Ενέργεια & Αγορές

ΔΕΗ: Όχι στα χρωματιστά τιμολόγια για το φυσικό αέριο - Δεν χρειάζονται πρόσθετα μέτρα

ΔΕΗ: Όχι στα χρωματιστά τιμολόγια για το φυσικό αέριο - Δεν χρειάζονται πρόσθετα μέτρα

Σε επιστολή της προς την ΡΑΑΕΥ επισμαίνει ότι το πεδίο εφαρμογής του υπό διαβούλευση πλαισίου θα πρέπει να περιοριστεί σε Οικιακούς Πελάτες και Εμπορικούς Πελάτες, συνδεδεμένους στη Χαμηλή Πίεση με κατανάλωση μέχρι και 1 GWh/έτος

Έντονα αντίθετη εμφανίζεται η ΔΕΗ στην πρόταση της ΡΑΑΕΥ για την υιοθέτηση χρωματικού κώδικα αλλά και επιπλέον ρυθμιστικών μέτρων στη λιανική αγορά φυσικού αερίου. Καταγγέλλοντας το γεγονός ότι η πρόταση της ΡΑΑΕΥ για την λιανική του φυσικού αερίου αποτελεί επί της ουσίας εφαρμογή των ίδιων μέτρων που ισχύουν στη λιανική ηλεκτρισμού η ΔΕΗ αναφέρει χαρακτηριστικά ότι «δεν συντρέχει λόγος λήψης πρόσθετων ρυθμιστικών μέτρων και μάλιστα μέτρων περιορισμού της επιχειρηματικής ελευθερίας των προμηθευτών τα οποία εν τέλει συνιστούν στρέβλωση σε ένα περιβάλλον ανοικτής στον ανταγωνισμό αγοράς.

Η ΔΕΗ με την επιστολή της στο πλαίσιο της σχετικής διαβούλευσης της ΡΑΑΕΥ παρουσιάζει θέσεις που δεν απέχουν από τις αντίστοιχες θέσεις που εκφράστηκαν και από τους ιδιώτες προμηθευτές. Έτσι σύμφωνα με τη ΔΕΗ το πεδίο εφαρμογής του υπό διαβούλευση πλαισίου θα πρέπει να περιοριστεί σε Οικιακούς Πελάτες και Εμπορικούς Πελάτες, συνδεδεμένους στη Χαμηλή Πίεση με κατανάλωση μέχρι και 1 GWh/έτος, βάσεις των αξιολογήσεων που αποτυπώνονται ήδη στον ΚΠΦΑ και χρήζουν αυξημένης προστασίας.

Δεύτερο σημείο διαφωνίας της ΔΕΗ με τη ΡΑΑΕΥ αφορά την απαγόρευση της μονομερούς τροποποίησης των συμβατικών όρων αδιακρίτως για το σύνολο των προϊόντων. Κατά την άποψη της εταιρείας ο όρος αυτός κρίνεται «υπέρμετρα περιοριστικός».

Σημεία διαφωνίας

Επίσης η ΔΕΗ επιφυλάξεις σχετικά με την πρόβλεψη βάσει της οποίας οι Προμηθευτές υποχρεούνται σε πρότερη ενημέρωση της αρχής σχετικά με τις τροποποιήσεις συμβατικών όρων προϊόντων κυμαινόμενης χρέωσης.

Διαφωνεί εξάλλου με την αυστηρή τυποποίηση των προϊόντων βάσει των τιμολογιακών τους χαρακτηριστικών, πράγμα που όπως υποστηρίζει η ΔΕΗ, θα λειτουργήσει περιοριστικά ως προς την διαμόρφωση νέων τύπων προϊόντων με συνδυασμό χαρακτηριστικών, η ανάπτυξη των οποίων αναμένεται με την πρόοδο της εγκατάστασης τηλεμετρούμενων και ευφυών μετρητών.

Όπως αναφέρει «η διασφάλιση της εμπορικής ελευθερίας των Προμηθευτών για τον σχεδιασμό και προσφορά καινοτόμων προϊόντων που θα καλύπτουν αποτελεσματικά τις ιδιαίτερες ανάγκες των καταναλωτών αποτελεί βασικό πυλώνα της υγιούς ανάπτυξης της λιανικής αγοράς προμήθειας. Ρυθμιστικές παρεμβάσεις, οι οποίες εξ ορισμού λογίζονται ως στρέβλωση των συνθηκών ανταγωνισμού στην οικεία αγορά, χωρούν κατ’ εξαίρεση και εφόσον τεκμηριώνονται ειδικά από την Αρχή, ενώ θα πρέπει να περιορίζονται στον ελάχιστο αναγκαίο και πρόσφορο για την επίτευξη του επιδιωκόμενου σκοπού ενίσχυσης της προστασίας των καταναλωτών βαθμό».

Προβληματισμός για το θέμα των διαφημίσεων

Ένα ακόμη θέμα που αξίζει επισήμανσης αφορά το ζήτημα των διαφημίσεων με την ΔΕΗ να εκφράζει προβληματισμό σχετικά με το «σκεπτικό» της αρχής. Ειδικότερα, αναφέρεται ότι «η αναφορά σε παροχή εύλογου χρόνου στον αποδέκτη για την πλήρη κατανόηση του (ιδίως σε τηλεοπτικές και ραδιοφωνικές επικοινωνιακές προβολές) κατ’ ελάχιστο όλων των στοιχείων της παραγράφου 6.2, ενέχει σημαντικό βαθμό αοριστίας, φαίνεται δε να συνάγεται σημαντική αύξηση του διαφημιστικού χρόνου με δυσανάλογο κόστος για τον Προμηθευτή».

Η εταιρία προτείνει ως βασικό περιεχόμενο των διαφημιστικών μηνυμάτων να περιλαμβάνεται το πάγιο, οι ανταγωνιστικές χρεώσεις σε ευρώ/kWh, η αναφορά της διάρκειας και των προϋποθέσεων παροχής εκπτώσεων/προωθητικών ενεργειών, ενώ μέριμνα θα πρέπει να υπάρξει για την εξειδίκευση βασικών αρχών θεμιτής διαφήμισης στην αγορά ενέργειας.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης