies.
Η Esso, η οποία είδε την κερδοφορία της να μειώνεται από τα χαμηλότερα περιθώρια διύλισης, μειώνει επίσης τη δραστηριότητα στο διυλιστήριο Port Jerome εν αναμονή ενός προγραμματισμένου κλεισίματος.
www.worldenergynews.gr
Η πώληση αναμένεται να πραγματοποιηθεί το τελευταίο τρίμηνο του τρέχοντος έτους, στην τιμή των 149,19 ευρώ (168,82 δολάρια) ανά μετοχή της Esso πριν από τις διανομές ή 32,83 ευρώ μετά τις διανομές, ανέφερε η Esso σε ανακοίνωσή της.
Σε αυτές περιλαμβάνεται μια πρόσθετη διανομή έως και 63,36 ευρώ ανά μετοχή, την οποία η ExxonMobil στοχεύει να πραγματοποιήσει η Esso πριν από την ολοκλήρωση της συναλλαγής, ανέφερε η Esso.
Η ExxonMobil είναι επί του παρόντος ο πλειοψηφικός μέτοχος της Esso, με ποσοστό 82,89%, το οποίο σχεδιάζει να εκποιήσει πλήρως.
Οι μετοχές της Esso μειώθηκαν κατά 9,2% γύρω στις 09:31 GMT, τη χειρότερη ημέρα τους από τις 24 Ιουλίου 2024.
Μετά την εξαγορά, η North Atlantic θα υποβάλει υποχρεωτική προσφορά εξαγοράς για τις υπόλοιπες μετοχές της Esso με τους ίδιους οικονομικούς όρους με την αρχική προσφορά, δήλωσε η Esso.
Η προσφορά αναμένεται να κατατεθεί το πρώτο τρίμηνο του 2026.
Κόμβος πράσινης ενέργειας
Η North Atlantic σκοπεύει να διατηρήσει την απασχόληση και να αναπτύξει τις εγκαταστάσεις της Esso στο Gravenchon σε έναν κόμβο πράσινης ενέργειας, ανέφερε ο όμιλος σε ανακοίνωσή του.
Θα υπάρξει συνέχεια στις λειτουργίες, καθώς η ExxonMobil θα συνεχίσει να προμηθεύει το αργό πετρέλαιο που θα επεξεργάζεται η North Atlantic στο διυλιστήριο Gravenchon χρησιμοποιώντας την τεχνολογία της Exxon, δήλωσε εκπρόσωπος της North Atlantic.
Η μονάδα βρίσκεται στην περιοχή της Νορμανδίας, η εγκατάσταση Port-Jerome-Gravenchon είναι το δεύτερο μεγαλύτερο διυλιστήριο στη Γαλλία και ένα από τα μεγαλύτερα ολοκληρωμένα χημικά συγκροτήματα στη Δυτική Ευρώπη.
Τον περασμένο Οκτώβριο, η Esso ολοκλήρωσε την πώληση του διυλιστηρίου Fos-sur-Mer και δύο άλλων τερματικών σταθμών πετρελαίου στην εταιρεία της κοινοπραξίας Trafigura, Rhone Energies.
Η Esso, η οποία είδε την κερδοφορία της να μειώνεται από τα χαμηλότερα περιθώρια διύλισης, μειώνει επίσης τη δραστηριότητα στο διυλιστήριο Port Jerome εν αναμονή ενός προγραμματισμένου κλεισίματος.
www.worldenergynews.gr






