Νέα θαλάσσια οδός μειώνει στο μισό τον χρόνο παράδοσης ηλιακών πάνελ και EV στην ΕΕ από την Κίνα 

Νέα θαλάσσια οδός μειώνει στο μισό τον χρόνο παράδοσης ηλιακών πάνελ και EV στην ΕΕ από την Κίνα 

Οι εξαγωγές προς την Ευρώπη αυξήθηκαν κατά 14% ετησίως τον Σεπτέμβριο, σύμφωνα με στοιχεία των κινεζικών τελωνείων, ενώ οι αποστολές προς τις ΗΠΑ μειώθηκαν κατά 27% την ίδια περίοδο

 

Κινεζικό πλοίο μεταφοράς container ολοκλήρωσε ένα πρωτοποριακό ταξίδι μέσω της Αρκτικής σε ένα λιμάνι του Ηνωμένου Βασιλείου, ανέφερε το κρατικό πρακτορείο ειδήσεων Xinhua, μειώνοντας στο μισό τον συνήθη χρόνο διέλευσης για τα ηλεκτρικά οχήματα και τα ηλιακά πάνελ που μεταφέρουν με προορισμό την Ευρώπη.

 Το πρώτο ταξίδι της "Γέφυρας της Κωνσταντινούπολης", που αρχικά αναμενόταν να διαρκέσει 18 ημέρες, αν και καθυστέρησε κατά δύο ημέρες λόγω καταιγίδας στα ανοικτά των ακτών της Νορβηγίας,  τελικά  το πλοίο έφτασε στην Ευρώπη νωρίτερα από τις 40 έως 50 ημέρες που χρειάζονται τα φορτηγά πλοία που διέρχονται από τη Διώρυγα του Σουέζ ή γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας.

 Η νέα Βόρεια Θαλάσσια Οδός, που διασχίζει εξ ολοκλήρου τα ύδατα της Αρκτικής και βρίσκεται εντός της αποκλειστικής οικονομικής ζώνης της Ρωσίας, μπορεί πλέον να πλοηγηθεί από πλοία λόγω της υπερθέρμανσης του πλανήτη.

 Η Κίνα διερευνά ταχύτερες θαλάσσιες συνδέσεις με την Ευρωπαϊκή Ένωση - την τρίτη μεγαλύτερη οικονομία στον κόσμο - ενώ βρίσκεται στη μέση ενός δαπανηρού εμπορικού πολέμου με τις Ηνωμένες Πολιτείες, τη μεγαλύτερη καταναλωτική αγορά στον κόσμο. 

 Η ώθηση αυτή αντικατοπτρίζει την ανάγκη του Πεκίνου να διαφοροποιήσει τις εξαγωγικές του αγορές για να διατηρήσει την ανάπτυξη σε μια οικονομία που εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την πώληση των μεταποιημένων προϊόντων του στο εξωτερικό.

 Οι εξαγωγές προς την Ευρώπη αυξήθηκαν κατά 14% ετησίως τον Σεπτέμβριο, σύμφωνα με στοιχεία των κινεζικών τελωνείων, ενώ οι αποστολές προς τις ΗΠΑ μειώθηκαν κατά 27% την ίδια περίοδο.

Μειώθηκαν οι θαλάσσίοι πάγοι

Τις τελευταίες τέσσερις δεκαετίες, η Αρκτική έχει θερμανθεί περίπου τέσσερις φορές ταχύτερα από τον παγκόσμιο μέσο όρο, με αποτέλεσμα τη δραματική μείωση του θαλάσσιου πάγου και τη δημιουργία εποχιακών παραθύρων για την εμπορική ναυτιλία.

Ωστόσο, οι καιρικές συνθήκες και οι συνθήκες πλεύσης κατά μήκος του αρκτικού περάσματος μπορεί να είναι απρόβλεπτες.

 Μεταφέροντας περίπου 4.000 εμπορευματοκιβώτια από το κινεζικό λιμάνι Zhoushan, το Istanbul Bridge έδεσε στο Felixstowe, το μεγαλύτερο λιμάνι εμπορευματοκιβωτίων της Βρετανίας, τη Δευτέρα και είχε προγραμματιστεί να κάνει στάσεις στη Γερμανία, την Πολωνία και την Ολλανδία, ανέφερε το Xinhua.

Το πλοίο λειτουργεί από την κινεζική εταιρεία εμπορευματοκιβωτίων Sea Legend, ανέφερε.

Τα τελευταία χρόνια, το Πεκίνο έχει εμβαθύνει τη θαλάσσια συνεργασία με τη Ρωσία στα ύδατα της Αρκτικής, καθώς η Κίνα αναζητά μια εναλλακτική ναυτιλιακή οδό για να μειώσει την εξάρτησή της από το Στενό της Malacca στη Νοτιοανατολική Ασία.

 

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης