γράφει : Ελένη Ανδριανοπούλου
Στρατηγική της ΔΕΗ για το 2028 είναι να διατηρήσει στις 20TWh τους πελάτες χαμηλής τάσης και τις 4 TWh στη μέση τάση και να μηδενίσει την παρουσία της στην υψηλή τάση
Σχέδια για λανσάρισμα νέων τιμολογίων έχει η ΔΕΗ διαμορφωμένα έτσι ώστε για να προσελκύουν ειδικά κοινά και να ανταποκρίνονται στις ανάγκες τους. Η έμφαση στις ανάγκες του πελάτη, η δημιουργία στενής σχέσης με τα 5,5 εκ. πελατών της στην Ελλάδα και η προώθηση των υπηρεσιών προστιθέμενης αξίας σε αυτούς οδηγούν τη στρατηγική της ΔΕΗ στη λιανική.
Στο πλαίσιο αυτό, πηγές αναφέρουν ότι η ΔΕΗ ετοιμάζει ακόμη ένα προϊόν για τις ανάγκες της οικογένειας, το δεύτερο μετά το Home Plan που λανσαρίστηκε πρόσφατα, ενώ ετοιμάζεται ακόμη ένα νέο τιμολόγιο που θα απευθύνεται σε νεανικά κοινά. Στην κατηγορία αυτή η ΔΕΗ έχει ήδη ένα προϊόν για φοιτητές.
Η εμπορική στρατηγική της ΔΕΗ αποσκοπεί στη δημιουργία μιας γκάμας τιμολογίων όχι σε σχέση με τι χρωματικό κώδικα (μπλε-πράσινα-κίτρινα), αλλά σε σχέση με τις διαφορετικές ανάγκες των πελατών της, ώστε μέσω αυτών να μπορεί να αυξήσει την παρουσία της στα κοινά που επιθυμεί.
Τιμολόγια κα παροχές
Παράλληλα γύρω από κάθε τιμολόγιο θα αναπτύσσεται ένα οικοσύστημα υπηρεσιών, αυξάνοντας τις παροχές στους πελάτες της, αλλά και την ανταγωνιστικότητά της και την κερδοφορία της.
Η πελατοκεντρικότητα είναι στην καρδιά της στρατηγικής της ΔΕΗ και συμβάλλει στη μείωση της αποχώρησης πελατών (churn) και στη διατήρηση πελατών υψηλής αξίας. Είναι χαρακτηριστικό ότι από το 2023 η ΔΕΗ αύξησε το μερίδιό της στη χαμηλή τάση κατά 2 Twh και σήμερα κατευθύνει 20 Twh στη χαμηλή τάση (από 18 TWh το 2023), 4 Twh στη μέση τάση και 1 Twh στην υψηλή τάση. Στρατηγική της ΔΕΗ για το 2028 είναι να διατηρήσει στις 20TWh τους πελάτες χαμηλής τάσης και τις 4 TWh στη μέση τάση και να μηδενίσει την παρουσία της στην υψηλή τάση.
Τα 5,5 εκ. πελατών της ΔΕΗ στην Ελλάδα, αποτελούν τη βάση για την ανάπτυξή της σε άλλους τομείς και την εξασφάλιση υπεραξιών από την προώθηση και νέων υπηρεσιών. Η ΔΕΗ καταφέρνει να κρατά τους πελάτες με υψηλή κερδοφορία, μειώνοντας τη διαρροή αυτών των πελατών προς άλλους παρόχους. Ήδη οι υψηλής αξίας πελάτες εμφανίζουν τη χαμηλότερη αποχώρηση, ενώ το υψηλότερο churn (δείκτης αποχώρησης) έχουν οι χαμηλής αξίας πελάτες.
Η είσοδος στις τηλεπικοινωνίες, και με υπηρεσίες φωνής από το 2026, θα δώσει ακόμη μια δυνατότητα στη ΔΕΗ να εδραιώσει τη σχέση της με το πελατολόγιό της, αλλά και να το αυξήσει.
Πρόσθετες υπηρεσίες
Αξίζει να σημειωθεί ότι η ΔΕΗ χτίζει ένα οικοσύστημα υπηρεσιών προστιθέμενης αξίας (Value Added Services – VAS) που εκτιμά ότι προσελκύσει το 46% των πελατών της το 2028 από 26% στο 9μηνο του 2025. Αυτό σημαίνει ότι σχεδόν οι μισοί πελάτες της ΔΕΗ θα χρησιμοποιούν πρόσθετες υπηρεσίες έως το 2028, γεγονός που ενισχύει την κερδοφορία και τη δέσμευση των πελατών.
Μέσα στο 2026 πρόκειται να προσθέσει και νέες υπηρεσίες υψηλής αξίας, όπως Building's Management Services, που θα δώσει δυνατότητα ανάπτυξης και ενίσχυση της πιστότητας πελατών, φωτοβολταϊκά και αντλίες θερμότητας με νέο εμπορικό μοντέλο που θα δώσει νέες λύσεις για οικιακούς και επιχειρηματικούς πελάτες και ενισχυμένη πρόταση για υπηρεσίες οπτικών ινών και ανάπτυξη των Digital Interfaces, προσφέροντας νέα επίπεδα εμπειρίας μέσω ψηφιακών καναλιών.
Υπενθυμίζεται ότι στις ήδη διαθέσιμες υπηρεσίες υψηλής αξίας που προσφέρει η ΔΕΗ περιλαμβάνονται, οι υπηρεσίες αντλίας θερμότητας, από την απλή πώληση εξοπλισμού σε ολοκληρωμένη εμπειρία end-to-end, τα Φωτοβολταϊκά στις στέγες (PVs on Roofs) με πλήρη υπηρεσία εγκατάστασης και επέκταση του μοντέλου και ο Energy Coach μια υπηρεσία που μπορεί να γίνει “όχημα” για την προώθηση έξυπνων συσκευών και ηλεκτροκίνησης
Επίσης η υπηρεσία Emergency Technical Services που επεκτείνεται με αξιοποίηση της Kotsovlos, η πώληση πράσινων πιστοποιητικών σε νοικοκυριά και επιχειρήσεις, λύσεις φωτοβολταϊκών και αποθήκευσης για μεσαίες και μεγάλες επιχειρήσεις και υπηρεσίες μέσω Κωτσόβολου δηλαδή ο συνδυασμός τεχνικών υπηρεσιών πεδίου με ενεργειακά προϊόντα.
Το ισχυρό πελατολόγιο της ΔΕΗ, της δίνει τη δυνατότητα να στηρίζει την ανάπτυξη στον ψηφιακό μετασχηματισμό και την ηλεκτροκίνηση. Στο επίκεντρο είναι και οι υποδομές φόρτισης και από 3.800 σημεία φόρτισης σήμερα στόχος είναι να ξεπεράσει τα 15.000 σημεία ως το 2030.
www.worldenergynews.gr






