Motor Oil: Έλαβε περιβαλλοντικούς όρους για την μονάδα παραγωγής πράσινου υδρογόνου στο διυλιστήριο Κορίνθου

Motor Oil: Έλαβε περιβαλλοντικούς όρους για την μονάδα παραγωγής πράσινου υδρογόνου στο διυλιστήριο Κορίνθου
Η μονάδα θα παράγει πράσινο υδρογόνο  με χρήση ενός συστήματος ηλεκτρόλυσης ισχύος 30 MW (Α Φάση), με δυνατότητα επέκτασης έως 50 MW (Β Φάση) - Από τη μονάδα  θα παράγονται έως 4.500 τόνοι πράσινου υδρογόνου

Το ΥΠΕΝ ενέκρινε χθες τους περιβαλλοντικούς όρους για τη νέα επένδυση της Motor Oil στην Κόρινθο, που αφορά στην παραγωγή υδρογόνου από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.  Η μονάδα η οποία θα εγκατασταθεί δίπλα στις υπάρχουσες εγκαταστάσεις  θα έχει ισχύ 50 MW. Παράλληλα, οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου ενέκριναν και τη λειτουργία σταθμού συμπίεσης και φόρτωσης αερίου υδρογόνου, είτε σε εμπορευματοκιβώτια πολλαπλών στοιχείων είτε σε οχήματα με κυλίνδρους, εντός του υπάρχοντος χώρου του διυλιστηρίου.

 Η μονάδα θα παράγει πράσινο υδρογόνο   με χρήση ενός συστήματος ηλεκτρόλυσης ισχύος 30 MW (Α Φάση), με δυνατότητα επέκτασης έως 50 MW (Β Φάση). Ειδικότερα μέσω της ηλεκτρόλυσης το νερό διασπάται στα συστατικά του, υδρογόνο και οξυγόνο, με τη χρήση ηλεκτρικού ρεύματος. Η ηλεκτρική ενέργεια που απαιτείται για τη διαδικασία αυτή θα παρέχεται αποκλειστικά από  ΑΠΕ. Για τη διασφάλιση της απαιτούμενης ενέργειας, η εταιρεία  προγραμματίζει τη σύναψη σύμβασης αγοράς πράσινης ηλεκτρικής ενέργειας από ΑΠΕ με τη MORE, θυγατρική της MOTOR OIL.

Η τροφοδοσία νερού θα πραγματοποιείται από το υφιστάμενο σύστημα νερού του Διυλιστηρίου (μονάδες αφαλάτωσης-αντίστροφης όσμωσης). Από τη μονάδα παραγωγής υδρογόνου θα παράγονται έως 4.500 τόνοι πράσινου υδρογόνου σε ετήσια βάση, υπό την προϋπόθεση 95% διαθεσιμότητας της μονάδας (κατά το στάδιο της Α Φάσης του έργου - 30ΜW) και έως 7.500 τόνους στο τελικό στάδιο λειτουργίας του (50MW).

Η παραγωγική διαδικασία

Οι παραγόμενες ποσότητες υδρογόνου αναμένεται να διοχετεύονται στην υφιστάμενη μονάδα παραγωγής υδρογόνου του διυλιστηρίου Μ-7600 μέσω αγωγού 6’’ και εν συνεχεία να καταναλώνονται στην παραγωγική διαδικασία. Οι αντίστοιχες εκτιμήσεις παραγωγής οξυγόνου ανέρχονται σε 36.000 τόνους ετησίως για ισχύ 30 MW (Α’ Φάση) και σε 60.000 τόνους ετησίως για την τελική ισχύ των 50 MW (Β’ Φάση). To παραγόμενο οξυγόνο θα διοχετεύεται και θα καταναλώνεται άμεσα στις μονάδες Claus του διυλιστηρίου.

Το έργο, με την ονομασία «EPHYRA»  θα εγκατασταθεί σε   εκτός σχεδίου περιοχή και εκτός ορίων οικισμών σε έκταση που είχε   χαρακτηριστεί το 2023 ως «Περιοχή Οργανωμένης Ανάπτυξης Παραγωγικών Δραστηριοτήτων-Περιοχή Παραγωγικών Εγκαταστάσεων Υψηλής Όχλησης -ΠΟΑΠΔ1». Επίσης,     δεν εντάσσεται στις ειδικά προστατευόμενες περιοχές.

 Ο όμιλος στο πλαίσιο της στρατηγικής του για το υδρογόνο υλοποιείται και το έργο TRIERES,  που αποσκοπεί στη δημιουργία κοιλάδας υδρογόνου μικρής κλίμακας με γεωγραφική αναφορά στο διυλιστήριο της Motor Oil στους Αγίους Θεοδώρους. Αφορά, πιο συγκεκριμένα, στην ανάπτυξη ενός  οικοσυστήματος  υδρογόνου στην Ελλάδα, που θα διασυνδέει τη μονάδα παραγωγής ανανεώσιμου υδρογόνου που αναπτύσσει εκεί η εταιρεία στο πλαίσιο του έργου EPHYRA με δυνητικούς χρήστες (π.χ. επιχειρήσεις,   ερευνητικά ιδρύματα, δήμου κλπ). 

Υλοποίηση πιλοτικών έργων

Το έργο παρέχει μια σημαντική ευκαιρία για την υλοποίηση πιλοτικών έργων υδρογόνου (αστικά λεωφορεία, επιβατικά οχήματα, ναυτιλία, σταθμός παραγωγής ενέργειας) και μελέτες χρήσης υδρογόνου για υφιστάμενες ή μελλοντικές εφαρμογές, καθώς και συνέργειες με υφιστάμενες και μελλοντικές κοιλάδες υδρογόνου στην ΕΕ (Ολλανδία, Αυστρία, Κύπρος) και την Αίγυπτο. Το project ξεκίνησε τον Ιούλιο του 2023, θα υλοποιηθεί από κοινοπραξία 26 εταίρων από 5 διαφορετικές χώρες και αναμένεται να ολοκληρωθεί στα τέλη Απριλίου 2028 kai  υποστηρίζεται από το Clean Hydrogen Partnership και τα μέλη του Hydrogen Europe και Hydrogen Europe Research.

Παράλληλα, η Motor Oil συμμετέχει μαζί με τη ΔΕΗ στην κοινοπραξία Hellenic Hydrogen, η οποία αναπτύσσει βιομηχανική μονάδα παραγωγής πράσινου υδρογόνου στο Αμύνταιο,  ισχύος 50 MW που εχει ήδη εγκεκριμένους περιβαλλοντικούς όρους. 

Είναι αξιοσημείωτο ότι, για τη  μεταφορά  υδρογόνου (Η2) από τα νότια της ηπειρωτικής χώρας έως τα σύνορα με τη Βουλγαρία , εκεί όπου θα ενώνεται με το δίκτυο της  Bulgartransgaz, σχεδιάζεται από τον Διαχειριστή του Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου (ΔΕΣΦΑ) ο ελληνικός διάδρομος υδρογόνου H2DRIA. Αυτός θα αποτελεί μέρος του μεγάλου αγωγού South-East European Hydrogen Corridor (SEEHyC) που θα ξεκινά από τη χώρα μας και θα καταλήγει στη Γερμανία, με ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2029.  Το επενδυτικό κόστος (Capex) για το project «H2DRIA»   έχει υπολογιστεί περίπου στο 1 δισ. ευρώ ενώ τα λειτουργικά του έξοδα   εκτιμώνται στα 26 εκατ. ευρώ ετησίως. 

www.worldenergynews.gr



Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης