Έγκριση περιβαλλοντικών όρων για τις διασυνδέσεις στο Καστέλι - Ίδια παραγωγή ενέργειας με έμφαση στην μείωση εκπομπών CO2

Έγκριση περιβαλλοντικών όρων για τις διασυνδέσεις στο Καστέλι - Ίδια παραγωγή ενέργειας με έμφαση στην μείωση εκπομπών CO2
Οι δύο οδικές συνδέσεις που εγκρίθηκαν προ ημερών αφορούν τη σύνδεση του αεροδρομίου με τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης και με την οδό Ηρακλείου – Βιάννου - Η πιο σημαντική τροποποίηση που αναμένεται είναι η κατασκευή σήραγγας δύο κλάδων (2.822 μέτρων και 2.754,6 μέτρων) στην οδική σύνδεση με τον ΒΟΑΚ

Οι εργασίες για την κατασκευή του νέου Διεθνούς Αερολιμένα Ηρακλείου Κρήτης, που θα μετατρέψει την Κρήτη σε κόμβο αεροπορικών μεταφορών στη Μεσόγειο, συνεχίζονται με εντατικούς ρυθμούς. Το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας (ΥΠΕΝ) έδωσε το πράσινο φως για τις δύο στρατηγικές οδικές διασυνδέσεις του αεροδρομίου, με την υπογραφή της Απόφασης Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων.

Οι δύο οδικές συνδέσεις που εγκρίθηκαν προ ημερών αφορούν τη σύνδεση του αεροδρομίου με τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης, ΒΟΑΚ και με την οδό Ηρακλείου – Βιάννου. Η πιο σημαντική τροποποίηση που αναμένεται είναι η κατασκευή σήραγγας δύο κλάδων (2.822 μέτρων και 2.754,6 μέτρων) στην οδική σύνδεση με τον ΒΟΑΚ, ανάγκη που προέκυψε από την ανεύρεση αρχαιολογικών ευρημάτων στην περιοχή, γεγονός που οδήγησε στην αναπροσαρμογή της χάραξης του δρόμου.

Το αεροδρόμιο Καστελίου, με προϋπολογισμό που αγγίζει τα 522 εκατ. ευρώ, αναπτύσσεται από την κοινοπραξία «Διεθνής Αερολιμένας Ηρακλείου Κρήτης» (με συμμετοχή του Ελληνικού Δημοσίου, της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και του ομίλου GMR) και κατασκευάζεται από την ΤΕΡΝΑ. Η πρόοδος των εργασιών για το νέο αεροδρόμιο ήδη ξεπερνά το 50% και αναμένεται ότι θα ολοκληρωθεί στα τέλη του 2027.

Το νέο αεροδρόμιο, εκτός από το γεγονός ότι θα είναι το πιο σύγχρονο στην Κρήτη, ενσωματώνει και την έννοια της «πράσινης ανάπτυξης» καθώς στοχεύει στη μείωση του περιβαλλοντικού του αποτυπώματος, ανταποκρινόμενο στην ανάγκη για μέτρα κατά της κλιματικής αλλαγής. Μετά την ολοκλήρωσή του, το αεροδρόμιο θα έχει τη δυνατότητα να εξυπηρετεί 10 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως, ενώ κατά τη διάρκεια της παραχώρησης, η κίνηση αναμένεται να ξεπεράσει τα 18 εκατομμύρια.

Το αεροδρόμιο Καστελίου, πέρα από τις λειτουργικές υποδομές του, θα προσφέρει σημαντικά οφέλη στην οικονομία της Κρήτης και στην ενίσχυση του τουριστικού τομέα, που αναμένεται να βιώσει νέα ανάπτυξη λόγω της αύξησης των αεροπορικών αφίξεων.

Ίδια παραγωγή και διαχείριση ενέργειας

Πρόκειται για ένα «πράσινο αεροδρόμιο» με ιδία παραγωγή και διαχείριση ενέργειας, ενώ ανταποκρινόμενο στην ανάγκη μέριμνας για την κλιματική αλλαγή, θα δίνεται έμφαση στη μείωση αποτυπώματος CO2. Ένα άλλο χαρακτηριστικό είναι η εφαρμογή υψηλότατων κριτηρίων στην παροχή Υπηρεσιών, σύμφωνα με τις προδιαγραφές διεθνώς αναγνωρισμένων οργανισμών του κλάδου (ACI ASQ, IATA Optimum Level). Επίσης, ο Διεθνής Αερολιμένας θα περιλαμβάνει Εμπορική ζώνη προσβάσιμη από τον αστικό ιστό και κατάλληλα ενταγμένη στην ευρύτερη οικιστική και χωροταξική ανάπτυξη της περιοχής έκτασης 800 στρεμμάτων.

Ο Αεροσταθμός θα διαθέτει 19 πύλες επιβίβασης, εκ των οποίων οι 8 θα είναι συνδυαστικής χρήσης για πτήσεις Εντός και Εκτός Σένγκεν. Θα έχει έκταση 94.000 τ.μ. κατά την έναρξη λειτουργιών και θα διαθέτει 8 επίπεδα. Καθ’ όλη τη διάρκεια της παραμονής των επιβατών θα υπάρχουν βιομετρικές και αυτοματοποιημένες διαδικασίες ελέγχου καθώς και εγκαταστάσεις ψυχαγωγίας, αναψυχής, εστίασης, προσευχής, υποστήριξης βρεφών και μητέρων δημιουργώντας ένα μοναδικό αίσθημα ταξιδιωτικής εμπειρίας.

Ειδικότερα, το νέο αεροδρόμιο θα περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, έναν διάδρομο προσγείωσης-απογείωσης μήκους 3.200 μέτρων, χώρους σταθμευσης αεροσκαφών (Αpron) και 3 θέσεις για ελικόπτερα, πύργο ελέγχου, τερματικό σταθμό, εγκαταστάσεις συντήρησης αεροδρομίου, ενεργειακές υποδομές, βιολογικό καθαρισμό, κτίριο ανεφοδιασμού αεροσκαφών, χώρους στάθμευσης και εξυπηρέτησης οχημάτων, εσωτερικό και περιφερειακό δίκτυο οδοποιίας, χώρο εμπορικών χρήσεων κλπ.

Όσο για την οδό σύνδεσης αεροδρομίου -ΒΟΑΚ στο ύψος του οικισμού Χερσονήσου θα είναι μήκους περίπου 18 χλμ. ενώ η οδική σύνδεση Αρκαλοχωρίου-Βιάννος θα είναι στα 6 χλμ.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης