Η Γερμανία θέτει σε λειτουργία τερματικούς σταθμούς εισαγωγής υγροποιημένου φυσικού αερίου στο πλαίσιο των προσπαθειών της να αντικαταστήσει το ρωσικό φυσικό αέριο
Η Γερμανία θέτει σε λειτουργία τερματικούς σταθμούς εισαγωγής υγροποιημένου φυσικού αερίου στο πλαίσιο των προσπαθειών της να αντικαταστήσει το ρωσικό φυσικό αέριο που μεταφέρεται μέσω αγωγών μετά την εισβολή της Μόσχας στην Ουκρανία το 2022.
Οι τερματικοί σταθμοί
Ο τερματικός σταθμός Brunsbuettel παρέλαβε ξανά την πλωτή μονάδα επαναεριοποίησης αποθήκευσης, το Hoegh Gannet, στις 24 Νοεμβρίου μετά από αναβαθμίσεις, και ο Wilhelmshaven 2 επανεκκίνησε το FSRU Excelsior του έτοιμο για τους επόμενους χειμερινούς μήνες, δήλωσε η κρατική εταιρεία τερματικών σταθμών Deutsche Energy Terminal.
Η DET, η οποία είναι υπεύθυνη για τρεις τοποθεσίες τερματικών σταθμών, δήλωσε ότι θα επαναλάβει τις δημοπρασίες για την χωρητικότητα εκφόρτωσης LNG στους Wilhelmshaven 1 και 2 τον Δεκέμβριο, έχοντας μέχρι στιγμής αποτύχει να τοποθετήσει μια ποικιλία θέσεων. Έχει τροφοδοτήσει 59 τεραβατώρες στα γερμανικά δίκτυα μέχρι στιγμής φέτος. Ακολουθούν οι λεπτομέρειες των εξελίξεων στις εγκαταστάσεις:
MUKRAN
Ο τερματικός σταθμός στο νησί Ruegen στη Βαλτική Θάλασσα, που λειτουργεί από την ιδιωτική εταιρεία Deutsche ReGas, τροφοδοτεί τα χερσαία δίκτυα με LNG από τη σύνδεση OAL της εταιρείας αγωγών Gascade, σε συνεργασία με το FSRU Neptune της νορβηγικής Hoegh Evi.
Θέλει να επανεκκινήσει τελικά ένα δεύτερο FSRU και να αποκαταστήσει την πλήρη χωρητικότητα των 13,5 δισεκατομμυρίων κυβικών μέτρων έως το 2027. Η ReGas ξεκίνησε έναν γύρο υποβολής προσφορών για την επέκταση της χωρητικότητας της Mukran προσφέροντας επιπλέον 5 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα ετησίως από το 2027 έως το 2043.
Τον Σεπτέμβριο, υπέγραψε μακροπρόθεσμες συμφωνίες με τον παραγωγό χημικών BASF και η νορβηγική κατεστημένη Equinor για μη καθορισμένη χωρητικότητα regas. Η εταιρεία δήλωσε ότι επαναεριοποίησε 8,35 TWh LNG τον Οκτώβριο και τον Νοέμβριο, κατέχοντας την πρώτη θέση μπροστά από καθέναν από τους άλλους τρεις λειτουργικούς τερματικούς σταθμούς LNG.
LUBMIN
Οι ReGas και Hoegh σχεδιάζουν να αναπτύξουν το λιμάνι της Βαλτικής Θάλασσας, πρόδρομο του Mukran, σε έναν τερματικό σταθμό παραγωγής και εισαγωγής πράσινης αμμωνίας και υδρογόνου, τον οποίο η Gascade θα συνδέσει με πελάτες.
WILHELMSHAVEN
Η Utility Uniper ξεκίνησε την πρώτη λειτουργία FSRU της Γερμανίας, το Wilhelmshaven 1, στη Βόρεια Θάλασσα το 2022.
Η Uniper σχεδιάζει να προσθέσει έναν χερσαίο τερματικό σταθμό υποδοχής και πυρόλυσης εισαγωγής αμμωνίας στο δεύτερο μισό αυτής της δεκαετίας για την παραγωγή πράσινου υδρογόνου, και να κατασκευάσει έναν ηλεκτρολύτη 200 MW που θα τροφοδοτείται με τοπική αιολική ενέργεια.
Η DET ξεκίνησε επίσημα την εμπορική λειτουργία του στο Wilhelmshaven 2 στις 29 Αυγούστου μέσω του FSRU Excelsior που λειτουργεί από την Excelerate Energy. Πραγματοποιήθηκαν επίσης εργασίες συντήρησης τον Οκτώβριο. Στις δημοπρασίες στις 25-26 Νοεμβρίου, η DET δεν κατάφερε να διαθέσει ορισμένες διαθέσιμες θέσεις επαναεριοποίησης το 2025, το 2026 και το 2027 με τους παράγοντες της αγοράς φυσικού αερίου και θα τις επαναλάβει στις 9 και 10 Δεκεμβρίου.
STADE
Η DET συμφώνησε με τον Hanseatic Energy Hub να αναλάβει το έργο της ανέγερσης μιας υπερκατασκευής FSRU στον χερσαίο τερματικό σταθμό του ποταμού Έλβα. Η DET δήλωσε ότι θα ξεκινήσει την επιθεώρηση, τον σχεδιασμό και την εκτέλεση του έργου, αλλά πρόσθεσε ότι ο τερματικός σταθμός δεν θα είναι έτοιμος να τεθεί σε λειτουργία πριν από το δεύτερο τρίμηνο του 2026.
Η FSRU Energos Force θα επιστρέψει στον χώρο, όπου η Uniper και η EnBW θα είναι οι κύριοι πελάτες.
Πριν από τις τελευταίες εξελίξεις, η DET και η HEH είχαν ακυρώσει προσωρινά τις συμβάσεις μεταξύ τους λόγω ανεπίλυτων διαφορών σχετικά με τα χρονοδιαγράμματα κατασκευής και τις πληρωμές. Η HEH σχεδιάζει να ξεκινήσει έναν τερματικό σταθμό ξηράς για LNG, βιο-LNG και συνθετικό φυσικό αέριο στο Stade το 2027.
BRUNSBUETTEL
Το Hoegh Gannet αφαιρέθηκε προσωρινά τον Σεπτέμβριο για αναβαθμίσεις. Αυτές ολοκληρώθηκαν και το πλοίο επέστρεψε στις 24 Νοεμβρίου στο λιμάνι της Βόρειας Θάλασσας.
Τέθηκε σε λειτουργία το 2023 στο Brunsbuettel, αρχικά ναυλωμένο από τον εμπορικό βραχίονα της εταιρείας κοινής ωφέλειας RWE, πριν παραδοθεί στην DET. Είναι ο πρόδρομος μιας χερσαίας εγκατάστασης LNG, η οποία έλαβε άδεια να λάβει κρατική υποστήριξη ύψους 40 εκατομμυρίων ευρώ.
Αυτό θα μπορούσε να ξεκινήσει τη λειτουργία του στα τέλη του 2026, όταν θα μπορούσε επίσης να ξεκινήσει ένας πρόσφατα εγκαινιασμένος, παρακείμενος τερματικός σταθμός αμμωνίας.
www.worldenergynews.gr






