Σύμφωνα με το Reuters, αν και η Ευρώπη —η δεύτερη μεγαλύτερη αγορά αεροπορικού καυσίμου παγκοσμίως— δεν έχει ακόμη θέσει υποχρεωτικό στόχο χρήσης «πράσινου» καυσίμου, οι κινεζικές εταιρείες βιοκαυσίμων συνεχίζουν να επενδύουν σε νέες μονάδες SAF, με την ήπειρο να αποτελεί βασικό εξαγωγικό προορισμό
Η Κίνα ενέκρινε τρεις ακόμη βιομηχανίες βιοκαυσίμων για την εξαγωγή βιώσιμου αεροπορικού καυσίμου (SAF), εκδίδοντας σχετικές ποσοστώσεις, σύμφωνα με πηγές του κλάδου και την κινεζική συμβουλευτική εταιρεία JLC, ενισχύοντας περαιτέρω τις προοπτικές εξαγωγών προς την ευρωπαϊκή αγορά.
Σύμφωνα με το Reuters, αν και η Ευρώπη —η δεύτερη μεγαλύτερη αγορά αεροπορικού καυσίμου παγκοσμίως— δεν έχει ακόμη θέσει υποχρεωτικό στόχο χρήσης «πράσινου» καυσίμου, οι κινεζικές εταιρείες βιοκαυσίμων συνεχίζουν να επενδύουν σε νέες μονάδες SAF, με την ήπειρο να αποτελεί βασικό εξαγωγικό προορισμό.
Με βάση τρεις πηγές της αγοράς και την συμβουλευτική JLC, οι εταιρείες Shandong Haike Chemical, Shandong Sanju Bioenergy και η EcoCeres (με επενδυτική στήριξη από την Bain Capital) έλαβαν ποσοστώσεις εξαγωγών συνολικού ύψους 788.000 έως 828.000 μετρικών τόνων ετησίως.
Πιο συγκεκριμένα:
-Η Shandong Sanju Bioenergy έλαβε άδεια για περίπου 158.000 τόνους
-Η Shandong Haike Chemical για 370.000 τόνους
-Η EcoCeres εξασφάλισε ποσοστώσεις 260.000 έως 300.000 τόνων
Με αυτές τις νέες ποσοστώσεις, η συνολική εγκεκριμένη ποσότητα SAF για εξαγωγή από την Κίνα το 2025 ανέρχεται σε περίπου 1,2 εκατομμύρια τόνους, περιλαμβάνοντας και την πρώτη άδεια που είχε δοθεί νωρίτερα φέτος στην Zhejiang Jiaao Enprotech.
Σύμφωνα με την έκθεση της JLC, οι εταιρείες δεν υποχρεούνται να αξιοποιήσουν πλήρως τις ποσοστώσεις έως το τέλος του 2025, ωστόσο παραμένει ασαφές εάν θα πρέπει να υποβάλουν νέα αίτηση για άδεια το επόμενο έτος.
Το Υπουργείο Εμπορίου της Κίνας, το οποίο είναι υπεύθυνο για την έκδοση των ποσοστώσεων, δεν έχει προβεί σε επίσημο σχόλιο.
Παρά την έλλειψη σαφών κανονισμών στην Ευρώπη, η αυξανόμενη δυναμική του SAF ενισχύει τον στρατηγικό ρόλο των κινεζικών εταιρειών στη μετάβαση της αεροπορίας σε πιο βιώσιμα καύσιμα.
www.worldenergynews.gr
Σύμφωνα με το Reuters, αν και η Ευρώπη —η δεύτερη μεγαλύτερη αγορά αεροπορικού καυσίμου παγκοσμίως— δεν έχει ακόμη θέσει υποχρεωτικό στόχο χρήσης «πράσινου» καυσίμου, οι κινεζικές εταιρείες βιοκαυσίμων συνεχίζουν να επενδύουν σε νέες μονάδες SAF, με την ήπειρο να αποτελεί βασικό εξαγωγικό προορισμό.
Με βάση τρεις πηγές της αγοράς και την συμβουλευτική JLC, οι εταιρείες Shandong Haike Chemical, Shandong Sanju Bioenergy και η EcoCeres (με επενδυτική στήριξη από την Bain Capital) έλαβαν ποσοστώσεις εξαγωγών συνολικού ύψους 788.000 έως 828.000 μετρικών τόνων ετησίως.
Πιο συγκεκριμένα:
-Η Shandong Sanju Bioenergy έλαβε άδεια για περίπου 158.000 τόνους
-Η Shandong Haike Chemical για 370.000 τόνους
-Η EcoCeres εξασφάλισε ποσοστώσεις 260.000 έως 300.000 τόνων
Με αυτές τις νέες ποσοστώσεις, η συνολική εγκεκριμένη ποσότητα SAF για εξαγωγή από την Κίνα το 2025 ανέρχεται σε περίπου 1,2 εκατομμύρια τόνους, περιλαμβάνοντας και την πρώτη άδεια που είχε δοθεί νωρίτερα φέτος στην Zhejiang Jiaao Enprotech.
Σύμφωνα με την έκθεση της JLC, οι εταιρείες δεν υποχρεούνται να αξιοποιήσουν πλήρως τις ποσοστώσεις έως το τέλος του 2025, ωστόσο παραμένει ασαφές εάν θα πρέπει να υποβάλουν νέα αίτηση για άδεια το επόμενο έτος.
Το Υπουργείο Εμπορίου της Κίνας, το οποίο είναι υπεύθυνο για την έκδοση των ποσοστώσεων, δεν έχει προβεί σε επίσημο σχόλιο.
Παρά την έλλειψη σαφών κανονισμών στην Ευρώπη, η αυξανόμενη δυναμική του SAF ενισχύει τον στρατηγικό ρόλο των κινεζικών εταιρειών στη μετάβαση της αεροπορίας σε πιο βιώσιμα καύσιμα.
www.worldenergynews.gr






