Έως το τέλος Απριλίου οι διαγωνισμοί για την αποκατάσταση των υποδομών της Θεσσαλίας

Έως το τέλος Απριλίου οι διαγωνισμοί για την αποκατάσταση των υποδομών της Θεσσαλίας
Τα έργα αφορούν στις οδικές υποδομές, εκτιμώμενου κόστους 900 εκατ. ευρώ, και στον σιδηρόδρομο όπου το αρχικό κόστος των 185 εκατ. ευρώ εκτοξεύθηκε στα 450 εκατ. ευρώ
Με ορίζοντα το τέλος Απριλίου για την έναρξη των διαγωνισμών, εντός των επόμενων ημερών ολοκληρώνονται τα τεύχη δημοπράτησης για την αποκατάσταση των υποδομών της Θεσσαλίας. Η ανάταξη των οδικών και σιδηροδρομικών αξόνων της περιοχής, που υπέστησαν τεράστιες καταστροφές από τον Daniel, θα πρέπει να προχωρήσει με γρήγορους ρυθμούς, αφού χρηματοδοτείται και με 600 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης.

Εχθές, στο πλαίσιο του συνεδρίου «Υποδομές και Δίκτυα 2024», ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Χρήστος Σταϊκούρας, ανέβασε τον λογαριασμό των πόρων που ανακατευθύνονται προς τη Θεσσαλία σε 1,5 δισ. ευρώ, εξηγώντας πως το κόστος της κλιματικής κρίσης αναγκάζει το υπουργείο να αλλάξει προτεραιότητες.

Τα έργα που προχωρούν από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών αφορούν στις οδικές υποδομές, εκτιμώμενου κόστους 900 εκατ. ευρώ, και στον σιδηρόδρομο όπου το αρχικό κόστος των 185 εκατ. ευρώ εκτοξεύθηκε στα 450 εκατ. ευρώ -και μάλιστα ως προκαταρτική εκτίμηση.

Προκειμένου να τρέξουν οι διαδικασίες, οι αναθέσεις των συμβάσεων θα γίνουν με προσκλήσεις εταιρειών σε διαπραγμάτευση, δηλαδή με κλειστή λίστα, όπως προβλέφθηκε με το νομοθετικό πλαίσιο που θεσπίστηκε μετά τις καταστροφές. Οι προσκλήσεις, λοιπόν, αναμένονται το επόμενο διάστημα, με στόχο να υπάρχουν ανάδοχοι ως το τέλος Ιουνίου, για να ξεκινήσουν μες το καλοκαίρι οι μελέτες κι εν συνεχεία τα έργα.

Οι εκκρεμότητες

Για να γίνει το επόμενο βήμα μένουν δύο εκκρεμότητες. Αρχικά θα πρέπει, μετά από τη γνωμοδότηση του τεχνικού συμβουλίου του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, να εκδοθεί υπουργική απόφαση για τον αριθμό των συμβάσεων, στις οποίες θα σπάσει κάθε συστάδα έργων. Το μεγαλύτερο πρόβλημα, όμως, που θα πρέπει να λύσει η ηγεσία του υπουργείου, μέσα στη δύσκολη περιρρέουσα ατμόσφαιρα μιας και οι αποκαλύψεις για τα Τέμπη έχουν φέρει πάλι στο προσκήνιο τη σιδηροδρομική τραγωδία, είναι ο ακέφαλος ΟΣΕ.

Η αποψίλωση τους τελευταίους μήνες του διοικητικού συμβουλίου του οργανισμού έχει καταστήσει αδύνατη τη λήψη αποφάσεων. Δεδομένου λοιπόν ότι τις συμβάσεις για τα σιδηροδρομικά έργα θα τις αναθέσει ο ΟΣΕ, θα πρέπει να έχει διοίκηση. Σύμφωνα με πληροφορίες, τα τεύχη των διαγωνισμών είναι ήδη έτοιμα, αλλά αναμένουν την ενεργοποίηση του ΔΣ. Μένουν λοιπόν οι αποφάσεις για τη στελέχωσή του από το υπουργείο.

Διεκδικούν μερίδιο οι μικρότεροι εργολάβοι

Μία θέση στα έργα αποκατάστασης της Θεσσαλίας διεκδικούν οι μικρότερες κατασκευαστικές εταιρείες, που έχουν στείλει τα μηνύματά τους εδώ και μήνες στην πολιτική ηγεσία του κλάδου. Μάλιστα, με επιστολή προς τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστο Σταϊκούρα, η Πανελλήνια Ένωση Συνδέσμων Εργοληπτών Δημοσίων Έργων (ΠΕΣΕΔΕ), έκανε λόγο για ένα εγχείρημα τεράστιο και εθνικής σημασίας, προειδοποιώντας πως «για αυτόν ακριβώς τον λόγο, δεν υπάρχει κανένα απολύτως περιθώριο να εξαιρεθεί οποιοδήποτε τμήμα του τεχνικού κόσμου».

Οι μικρότερες εργοληπτικές εταιρείες δηλώνουν ικανές και έτοιμες να συνδράμουν στην εθνική προσπάθεια, υπενθυμίζοντας πως έχουν ήδη συμβάλει με εξοπλισμό και προσωπικό στις προσπάθειες πρόληψης και πρώτης αντιμετώπισης των καταστροφών, που έχουν προκαλέσει οι πυρκαγιές και οι ακραίες κακοκαιρίες. Πάντως και από την πλευρά του υπουργείου έχει αφεθεί ανοιχτό το παράθυρο συμμετοχής και των μικρότερων εργολάβων στην πίτα των έργων.

www.worldenergynews.gr




Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης