Ανανεώσιμες & Βιώσιμη Ανάπτυξη

Οι παλιές μπαταρίες των EV γίνονται λίπασμα (Interesting Engineering)

Οι παλιές μπαταρίες των EV γίνονται λίπασμα (Interesting Engineering)
Η μέθοδος θα μπορούσε να βοηθήσει στον μετασχηματισμό της διαχείρισης των αποβλήτων ηλεκτρικών οχημάτων σε μια εποχή που ο κόσμος προετοιμάζεται για ένα κύμα ληγμένων μπαταριών ιόντων λιθίου χωρίς οικονομικά προσιτό τρόπο ανακύκλωσής τους

Ερευνητές στις ΗΠΑ ανέπτυξαν μια μέθοδο που μπορεί να μετατρέψει χρησιμοποιημένες μπαταρίες ηλεκτρικών οχημάτων σε λιπάσματα. Η μέθοδος χρησιμοποιεί μια καθιερωμένη διαδικασία ανταλλαγής ιόντων για την ανάκτηση λιθίου από τα υλικά LFP αντικαθιστώντας το με κάλιο. Τα υπόλοιπα στοιχεία περιλαμβάνουν φώσφορο, κάλιο και άζωτο, τα οποία είναι βασικά συστατικά των λιπασμάτων, σύμφωνα με τους ερευνητές.

Μια μέθοδος για μείωση των αποβλήτων

Ο Deyang Qu, καθηγητής μηχανολογίας στο Πανεπιστήμιο του Wisconsin-Milwaukee (UWM), ανέπτυξε αυτή τη στρατηγική που μπορεί να μετατρέψει μια επικείμενη κρίση αποβλήτων ηλεκτρικών οχημάτων σε μια περιβαλλοντική και οικονομική ευκαιρία. Η μέθοδος μπορεί να βοηθήσει στην αντιμετώπιση της κρίσης αποβλήτων μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων

«Αυτή τη στιγμή, κοστίζει περισσότερο η ανακύκλωση των μπαταριών από την αξία αυτού που ανακτούμε», δήλωσε ο Qu. «Αλλά αν μπορούμε να μετατρέψουμε αυτά τα στοιχεία σε λιπάσματα, όχι μόνο θα μειώσουμε τα απόβλητα αλλά θα υποστηρίξουμε και τη γεωργία στο Wisconsin και πέρα ​​από αυτό».

Η συμβατική απόρριψη αυτών των μπαταριών απαιτεί ειδικό χειρισμό που είναι δαπανηρός. Το ίδιο ισχύει και για την ανάκτηση υλικού από μπαταρίες λιθίου-σιδήρου φωσφορικού άλατος (LFP), οι οποίες προσφέρουν μικρή αξία πέρα ​​από το λίθιο. Η απόδειξη της ιδέας έχει αποδειχθεί με χρηματοδότηση από μια εσωτερική επιχορήγηση Discovery and Innovation Grant του UWM και ερευνητικό εταίρο, την Υπηρεσία Γεωργικής Έρευνας του USDA, σύμφωνα με δελτίο τύπου.

Η μέθοδος θα μπορούσε να βοηθήσει στον μετασχηματισμό της διαχείρισης των αποβλήτων ηλεκτρικών οχημάτων σε μια εποχή που ο κόσμος προετοιμάζεται για ένα κύμα ληγμένων μπαταριών ιόντων λιθίου χωρίς οικονομικά προσιτό τρόπο ανακύκλωσής τους. Το πρόβλημα είναι ιδιαίτερα πιεστικό με τις μπαταρίες λιθίου-σιδήρου φωσφορικού, το είδος που χρησιμοποιείται πιο συχνά σε ηλεκτρικά οχήματα, φορτηγά ηλεκτρικών παραδόσεων και ηλεκτρικά λεωφορεία.

Τα λιπάσματα είναι ένα προϊόν υψηλής αξίας

«Υπάρχουν μόνο δύο επιλογές για την αντιμετώπιση αυτού του είδους των αποβλήτων», δήλωσε ο Qu, παγκόσμιος ηγέτης στην έρευνα αποθήκευσης ενέργειας. «Είτε οι κατασκευαστές είτε η κυβέρνηση θα πρέπει να πληρώσουν για την απόρριψη των αποβλήτων. Αυτό μας ενέπνευσε να αναζητήσουμε έναν οικονομικά βιώσιμο τρόπο».

Τα λιπάσματα είναι ένα προϊόν υψηλής αξίας απαραίτητο για την αύξηση των αποδόσεων των καλλιεργειών και τη διατήρηση της επισιτιστικής ασφάλειας.Η ανακύκλωση μπαταριών θα δημιουργούσε μια εγχώρια προσφορά συστατικών λιπασμάτων.

Η ερευνητική ομάδα επεσήμανε επίσης ότι τα περισσότερα από τα ορυκτά κοιτάσματα που απαιτούνται για την παραγωγή λιπασμάτων εισάγονται επί του παρόντος. Η ανακύκλωση αυτών των μπαταριών θα δημιουργούσε μια έτοιμη εγχώρια προμήθεια αυτών των συστατικών. Και το λίπασμα θα μπορούσε να παραχθεί με λιγότερη ενέργεια, επειδή οι πρώτες ύλες δεν χρειάζεται να εξορύσσονται ή να μεταφέρονται, σύμφωνα με τους ερευνητές.

Τα επόμενα βήματα για την παραγωγή

Η ομάδα επεσήμανε επίσης ότι τα επόμενα βήματα είναι η παρασκευή του λιπάσματος σε μεγαλύτερη κλίμακα, προκειμένου να διεξαχθούν συγκριτικές δοκιμές πεδίου με τα συμβατικά λιπάσματα.

«Μόλις λάβουμε υποστήριξη για το τμήμα ανακύκλωσης-διαχωρισμού του έργου, θα συνεχίσουμε να συνεργαζόμαστε με το USDA για να παράγουμε αρκετό υλικό για μια δοκιμή καλλιέργειας ντομάτας ενός στρέμματος», δήλωσε ο Qu.

«Αυτά τα αποτελέσματα θα μας βοηθήσουν να προωθήσουμε αυτήν την ιδέα σε μεγάλες εταιρείες λιπασμάτων».

Η μέθοδος θα μπορούσε να είναι χρήσιμη για μπαταρίες ηλεκτρικών οχημάτων, οι οποίες συνήθως γερνούν μετά από περίπου 10 χρόνια.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης