Π. Παπανικόλας: Προτεραιότητα η επέκταση της Ολυμπίας Οδού προς Αρχαία Ολυμπία  

Π. Παπανικόλας: Προτεραιότητα η επέκταση της Ολυμπίας Οδού προς Αρχαία Ολυμπία   
Ποιά σενάρια εξετάζονται

Καθώς ο πολυσυζητημένος άξονας Πατρών – Πύργου έχει μπει πια στην τελική ευθεία, με ορίζοντα παράδοσης εντός του 2025, σε προτεραιότητα μπαίνει η αναβάθμιση της σύνδεσής του με την Αρχαία Ολυμπία. Όπως είπε στο πλαίσιο του Regional Growth Conference, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Ολυμπίας Οδού, Παναγιώτης Παπανικόλας, το τμήμα «Πύργος – Αλφειός» αποτελεί τον πρώτο και εφικτό στόχο για την περαιτέρω επέκταση του αυτοκινητόδρομου.

Τα τρία – τέσσερα εναλλακτικά σενάρια για το νότιο κομμάτι του άξονα που θα φτάσει μελλοντικά, βάσει του μέχρι σήμερα σχεδιασμού, ως την Τσακώνα, μελετήθηκαν από την Ολυμπία Οδό. Το καλοκαίρι του 2022, ανατέθηκε στην παραχωρησιούχο η εκπόνηση μελετών για το τμήμα Α/Κ εισόδου Πύργου – Αλφειός – Καλό Νερό – Τσακώνα. Υπενθυμίζεται ότι το έργο ήταν ενταγμένο στην παραχώρηση, όπως αυτή μπήκε στην εκκίνηση το 2007, όμως «πάγωσε» με την τροποποίηση του 2013.

 

Εναλλακτικά σενάρια και εμπόδια

Ο επικεφαλής της Ολυμπίας Οδού, εξήγησε, σχετικά με τα εναλλακτικά σενάρια που προέκυψαν, πως έχει γίνει επαναξιολόγηση των διαστάσεων του οδικού έργου, δηλαδή ο αριθμός των λωρίδων που θα έχει, προκειμένου να μπορέσει να τραβήξει χρηματοδότηση. Ειδικότερα, στόχος της επικαιροποίησης της χάραξης είναι να μπορέσει το έργο να αδειοδοτηθεί περιβαλλοντικά και να «κλειδώσει» το χρηματοδοτικό μοντέλο.

Οι περιβαλλοντικοί όροι του τμήματος Πύργος – Καλό Νερό – Τσακώνα, εκτιμώμενου προϋπολογισμού 160 εκατ. ευρώ, καθώς και του τμήματος Πύργος – Αλφειός, εγκρίθηκαν το 2006. Ακυρώθηκαν όμως από το ΣτΕ το 2010, κατόπιν προσφυγών ιδιωτών -τόσο ενώπιων του ΣτΕ όσο και στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή-, για το τμήμα που αφορά στη διέλευση από την περιφέρεια του Δήμου Ζαχάρως.

Το επίμαχο τμήμα, μήκους 20,5 χλμ. από τα συνολικά 76,2 χλμ. του άξονα, βρίσκεται σε περιοχή χαρακτηρισμένη ως Natura. Για τον λόγο αυτό, η τότε χάραξη πυροδότησε αντιδράσεις, οδηγώντας στην αναζήτηση νέας τεχνικής λύσης για την επίτευξη περιβαλλοντικής αδειοδότησης. Προς τούτο και απαιτείται για το εν λόγω τμήμα η εκπόνηση μελέτης οδοποιίας, συνοδευόμενη από υποστηρικτικές μελέτες (νέα τοπογραφική αποτύπωση, οριστική γεωλογική μελέτη, γεωτεχνικές μελέτες και έρευνες, Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων κλπ).

Δεν είναι τυχαίο, λοιπόν, που, μιλώντας στο RGC, ο κ. Παπανικόλας έθεσε ως προϋπόθεση για να προχωρήσει η κατασκευή του υπολοίπου άξονα, να βρεθεί λύση στο θέμα των 6 χλμ. στην περιοχή της Ζαχάρως που έχει μπλοκάρει εδώ και χρόνια. Όλα τα παραπάνω συνηγορούν ότι υπάρχουν ακόμη πολλά βήματα να γίνουν έως ότου να  καταλήξουμε σε ένα βιώσιμο έργο που θα μπει σε τροχιά υλοποίησης. 

Πάντως, από τη δυνατότητα χρηματοδότησης που θα φανεί σε επόμενο στάδιο θα εξαρτηθεί εάν το έργο θα επανενταχθεί στην παραχώρηση της Ολυμπίας Οδού ή θα εκτελεσθεί ως δημόσιο έργο. Επί του παρόντος, η ζυγαριά φαίνεται πως γέρνει προς το πρώτο σενάριο, κατά το πρότυπο της Πατρών-Πύργου.

Επισημαίνεται, δε, ότι από τη σύμβαση παραχώρησης προβλέπονται και αρκετές προαιρέσεις, δηλαδή επιπλέον έργα ως προς τη σύνδεση της Ολυμπίας Οδού με τον υπόλοιπο άξονα. Τα σημαντικότερα από αυτά είναι η κατασκευή ημικόμβου στον Αλισσό και οι προσβάσεις στα αεροδρόμια Αράξου και Ανδραβίδας. Ο κ. Παπανικόλας τόνισε ότι πρόκειται για απαραίτητες προαιρέσεις τις οποίες πρέπει να δούμε σε συνάρτηση με τις ανάγκες της τοπικής κοινωνίας.

www.worldenergynews.gr




Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης