Ο βρετανικός ενεργειακός κολοσσός υποστηρίζει ότι η διύλιση θα πρέπει να συμπεριληφθεί στον μηχανισμό CBAM της ΕΕ, ο οποίος επιβάλλει χρέωση στις εισαγωγές προϊόντων με χαμηλότερα περιβαλλοντικά πρότυπα, σύμφωνα με το Bloomberg
Ο κλάδος της διύλισης πετρελαίου του Ηνωμένου Βασιλείου θα μπορούσε να υποστεί ολοκληρωτικό πλήγμα σε περίπτωση που το κόστος του άνθρακα συνεχίσει να αυξάνεται, σύμφωνα με την Exxon Mobil, η οποία λειτουργεί το μεγαλύτερο εργοστάσιο επεξεργασίας πετρελαίου της χώρας.
Ο βρετανικός ενεργειακός κολοσσός υποστηρίζει ότι η διύλιση θα πρέπει να συμπεριληφθεί στον μηχανισμό CBAM της ΕΕ, ο οποίος επιβάλλει χρέωση στις εισαγωγές προϊόντων με χαμηλότερα περιβαλλοντικά πρότυπα, σύμφωνα με το Bloomberg.
Δύο από τα διυλιστήρια πετρελαίου του Ηνωμένου Βασιλείου έχουν ήδη κλείσει φέτος, εν μέρει λόγω του αυξημένων κόστους και του ανταγωνισμού από εργοστάσια στην Αφρική και την Ασία.
«Είναι μια απόλυτη καταστροφή που περιμένει να συμβεί», δήλωσε ο πρόεδρος της Exxon στο Ηνωμένο Βασίλειο, Paul Greenwood, σε κοινοβουλευτική ακρόαση την Τετάρτη. Όλα τα διυλιστήρια του Ηνωμένου Βασιλείου θα κλείσουν τελικά «εάν συνεχίσετε να έχετε αυξανόμενο κόστος άνθρακα και οι ανταγωνιστές σας όχι», είπε.
Το κόστος του άνθρακα είναι ένα από τα εμπόδια για τις ευρωπαϊκές βιομηχανίες διύλισης και χημικών, οι οποίες έχουν συρρικνωθεί τα τελευταία χρόνια.
Στο διυλιστήριο και το χημικό συγκρότημα της Exxon στο Fawley της Αγγλίας, το κόστος των εκπομπών αναμένεται να διπλασιαστεί σχεδόν στα 150 εκατ. λίρες (198 εκατ. δολάρια) τα επόμενα τέσσερα με πέντε χρόνια, δήλωσε ο Greenwood.
Το Fawley είναι ένα από τα τέσσερα διυλιστήρια πετρελαίου που παραμένουν σε λειτουργία.
«Δεν ζητάμε χρήματα από την κυβέρνηση», δήλωσε ο Greenwood.
«Ζητάμε απλώς οι ανταγωνιστές να επιτύχουν κάποια ισοτιμία», συμπλήρωσε.
«Εάν το Ηνωμένο Βασίλειο δεν λάβει μέτρα σχετικά με τον μηχανισμό προσαρμογής των συνόρων για τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CBAM), θα πρέπει να εξετάσει το ενδεχόμενο έκτακτης διακοπής των δαπανών για το CO2 στη διύλιση», τόνισε.
Ερωτηθείς για το επενδυτικό κλίμα στη διύλιση στο Ηνωμένο Βασίλειο, ο Greenwood είπε ότι «δεν είναι καθόλου ευνοϊκό».
Αναφερόμενος στο καθαρότερο υδρογόνο, ο Greenwood είπε ότι το Ηνωμένο Βασίλειο δεν διαθέτει το πλαίσιο για να υποστηρίξει τη βιομηχανία, προσθέτοντας ότι η πρωτοβουλία Solent Cluster στο Fawley «ήταν και πέρασε».
www.worldenergynews.gr
Ο βρετανικός ενεργειακός κολοσσός υποστηρίζει ότι η διύλιση θα πρέπει να συμπεριληφθεί στον μηχανισμό CBAM της ΕΕ, ο οποίος επιβάλλει χρέωση στις εισαγωγές προϊόντων με χαμηλότερα περιβαλλοντικά πρότυπα, σύμφωνα με το Bloomberg.
Δύο από τα διυλιστήρια πετρελαίου του Ηνωμένου Βασιλείου έχουν ήδη κλείσει φέτος, εν μέρει λόγω του αυξημένων κόστους και του ανταγωνισμού από εργοστάσια στην Αφρική και την Ασία.
«Είναι μια απόλυτη καταστροφή που περιμένει να συμβεί», δήλωσε ο πρόεδρος της Exxon στο Ηνωμένο Βασίλειο, Paul Greenwood, σε κοινοβουλευτική ακρόαση την Τετάρτη. Όλα τα διυλιστήρια του Ηνωμένου Βασιλείου θα κλείσουν τελικά «εάν συνεχίσετε να έχετε αυξανόμενο κόστος άνθρακα και οι ανταγωνιστές σας όχι», είπε.
Το κόστος του άνθρακα είναι ένα από τα εμπόδια για τις ευρωπαϊκές βιομηχανίες διύλισης και χημικών, οι οποίες έχουν συρρικνωθεί τα τελευταία χρόνια.
Στο διυλιστήριο και το χημικό συγκρότημα της Exxon στο Fawley της Αγγλίας, το κόστος των εκπομπών αναμένεται να διπλασιαστεί σχεδόν στα 150 εκατ. λίρες (198 εκατ. δολάρια) τα επόμενα τέσσερα με πέντε χρόνια, δήλωσε ο Greenwood.
Το Fawley είναι ένα από τα τέσσερα διυλιστήρια πετρελαίου που παραμένουν σε λειτουργία.
«Δεν ζητάμε χρήματα από την κυβέρνηση», δήλωσε ο Greenwood.
«Ζητάμε απλώς οι ανταγωνιστές να επιτύχουν κάποια ισοτιμία», συμπλήρωσε.
«Εάν το Ηνωμένο Βασίλειο δεν λάβει μέτρα σχετικά με τον μηχανισμό προσαρμογής των συνόρων για τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CBAM), θα πρέπει να εξετάσει το ενδεχόμενο έκτακτης διακοπής των δαπανών για το CO2 στη διύλιση», τόνισε.
Ερωτηθείς για το επενδυτικό κλίμα στη διύλιση στο Ηνωμένο Βασίλειο, ο Greenwood είπε ότι «δεν είναι καθόλου ευνοϊκό».
Αναφερόμενος στο καθαρότερο υδρογόνο, ο Greenwood είπε ότι το Ηνωμένο Βασίλειο δεν διαθέτει το πλαίσιο για να υποστηρίξει τη βιομηχανία, προσθέτοντας ότι η πρωτοβουλία Solent Cluster στο Fawley «ήταν και πέρασε».
www.worldenergynews.gr






