Την προηγούμενη εβδομάδα, η Exxon ανακοίνωσε πως ανέπτυξε ένα νέο μόριο γραφίτη που μπορεί να παρατείνει τη διάρκεια ζωής μιας μπαταρίας ηλεκτρικού οχήματος έως και κατά 30%
Παρά την ανομοιομορφία στην παγκόσμια ανάπτυξη των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων, η συνολική τους αύξηση παραμένει ισχυρή, χωρίς όμως να επιτρέπει στους ερευνητές μπαταριών να επαναπαυθούν.
Η ανάγκη για πιο αξιόπιστες, ταχύτερα φορτιζόμενες και μεγαλύτερης διάρκειας μπαταρίες παραμένει επιτακτική.
Στην προσπάθεια αυτή, ένας απρόσμενος σύμμαχος του κλάδου αναδύεται: ο πετρελαϊκός κολοσσός Exxon.
Την προηγούμενη εβδομάδα, η Exxon ανακοίνωσε πως ανέπτυξε ένα νέο μόριο γραφίτη που μπορεί να παρατείνει τη διάρκεια ζωής μιας μπαταρίας ηλεκτρικού οχήματος έως και κατά 30%.
«Ανακαλύψαμε ένα νέο μόριο άνθρακα που θα επεκτείνει τη ζωή της μπαταρίας κατά 30%», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος, Darren Woods, στο Bloomberg, χαρακτηρίζοντας την εξέλιξη «επαναστατική αλλαγή στην απόδοση των μπαταριών».
Ο ίδιος αποκάλυψε ότι αρκετοί κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων δοκιμάζουν ήδη το νέο υλικό.
Η ανακοίνωση ακολούθησε την εξαγορά της εταιρείας συνθετικού γραφίτη Superior Graphite, με την Exxon να δηλώνει πως η κίνηση αυτή ενισχύει τη στρατηγική της εισόδου στην αγορά ανόδων για μπαταρίες.
Ο game changer
Σύμφωνα με την εταιρεία, ο συνθετικός γραφίτης αποτελεί «game changer» για τις μπαταρίες EV και τα συστήματα αποθήκευσης ενέργειας, καθώς είναι φθηνότερος, πιο σταθερός ποιοτικά και ευκολότερος στην παραγωγή σε σύγκριση με τον φυσικό γραφίτη.
«Μπορούμε να επεκταθούμε γρηγορότερα και εξυπνότερα, προσφέροντας καλύτερο προϊόν από αυτό που διατίθεται σήμερα στην αγορά», ανέφερε η Exxon.
Η νέα τεχνολογική ανακάλυψη και η εξαγορά ακολουθούν την είσοδο της εταιρείας στην εξόρυξη λιθίου από το 2023.
Η Exxon σχεδιάζει να ξεκινήσει την παραγωγή λιθίου στο Άρκανσο έως το 2027, με στόχο να καλύψει τις ανάγκες μπαταριών για πάνω από 1 εκατομμύριο ηλεκτρικά οχήματα ετησίως μέχρι το 2030.
Η εταιρεία εξετάζει επιπλέον επενδυτικές ευκαιρίες παγκοσμίως, με πρόθεση να εδραιωθεί ως κορυφαίος προμηθευτής της εφοδιαστικής αλυσίδας ηλεκτρικών οχημάτων — από την εξόρυξη έως την τελική μπαταρία.
Ωστόσο, το ερώτημα που πλανάται είναι το εξής: θα υπάρχει επαρκής ζήτηση; Σύμφωνα με την Rho Motion, οι παγκόσμιες πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων αυξήθηκαν κατά 15% τον Αύγουστο.
Στην Ευρώπη, η άνοδος από την αρχή του έτους έφτασε το 31%, με τη Γερμανία και το Ηνωμένο Βασίλειο να σημειώνουν αυξήσεις 45% και 31% αντίστοιχα, ενώ στην Ισπανία οι πωλήσεις διπλασιάστηκαν.
Στις ΗΠΑ, η άνοδος ήταν πιο συγκρατημένη.
Παρά τους εντυπωσιακούς ρυθμούς, η ανάπτυξη στηρίζεται κυρίως σε κρατικές επιδοτήσεις — και αυτές δεν είναι ανεξάντλητες.
Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα της Γερμανίας, όπου η απόπειρα κατάργησης των επιδοτήσεων οδήγησε σε απότομη πτώση των πωλήσεων, αναγκάζοντας την κυβέρνηση να τις επαναφέρει.
Στις ΗΠΑ, τα ομοσπονδιακά προγράμματα στήριξης λήγουν τον Σεπτέμβριο, γεγονός που, σύμφωνα με αναλυτές, ενίσχυσε την αύξηση των πωλήσεων τον Αύγουστο από καταναλωτές που έσπευσαν να επωφεληθούν.
Στην Κίνα, τη μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρικών οχημάτων παγκοσμίως, η ανάπτυξη επιβραδύνθηκε τον Αύγουστο, καταγράφοντας τον πιο αργό ρυθμό αύξησης των τελευταίων 18 μηνών.
Παράλληλα, το Πεκίνο προχωρά σε αυστηρότερα μέτρα κατά των αθέμιτων πρακτικών που σχετίζονται με τις επιδοτήσεις, συμπεριλαμβανομένων πωλήσεων «μεταχειρισμένων» οχημάτων με μηδενικά χιλιόμετρα για να εξασφαλίσουν κρατική ενίσχυση.
Καθώς οι επιδοτήσεις εξαντλούνται, μόνο οι πιο ανθεκτικοί κατασκευαστές θα επιβιώσουν — με την Exxon και τις τεχνολογικές της επενδύσεις στο πλευρό τους.
Το ερώτημα παραμένει: θα συνεχίσει ο πετρελαϊκός γίγαντας να στηρίζει το στοίχημα των EV όταν το κύμα πωλήσεων αρχίσει να υποχωρεί;
www.worldenergynews.gr
Η ανάγκη για πιο αξιόπιστες, ταχύτερα φορτιζόμενες και μεγαλύτερης διάρκειας μπαταρίες παραμένει επιτακτική.
Στην προσπάθεια αυτή, ένας απρόσμενος σύμμαχος του κλάδου αναδύεται: ο πετρελαϊκός κολοσσός Exxon.
Την προηγούμενη εβδομάδα, η Exxon ανακοίνωσε πως ανέπτυξε ένα νέο μόριο γραφίτη που μπορεί να παρατείνει τη διάρκεια ζωής μιας μπαταρίας ηλεκτρικού οχήματος έως και κατά 30%.
«Ανακαλύψαμε ένα νέο μόριο άνθρακα που θα επεκτείνει τη ζωή της μπαταρίας κατά 30%», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος, Darren Woods, στο Bloomberg, χαρακτηρίζοντας την εξέλιξη «επαναστατική αλλαγή στην απόδοση των μπαταριών».
Ο ίδιος αποκάλυψε ότι αρκετοί κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων δοκιμάζουν ήδη το νέο υλικό.
Η ανακοίνωση ακολούθησε την εξαγορά της εταιρείας συνθετικού γραφίτη Superior Graphite, με την Exxon να δηλώνει πως η κίνηση αυτή ενισχύει τη στρατηγική της εισόδου στην αγορά ανόδων για μπαταρίες.
Ο game changer
Σύμφωνα με την εταιρεία, ο συνθετικός γραφίτης αποτελεί «game changer» για τις μπαταρίες EV και τα συστήματα αποθήκευσης ενέργειας, καθώς είναι φθηνότερος, πιο σταθερός ποιοτικά και ευκολότερος στην παραγωγή σε σύγκριση με τον φυσικό γραφίτη.
«Μπορούμε να επεκταθούμε γρηγορότερα και εξυπνότερα, προσφέροντας καλύτερο προϊόν από αυτό που διατίθεται σήμερα στην αγορά», ανέφερε η Exxon.
Η νέα τεχνολογική ανακάλυψη και η εξαγορά ακολουθούν την είσοδο της εταιρείας στην εξόρυξη λιθίου από το 2023.
Η Exxon σχεδιάζει να ξεκινήσει την παραγωγή λιθίου στο Άρκανσο έως το 2027, με στόχο να καλύψει τις ανάγκες μπαταριών για πάνω από 1 εκατομμύριο ηλεκτρικά οχήματα ετησίως μέχρι το 2030.
Η εταιρεία εξετάζει επιπλέον επενδυτικές ευκαιρίες παγκοσμίως, με πρόθεση να εδραιωθεί ως κορυφαίος προμηθευτής της εφοδιαστικής αλυσίδας ηλεκτρικών οχημάτων — από την εξόρυξη έως την τελική μπαταρία.
Ωστόσο, το ερώτημα που πλανάται είναι το εξής: θα υπάρχει επαρκής ζήτηση; Σύμφωνα με την Rho Motion, οι παγκόσμιες πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων αυξήθηκαν κατά 15% τον Αύγουστο.
Στην Ευρώπη, η άνοδος από την αρχή του έτους έφτασε το 31%, με τη Γερμανία και το Ηνωμένο Βασίλειο να σημειώνουν αυξήσεις 45% και 31% αντίστοιχα, ενώ στην Ισπανία οι πωλήσεις διπλασιάστηκαν.
Στις ΗΠΑ, η άνοδος ήταν πιο συγκρατημένη.
Παρά τους εντυπωσιακούς ρυθμούς, η ανάπτυξη στηρίζεται κυρίως σε κρατικές επιδοτήσεις — και αυτές δεν είναι ανεξάντλητες.
Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα της Γερμανίας, όπου η απόπειρα κατάργησης των επιδοτήσεων οδήγησε σε απότομη πτώση των πωλήσεων, αναγκάζοντας την κυβέρνηση να τις επαναφέρει.
Στις ΗΠΑ, τα ομοσπονδιακά προγράμματα στήριξης λήγουν τον Σεπτέμβριο, γεγονός που, σύμφωνα με αναλυτές, ενίσχυσε την αύξηση των πωλήσεων τον Αύγουστο από καταναλωτές που έσπευσαν να επωφεληθούν.
Στην Κίνα, τη μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρικών οχημάτων παγκοσμίως, η ανάπτυξη επιβραδύνθηκε τον Αύγουστο, καταγράφοντας τον πιο αργό ρυθμό αύξησης των τελευταίων 18 μηνών.
Παράλληλα, το Πεκίνο προχωρά σε αυστηρότερα μέτρα κατά των αθέμιτων πρακτικών που σχετίζονται με τις επιδοτήσεις, συμπεριλαμβανομένων πωλήσεων «μεταχειρισμένων» οχημάτων με μηδενικά χιλιόμετρα για να εξασφαλίσουν κρατική ενίσχυση.
Καθώς οι επιδοτήσεις εξαντλούνται, μόνο οι πιο ανθεκτικοί κατασκευαστές θα επιβιώσουν — με την Exxon και τις τεχνολογικές της επενδύσεις στο πλευρό τους.
Το ερώτημα παραμένει: θα συνεχίσει ο πετρελαϊκός γίγαντας να στηρίζει το στοίχημα των EV όταν το κύμα πωλήσεων αρχίσει να υποχωρεί;
www.worldenergynews.gr






