Η απαγόρευση εξαγωγών μικροτσίπ της Nexperia από την Κίνα έχει διαταράξει τις προμήθειες σε πολλούς κλάδους, από την αυτοκινητοβιομηχανία έως τα ηλεκτρονικά, οδηγώντας τις εταιρείες σε αναζήτηση εναλλακτικών λύσεων εν μέσω ανησυχιών για τη διάρκεια των αποθεμάτων
Ο όμιλος της Volkswagen ανακοίνωσε ότι η παραγωγή στα γερμανικά εργοστάσιά του θα συνεχιστεί κανονικά την ερχόμενη εβδομάδα, παρά τη συνεχιζόμενη διαμάχη με τηn ολλανδική κατασκευάστρια μικροτσίπ Nexperia, η οποία έχει προκαλέσει αναστάτωση στις αλυσίδες εφοδιασμού.
Η αυτοκινητοβιομηχανία, ωστόσο, αναγνώρισε ότι ενδέχεται να υπάρξουν βραχυπρόθεσμες επιπτώσεις στο δίκτυό της.
Η απαγόρευση εξαγωγών μικροτσίπ της Nexperia από την Κίνα έχει διαταράξει τις προμήθειες σε πολλούς κλάδους, από την αυτοκινητοβιομηχανία έως τα ηλεκτρονικά, οδηγώντας τις εταιρείες σε αναζήτηση εναλλακτικών λύσεων εν μέσω ανησυχιών για τη διάρκεια των αποθεμάτων.
Η VW επιβεβαίωσε ότι η παραγωγή στα γερμανικά της εργοστάσια είναι εξασφαλισμένη έως τις 30 Οκτωβρίου, ενώ η επόμενη ημέρα είναι δημόσια αργία στις περιοχές όπου βρίσκονται οι μονάδες Wolfsburg και Zwickau.
«Οι εργασίες για την ερχόμενη εβδομάδα είναι διασφαλισμένες σε όλα τα υπόλοιπα εργοστάσια του Ομίλου Volkswagen στη Γερμανία», δήλωσε εκπρόσωπος της εταιρείας.
Ο ίδιος, ωστόσο, προειδοποίησε ότι «δεν μπορούν να αποκλειστούν πλήρως βραχυπρόθεσμες επιπτώσεις στο παραγωγικό δίκτυο του Ομίλου», προσθέτοντας ότι η VW αναζητά εναλλακτικές πηγές προμήθειας και βρίσκεται σε επαφές με πιθανούς νέους προμηθευτές.
Ο Κρίστιαν Φόλμερ, επικεφαλής παραγωγής της μάρκας VW, δήλωσε στην εφημερίδα Handelsblatt ότι η εταιρεία έχει ήδη εξασφαλίσει πρόσβαση σε ημιαγωγούς από εναλλακτικό προμηθευτή, ο οποίος μπορεί να αντισταθμίσει τις απώλειες από την Nexperia, χωρίς όμως να αποκαλύψει το όνομά του.
Στα όρια η κατάσταση
Η κατάσταση παραμένει εύθραυστη, καθώς οι αλυσίδες εφοδιασμού ημιαγωγών είναι εξαιρετικά περίπλοκες, με τις αυτοκινητοβιομηχανίες να εξαρτώνται από πλήθος συνεργαζόμενων εταιρειών.
Ο προμηθευτής VW Valeo ανέφερε ότι έχει εντοπίσει αντικαταστάτες για σχεδόν όλα τα μικροτσίπ της Nexperia που χρησιμοποιούνται στα προϊόντα του, ενώ η Robert Bosch προειδοποίησε ότι ίσως χρειαστεί να αναστείλει προσωρινά την εργασία σε ορισμένες εγκαταστάσεις της στη Γερμανία εάν η κρίση δεν επιλυθεί σύντομα.
«Δεν έχουμε ακόμη προχωρήσει σε προσαρμογές των ωραρίων εργασίας, αλλά προετοιμαζόμαστε για το ενδεχόμενο μείωσης, ειδικά στο Salzgitter», δήλωσε εκπρόσωπος της Bosch.
Το συγκεκριμένο εργοστάσιο, που απασχολεί περίπου 1.400 εργαζομένους, είναι το κεντρικό κέντρο παραγωγής μονάδων ελέγχου κινητήρων τόσο για οχήματα εσωτερικής καύσης όσο και για ηλεκτρικά.
Ο οικονομικός διευθυντής της Valeo, Εντουάρ ντε Πιρέ, ανέφερε στις 24 Οκτωβρίου ότι η εταιρεία έχει επιβεβαιώσει εναλλακτικά μικροτσίπ για πάνω από το 95% των προϊόντων της, αν και ορισμένα χρειάζονται ακόμη έγκριση από πελάτες.
Αισιοδοξία
Παρ’ όλα αυτά, εξέφρασε αισιοδοξία πως, όπως και σε προηγούμενες κρίσεις ημιαγωγών, θα υπάρξει συνεννόηση με τους κατασκευαστές.
Η Valeo, που παράγει ηλεκτρικά συστήματα μετάδοσης κίνησης και τεχνολογίες υποβοήθησης οδηγού, συγκαταλέγει στις βασικές της συνεργασίες τις BMW και Stellantis, σύμφωνα με στοιχεία του Bloomberg.
Τα εξαρτήματα της Nexperia που επηρεάστηκαν είναι χαμηλού κόστους ημιαγωγοί μαζικής παραγωγής, απαραίτητοι για λειτουργίες όπως διακόπτες και έλεγχος τιμονιού.
Αν και κατασκευάζονται στην Ευρώπη, η τελική συναρμολόγηση γίνεται στην Κίνα.
Σύμφωνα με αναλυτές του κλάδου, υπάρχουν και άλλοι δυνητικοί παραγωγοί παρόμοιων εξαρτημάτων, μεταξύ των οποίων οι Infineon, ON Semiconductor και STMicroelectronics, γεγονός που ενδέχεται να περιορίσει τις επιπτώσεις της διαμάχης.
www.worldenergynews.gr
Η αυτοκινητοβιομηχανία, ωστόσο, αναγνώρισε ότι ενδέχεται να υπάρξουν βραχυπρόθεσμες επιπτώσεις στο δίκτυό της.
Η απαγόρευση εξαγωγών μικροτσίπ της Nexperia από την Κίνα έχει διαταράξει τις προμήθειες σε πολλούς κλάδους, από την αυτοκινητοβιομηχανία έως τα ηλεκτρονικά, οδηγώντας τις εταιρείες σε αναζήτηση εναλλακτικών λύσεων εν μέσω ανησυχιών για τη διάρκεια των αποθεμάτων.
Η VW επιβεβαίωσε ότι η παραγωγή στα γερμανικά της εργοστάσια είναι εξασφαλισμένη έως τις 30 Οκτωβρίου, ενώ η επόμενη ημέρα είναι δημόσια αργία στις περιοχές όπου βρίσκονται οι μονάδες Wolfsburg και Zwickau.
«Οι εργασίες για την ερχόμενη εβδομάδα είναι διασφαλισμένες σε όλα τα υπόλοιπα εργοστάσια του Ομίλου Volkswagen στη Γερμανία», δήλωσε εκπρόσωπος της εταιρείας.
Ο ίδιος, ωστόσο, προειδοποίησε ότι «δεν μπορούν να αποκλειστούν πλήρως βραχυπρόθεσμες επιπτώσεις στο παραγωγικό δίκτυο του Ομίλου», προσθέτοντας ότι η VW αναζητά εναλλακτικές πηγές προμήθειας και βρίσκεται σε επαφές με πιθανούς νέους προμηθευτές.
Ο Κρίστιαν Φόλμερ, επικεφαλής παραγωγής της μάρκας VW, δήλωσε στην εφημερίδα Handelsblatt ότι η εταιρεία έχει ήδη εξασφαλίσει πρόσβαση σε ημιαγωγούς από εναλλακτικό προμηθευτή, ο οποίος μπορεί να αντισταθμίσει τις απώλειες από την Nexperia, χωρίς όμως να αποκαλύψει το όνομά του.
Στα όρια η κατάσταση
Η κατάσταση παραμένει εύθραυστη, καθώς οι αλυσίδες εφοδιασμού ημιαγωγών είναι εξαιρετικά περίπλοκες, με τις αυτοκινητοβιομηχανίες να εξαρτώνται από πλήθος συνεργαζόμενων εταιρειών.
Ο προμηθευτής VW Valeo ανέφερε ότι έχει εντοπίσει αντικαταστάτες για σχεδόν όλα τα μικροτσίπ της Nexperia που χρησιμοποιούνται στα προϊόντα του, ενώ η Robert Bosch προειδοποίησε ότι ίσως χρειαστεί να αναστείλει προσωρινά την εργασία σε ορισμένες εγκαταστάσεις της στη Γερμανία εάν η κρίση δεν επιλυθεί σύντομα.
«Δεν έχουμε ακόμη προχωρήσει σε προσαρμογές των ωραρίων εργασίας, αλλά προετοιμαζόμαστε για το ενδεχόμενο μείωσης, ειδικά στο Salzgitter», δήλωσε εκπρόσωπος της Bosch.
Το συγκεκριμένο εργοστάσιο, που απασχολεί περίπου 1.400 εργαζομένους, είναι το κεντρικό κέντρο παραγωγής μονάδων ελέγχου κινητήρων τόσο για οχήματα εσωτερικής καύσης όσο και για ηλεκτρικά.
Ο οικονομικός διευθυντής της Valeo, Εντουάρ ντε Πιρέ, ανέφερε στις 24 Οκτωβρίου ότι η εταιρεία έχει επιβεβαιώσει εναλλακτικά μικροτσίπ για πάνω από το 95% των προϊόντων της, αν και ορισμένα χρειάζονται ακόμη έγκριση από πελάτες.
Αισιοδοξία
Παρ’ όλα αυτά, εξέφρασε αισιοδοξία πως, όπως και σε προηγούμενες κρίσεις ημιαγωγών, θα υπάρξει συνεννόηση με τους κατασκευαστές.
Η Valeo, που παράγει ηλεκτρικά συστήματα μετάδοσης κίνησης και τεχνολογίες υποβοήθησης οδηγού, συγκαταλέγει στις βασικές της συνεργασίες τις BMW και Stellantis, σύμφωνα με στοιχεία του Bloomberg.
Τα εξαρτήματα της Nexperia που επηρεάστηκαν είναι χαμηλού κόστους ημιαγωγοί μαζικής παραγωγής, απαραίτητοι για λειτουργίες όπως διακόπτες και έλεγχος τιμονιού.
Αν και κατασκευάζονται στην Ευρώπη, η τελική συναρμολόγηση γίνεται στην Κίνα.
Σύμφωνα με αναλυτές του κλάδου, υπάρχουν και άλλοι δυνητικοί παραγωγοί παρόμοιων εξαρτημάτων, μεταξύ των οποίων οι Infineon, ON Semiconductor και STMicroelectronics, γεγονός που ενδέχεται να περιορίσει τις επιπτώσεις της διαμάχης.
www.worldenergynews.gr






