Η Stellantis πιέζει την ΕΕ για μεγαλύτερη ευελιξία στις αυτοκινητοβιομηχανίες ως προς τις εκπομπές ρύπων (Reuters)

Η Stellantis πιέζει την ΕΕ για μεγαλύτερη ευελιξία στις αυτοκινητοβιομηχανίες ως προς τις εκπομπές ρύπων (Reuters)
Ο Elkann δήλωσε σε συνέντευξή του στο Politico ότι η βιομηχανία θα πρέπει να έχει τη δυνατότητα να επιτύχει τους στόχους της σε μια πενταετή περίοδο, από το 2028 έως το 2032

Ο πρόεδρος της Stellantis, John Elkann, προέτρεψε τη Δευτέρα την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να δώσει στις αυτοκινητοβιομηχανίες μεγαλύτερη ευελιξία στους στόχους για τις εκπομπές ρύπων, λέγοντας ότι οι ενδιάμεσοι στόχοι που έχουν οριστεί για το 2030 θα πρέπει να υπολογίζονται κατά μέσο όρο σε διάστημα αρκετών ετών.

Επίτευξη στόχων

Ο Elkann δήλωσε σε συνέντευξή του στο Politico ότι η βιομηχανία θα πρέπει να έχει τη δυνατότητα να επιτύχει τους στόχους της σε μια πενταετή περίοδο, από το 2028 έως το 2032, αντανακλώντας μια παρόμοια συμφωνία που έκανε η Επιτροπή για έναν στόχο του 2025, τον οποίο συμφώνησε νωρίτερα φέτος να υπολογίζει κατά μέσο όρο σε όλη την περίοδο 2025-2027.

Η πρόταση θα ισχύει τόσο για τα επιβατικά αυτοκίνητα όσο και για τα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα, είπε. Πρόσθεσε, ωστόσο, ότι τα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα θα πρέπει να ρυθμίζονται ξεχωριστά, με αλλαγμένους στόχους μείωσης των εκπομπών άνθρακα.

Τι περιλαμβάνουν οι προτάσεις

Ο πρόεδρος της Stellantis επανέλαβε επίσης προτάσεις, συμπεριλαμβανομένου ενός ευρέος συστήματος απόσυρσης για την απομάκρυνση παλαιότερων, πιο ρυπογόνων αυτοκινήτων από τους ευρωπαϊκούς δρόμους, συμβάλλοντας στη μείωση των εκπομπών και στην τόνωση της ανάπτυξης, με κίνητρα για να καταστούν τα οχήματα που πωλούνται στην περιοχή φθηνότερα. Στη συνέντευξη, ο Elkann δήλωσε ότι η Stellantis δεν επιδιώκει να αλλάξει τον στόχο της ΕΕ για επίτευξη μηδενικών εκπομπών καυσαερίων για τα νέα αυτοκίνητα το 2035, αλλά επιθυμεί τα plug-in υβριδικά, οι επεκτάσεις αυτονομίας και τα εναλλακτικά καύσιμα να παραμείνουν διαθέσιμα και μετά από αυτήν την ημερομηνία.

Ο Elkann προέτρεψε την Επιτροπή να συμπεριλάβει όλες αυτές τις αλλαγές στο πακέτο προτάσεων που πρόκειται να παρουσιάσει αργότερα φέτος, στο πλαίσιο της προγραμματισμένης αναθεώρησης του κανονισμού της ΕΕ για τις εκπομπές άνθρακα για την αυτοκινητοβιομηχανία.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης