Το 2024, η Γαλλία διέθετε μόλις 35 MW λειτουργικής ισχύος χαμηλού άνθρακα υδρογόνου, σύμφωνα με το λόμπι France Hydrogen
Οι στόχοι της Γαλλίας για το υδρογόνο χαμηλών εκπομπών άνθρακα είναι «μη ρεαλιστικοί» και ενέχουν τον κίνδυνο να υπονομεύσουν την αξιοπιστία της στρατηγικής ενεργειακής μετάβασης της χώρας, ανέφερε η Ελεγκτική Υπηρεσία της Γαλλίας σε έκθεσή της αργά το βράδυ της Τετάρτης.
Οι στόχοι της γαλλικής κυβέρνησης για εγκατεστημένη ισχύ ηλεκτρολυτών 6,5 GW έως το 2030, που έχουν ήδη αναθεωρηθεί προς τα κάτω, υπερεκτιμούσαν σημαντικά τόσο το δυναμικό προσφοράς όσο και τη ζήτηση, προστίθεται στην έκθεση.
Τον περασμένο μήνα, η κυβέρνηση προσάρμοσε τη στρατηγική υδρογόνου της χώρας, μειώνοντας τον στόχο για τους ηλεκτρολύτες το 2030 στα 4,5 GW και εισάγοντας νέο στόχο για 8 GW έως το 2035.
Παρόλα αυτά, τα εθνικά προγράμματα στήριξης αναμένεται να οδηγήσουν μόνο σε ανάπτυξη ηλεκτρολυτών μεταξύ 0,5 και 3,1 GW έως το τέλος της δεκαετίας, αναφέρει η δημόσια υπηρεσία.
«Η ενσωμάτωση μη ρεαλιστικών προβλέψεων για το υδρογόνο στις μακροπρόθεσμες ενεργειακές στρατηγικές υπονομεύει τη συνολική τους αξιοπιστία και συνοχή».
Υψηλό κόστος και λάθος κατανομή πόρων
Η έκθεση υπογραμμίζει επίσης τις συνεχιζόμενες ανησυχίες σχετικά με τη βιωσιμότητα και το κόστος, καθώς η παραγωγή υδρογόνου μέσω ηλεκτρόλυσης κοστίζει 4-4,9 ευρώ ανά κιλό, με τιμή ηλεκτρικής ενέργειας 75 ευρώ/MWh, σε σύγκριση με 2,3-3,0 ευρώ ανά κιλό για υδρογόνο από ορυκτά καύσιμα με δέσμευση άνθρακα.
Αυτό αναμένεται να επιφέρει δημοσιονομικό βάρος έως και 8,6 δισεκατομμυρίων ευρώ ετησίως έως το 2050, εάν οι όγκοι παραγωγής αυξηθούν σύμφωνα με τα σχέδια.
Παρά τη δέσμευση για δημόσια στήριξη 9 δισ. ευρώ έως το 2030, συμπεριλαμβανομένου νέου μηχανισμού 4 δισ. ευρώ που εγκαινιάστηκε στα τέλη του 2024, λιγότερο από 1 δισ. ευρώ είχε καταβληθεί έως τα μέσα του 2024.
Ο πρώτος διαγωνισμός στήριξης για πράσινο υδρογόνο – συνήθως παραγόμενο από πλεονάζουσα ανανεώσιμη ενέργεια – ξεκίνησε τον Δεκέμβριο του 2024, τέσσερα χρόνια αργότερα από το αρχικό πλάνο και αφορούσε μόλις 200 MW εγκατεστημένης ισχύος ηλεκτρολυτών, αναφέρεται στην έκθεση.
Η Υπηρεσία προειδοποίησε ότι τα πρώτα επιδοτούμενα έργα ηλεκτρολυτών πιθανότατα δεν θα τεθούν σε λειτουργία πριν από το τέλος της δεκαετίας.
Κάλεσε σε επαναπροσανατολισμό της στήριξης προς τις υποδομές και πιο ευέλικτα μοντέλα παραγωγής.
Το 2024, η Γαλλία διέθετε μόλις 35 MW λειτουργικής ισχύος χαμηλού άνθρακα υδρογόνου, σύμφωνα με το λόμπι France Hydrogen.
