Σιδηροδρομική γραμμή μαμούθ Κίνας-Ιράν-Ευρώπης (railfreight.com)

Σιδηροδρομική γραμμή μαμούθ  Κίνας-Ιράν-Ευρώπης (railfreight.com)
Έξι χώρες υπέγραψαν συμφωνία για την ανάπτυξη σιδηροδρομικών γραμμών στη διαδρομή Κίνα-Ιράν-Ευρώπη - Οι σιδηροδρομικές μεταφορές εμπορευμάτων μεταξύ Κίνας και Ιράν έχουν εκτοξευθεί στα ύψη, αυημένες κατά 2,6 φορές τους πρώτους μήνες του 2025

Μια νέα σιδηροδρομική γραμμή, η οποία θα μπορούσε να είναι από τις μεγαλύτερες στον κόσμο, είναι ένα βήμα πιο κοντά στο να γίνει πραγματικότητα. Μια προτεινόμενη γραμμή μήκους 12.000 χιλιομέτρων από την Κίνα στην Ευρώπη θα μπορούσε να φέρει επανάσταση στην αλυσίδα εφοδιασμού.

Οι δυνατότητες για ανάπτυξη σιδηροδρομικών διαδρομών

Οι σιδηροδρομικές μεταφορές εμπορευμάτων μεταξύ Κίνας και Ιράν έχουν εκτοξευθεί στα ύψη, αυξάνοντας κατά 2,6 φορές τους πρώτους μήνες του 2025.

Βλέποντας τις δυνατότητες για μια ταχύτερη και πιο αποτελεσματική χερσαία γέφυρα μεταξύ Ασίας και Ευρώπης, έξι χώρες ένωσαν τις δυνάμεις τους για να ανταποκριθούν σε αυτήν την αυξανόμενη ζήτηση.

Σε μια συνάντηση υψηλού επιπέδου που πραγματοποιήθηκε στην Τεχεράνη, εκπρόσωποι από το Καζακστάν, την Κίνα, το Ουζμπεκιστάν, το Τουρκμενιστάν, το Ιράν και την Τουρκία κάθισαν για να χαράξουν το μέλλον του Ευρασιατικού διαδρόμου μεταφορών.

Των συνομιλιών ηγήθηκε ο Yerlan Koishibaev, Αναπληρωτής Πρόεδρος των Σιδηροδρόμων του Καζακστάν, ο οποίος τόνισε την ανάγκη για βαθύτερη συνεργασία για την απλοποίηση της διασυνοριακής κυκλοφορίας εμπορευμάτων.

Ο στόχος είναι η δημιουργία ενός διαδρόμου εμπορευμάτων παγκόσμιας κλάσης που θα εκτείνεται από την καρδιά της Κίνας, διασχίζοντας την Κεντρική Ασία και τη Μέση Ανατολή, κατευθείαν στην Ευρώπη.

Η σιδηροδρομική διασύνδεση

Θα λειτουργεί μεταξύ Κίνας, Καζακστάν, Τουρκμενιστάν, Ιράν, Τουρκίας και στη συνέχεια σε μια ακόμη άγνωστη τοποθεσία στην Ευρώπη. Θα μπορούσε να εκτείνεται σε μήκος έως και 12.000 χιλιόμετρα και θα μείωνε τους χρόνους αποστολής κατά ένα εντυπωσιακό 200%.

Προς το παρόν, η αποστολή αγαθών από την ανατολική Κίνα στην Ευρώπη δια θαλάσσης μπορεί να διαρκέσει από 30 έως 45 ημέρες - ειδικά αν κάνετε πλοήγηση γύρω από τη Διώρυγα του Σουέζ.

Στον σιδηροδρομικό διάδρομο Κίνας-Ιράν-Τουρκίας μια διαδρομή θα μειώνει τον χρόνο παράδοσης σε μόλις 18 έως 25 ημέρες. Αυτός ο νέος διάδρομος θα μπορούσε να αλλάξει το μέλλον των εμπορευματικών μεταφορών. Αυτός ο νέος διάδρομος θα μπορούσε να αλλάξει το μέλλον των εμπορευματικών μεταφορών.

Όχι μόνο αυξάνει την ταχύτητα, αλλά εξαλείφει την απρόβλεπτη φύση των θαλάσσιων διαδρόμων που επηρεάζονται από τα πάντα, από επιθέσεις στην Ερυθρά Θάλασσα μέχρι επιθέσεις στα λιμάνια.

Αυτός ο σιδηροδρομικός διάδρομος θα μπορούσε να οδηγήσει σε ταχύτερη παράδοση αγαθών - συμπεριλαμβανομένων ηλεκτρονικών ειδών, υφασμάτων και ευπαθών προϊόντων - καθώς και σε μικρότερους χρόνους συνοριακής διέλευσης λόγω βελτιωμένων υποδομών στο Ιράν και την Τουρκία.

Άλλες παρόμοιες διαδρομές

Ενώ το συνολικό κόστος του νέου σιδηροδρόμου δεν έχει αποκαλυφθεί, έχει αναφερθεί προηγουμένως ότι ο σιδηρόδρομος Κίνας-Κιργιστάν-Ουζμπεκιστάν θα μπορούσε να φτάσει τα 8 δισεκατομμύρια δολάρια.

Και ενώ η διαδρομή θα είναι μεγάλη, δεν θα είναι ακριβώς η μεγαλύτερη στον κόσμο, καθώς ο διάδρομος Κίνας-Ιράν-Τουρκίας ανταγωνίζεται τουλάχιστον δύο υπάρχουσες διαδρομές για αυτόν τον τίτλο.

Αυτό περιλαμβάνει και άλλες σιδηροδρομικές γραμμές από την Κίνα προς την Ευρώπη, όπως το Τσονγκκίνγκ στην Κίνα προς το Ντούισμπουργκ στη Γερμανία, που έχει μήκος περίπου 13.000 χιλιόμετρα.

Υπάρχει επίσης η εμπορευματική διαδρομή Γιγού-Μαδρίτης στην Ισπανία, η οποία έχει επίσης μήκος περίπου 13.000 χιλιόμετρα και θεωρείται μία από τις μεγαλύτερες σιδηροδρομικές γραμμές εμπορευματικών μεταφορών παγκοσμίως.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης