Σύμφωνα με την Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), από τον Ιανουάριο έως τον Σεπτέμβριο φέτος, το 16% των νέων αυτοκινήτων που πωλήθηκαν στην ΕΕ ήταν ηλεκτρικά, έναντι 13% την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι
Η αυξημένη διείσδυση των ηλεκτρικών οχημάτων (EVs) στην ευρωπαϊκή αγορά αναμένεται να διπλασιάσει τη ζήτηση ηλεκτρικής ενέργειας για τη φόρτισή τους μέσα στα επόμενα χρόνια — από 45 TWh το 2025 σε 100 TWh έως το 2030, σύμφωνα με ανάλυση που δημοσίευσε το Montel.
«Για το 2025, εκτιμούμε ότι η Ευρώπη θα καταναλώνει περίπου 45 TWh ηλεκτρικής ενέργειας από τη φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων», δήλωσε ο Shan Tomouk, επικεφαλής ενεργειακής έρευνας της εταιρείας Benchmark Mineral Intelligence, στο podcast Plugged In του Montel.
Μέχρι το 2030, ο αριθμός αυτός αναμένεται να φτάσει τα 100 TWh, ωστόσο, όπως σημείωσε, το μέγεθος αυτό «παραμένει μικρό σε σύγκριση με άλλους τομείς, όπως τα data centers», δεδομένου ότι η συνολική κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας της Ευρώπης αγγίζει σήμερα τα 2.700 TWh ετησίως.
Σύμφωνα με την Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), από τον Ιανουάριο έως τον Σεπτέμβριο φέτος, το 16% των νέων αυτοκινήτων που πωλήθηκαν στην ΕΕ ήταν ηλεκτρικά, έναντι 13% την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι.
Η Νορβηγία παραμένει η πρωτοπόρος της Ευρώπης, με τα ηλεκτρικά οχήματα να αντιστοιχούν στο 95% των νέων πωλήσεων για το 2025.
Προκλήσεις για τα δίκτυα
Η μετάβαση από τα ορυκτά καύσιμα στα ηλεκτρικά οχήματα ενδέχεται να δημιουργήσει σημαντικές προκλήσεις στα δίκτυα ηλεκτροδότησης της Ευρώπης, συμφώνησαν οι Tomouk και Wenche Teigland, διευθύνουσα σύμβουλος της εταιρείας υπηρεσιών φόρτισης Fount.
«Ακόμη και στη Νορβηγία, όπου το δίκτυο θεωρείται ανθεκτικό, βλέπουμε προβλήματα όταν εισάγονται βαρέα οχήματα που απαιτούν ισχυρότερους σταθμούς φόρτισης», τόνισε η Teigland.
Όπως εξήγησε, οι σταθμοί αυτοί πρέπει να τοποθετούνται κατά μήκος των οδικών αξόνων, όπου συχνά η χωρητικότητα του δικτύου δεν επαρκεί.
Ο Tomouk πρόσθεσε ότι το ίδιο φαινόμενο μπορεί να εμφανιστεί και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, καθώς τα ευρωπαϊκά δίκτυα δεν σχεδιάστηκαν αρχικά για την ηλεκτροκίνηση.
«Όταν αναπτύσσεις δίκτυα ταχυφόρτισης, όπου κάθε σταθμός μπορεί να απαιτεί ισχύ 1–2 MW, αυτό δημιουργεί ουρές στις συνδέσεις του δικτύου», προειδοποίησε.
Ως αποτέλεσμα, η ανάπτυξη νέων σταθμών φόρτισης ενδέχεται να επιβραδυνθεί λόγω συμφόρησης και γραφειοκρατικών εμποδίων, πρόσθεσε ο αναλυτής.
www.worldenergynews.gr
«Για το 2025, εκτιμούμε ότι η Ευρώπη θα καταναλώνει περίπου 45 TWh ηλεκτρικής ενέργειας από τη φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων», δήλωσε ο Shan Tomouk, επικεφαλής ενεργειακής έρευνας της εταιρείας Benchmark Mineral Intelligence, στο podcast Plugged In του Montel.
Μέχρι το 2030, ο αριθμός αυτός αναμένεται να φτάσει τα 100 TWh, ωστόσο, όπως σημείωσε, το μέγεθος αυτό «παραμένει μικρό σε σύγκριση με άλλους τομείς, όπως τα data centers», δεδομένου ότι η συνολική κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας της Ευρώπης αγγίζει σήμερα τα 2.700 TWh ετησίως.
Σύμφωνα με την Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), από τον Ιανουάριο έως τον Σεπτέμβριο φέτος, το 16% των νέων αυτοκινήτων που πωλήθηκαν στην ΕΕ ήταν ηλεκτρικά, έναντι 13% την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι.
Η Νορβηγία παραμένει η πρωτοπόρος της Ευρώπης, με τα ηλεκτρικά οχήματα να αντιστοιχούν στο 95% των νέων πωλήσεων για το 2025.
Προκλήσεις για τα δίκτυα
Η μετάβαση από τα ορυκτά καύσιμα στα ηλεκτρικά οχήματα ενδέχεται να δημιουργήσει σημαντικές προκλήσεις στα δίκτυα ηλεκτροδότησης της Ευρώπης, συμφώνησαν οι Tomouk και Wenche Teigland, διευθύνουσα σύμβουλος της εταιρείας υπηρεσιών φόρτισης Fount.
«Ακόμη και στη Νορβηγία, όπου το δίκτυο θεωρείται ανθεκτικό, βλέπουμε προβλήματα όταν εισάγονται βαρέα οχήματα που απαιτούν ισχυρότερους σταθμούς φόρτισης», τόνισε η Teigland.
Όπως εξήγησε, οι σταθμοί αυτοί πρέπει να τοποθετούνται κατά μήκος των οδικών αξόνων, όπου συχνά η χωρητικότητα του δικτύου δεν επαρκεί.
Ο Tomouk πρόσθεσε ότι το ίδιο φαινόμενο μπορεί να εμφανιστεί και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, καθώς τα ευρωπαϊκά δίκτυα δεν σχεδιάστηκαν αρχικά για την ηλεκτροκίνηση.
«Όταν αναπτύσσεις δίκτυα ταχυφόρτισης, όπου κάθε σταθμός μπορεί να απαιτεί ισχύ 1–2 MW, αυτό δημιουργεί ουρές στις συνδέσεις του δικτύου», προειδοποίησε.
Ως αποτέλεσμα, η ανάπτυξη νέων σταθμών φόρτισης ενδέχεται να επιβραδυνθεί λόγω συμφόρησης και γραφειοκρατικών εμποδίων, πρόσθεσε ο αναλυτής.
www.worldenergynews.gr