Παρότι το υδρογόνο θεωρείται κρίσιμο μέρος της πράσινης ενεργειακής μετάβασης της ΕΕ, αρκετές χώρες, μεταξύ αυτών και η Γερμανία, δυσκολεύονται να αναπτύξουν τον κλάδο, λόγω σημαντικών εμποδίων όπως το κόστος.
www.worldenergynews.gr
Οι στόχοι της γαλλικής κυβέρνησης για εγκατεστημένη ισχύ ηλεκτρολυτών 6,5 GW έως το 2030, που έχουν ήδη αναθεωρηθεί προς τα κάτω, υπερεκτιμούσαν σημαντικά τόσο το δυναμικό προσφοράς όσο και τη ζήτηση, προστίθεται στην έκθεση.
Τον περασμένο μήνα, η κυβέρνηση προσάρμοσε τη στρατηγική υδρογόνου της χώρας, μειώνοντας τον στόχο για τους ηλεκτρολύτες το 2030 στα 4,5 GW και εισάγοντας νέο στόχο για 8 GW έως το 2035.
Παρόλα αυτά, τα εθνικά προγράμματα στήριξης αναμένεται να οδηγήσουν μόνο σε ανάπτυξη ηλεκτρολυτών μεταξύ 0,5 και 3,1 GW έως το τέλος της δεκαετίας, αναφέρει η δημόσια υπηρεσία.
«Η ενσωμάτωση μη ρεαλιστικών προβλέψεων για το υδρογόνο στις μακροπρόθεσμες ενεργειακές στρατηγικές υπονομεύει τη συνολική τους αξιοπιστία και συνοχή».
Υψηλό κόστος και λάθος κατανομή πόρων
Η έκθεση υπογραμμίζει επίσης τις συνεχιζόμενες ανησυχίες σχετικά με τη βιωσιμότητα και το κόστος, καθώς η παραγωγή υδρογόνου μέσω ηλεκτρόλυσης κοστίζει 4-4,9 ευρώ ανά κιλό, με τιμή ηλεκτρικής ενέργειας 75 ευρώ/MWh, σε σύγκριση με 2,3-3,0 ευρώ ανά κιλό για υδρογόνο από ορυκτά καύσιμα με δέσμευση άνθρακα.
Αυτό αναμένεται να επιφέρει δημοσιονομικό βάρος έως και 8,6 δισεκατομμυρίων ευρώ ετησίως έως το 2050, εάν οι όγκοι παραγωγής αυξηθούν σύμφωνα με τα σχέδια.
Παρά τη δέσμευση για δημόσια στήριξη 9 δισ. ευρώ έως το 2030, συμπεριλαμβανομένου νέου μηχανισμού 4 δισ. ευρώ που εγκαινιάστηκε στα τέλη του 2024, λιγότερο από 1 δισ. ευρώ είχε καταβληθεί έως τα μέσα του 2024.
Ο πρώτος διαγωνισμός στήριξης για πράσινο υδρογόνο – συνήθως παραγόμενο από πλεονάζουσα ανανεώσιμη ενέργεια – ξεκίνησε τον Δεκέμβριο του 2024, τέσσερα χρόνια αργότερα από το αρχικό πλάνο και αφορούσε μόλις 200 MW εγκατεστημένης ισχύος ηλεκτρολυτών, αναφέρεται στην έκθεση.
Η Υπηρεσία προειδοποίησε ότι τα πρώτα επιδοτούμενα έργα ηλεκτρολυτών πιθανότατα δεν θα τεθούν σε λειτουργία πριν από το τέλος της δεκαετίας.
Κάλεσε σε επαναπροσανατολισμό της στήριξης προς τις υποδομές και πιο ευέλικτα μοντέλα παραγωγής.
Το 2024, η Γαλλία διέθετε μόλις 35 MW λειτουργικής ισχύος χαμηλού άνθρακα υδρογόνου, σύμφωνα με το λόμπι France Hydrogen.
Παρότι το υδρογόνο θεωρείται κρίσιμο μέρος της πράσινης ενεργειακής μετάβασης της ΕΕ, αρκετές χώρες, μεταξύ αυτών και η Γερμανία, δυσκολεύονται να αναπτύξουν τον κλάδο, λόγω σημαντικών εμποδίων όπως το κόστος.
www.worldenergynews.gr






