Προσθήκη FSRU 50 Bcm χωρητικότητας LNG για την Ευρώπη ως το τέλος του 2023

Προσθήκη FSRU 50 Bcm χωρητικότητας  LNG για την Ευρώπη ως το τέλος του 2023
Oι νέες εναλλακτικές λύσεις της Ευρώπης για την εισαγωγή LNG

Τα ευρωπαϊκά σχέδια για αντικατάσταση των εισαγωγών ρωσικού φυσικού αερίου από αγωγούς μετά την εισβολή στην Ουκρανία, οδήγησαν την Ευρώπη στην ανάπτυξη της ικανότητας εισαγωγής LNG για να αξιοποιήσει τις εναλλακτικές παγκόσμιες προμήθειες. Για να επιταχύνει τη διαδικασία, η Ευρώπη επέλεξε να αναζητήσει πλωτές μονάδες αποθήκευσης και επαναεριοποίησης (FSRU) για να πολλαπλασιάσει έγκαιρα την ικανότητα εισαγωγής LNG.

Η Energy Intelligence υπολογίζει ότι από τον Σεπτέμβριο του 2022 έως τον Οκτώβριο του 2023 , τα FSRU θα παρέχουν στην Ευρώπη επιπλέον 36,44 εκατομμύρια τόνους ετησίως, ή το ισοδύναμο των 49,55 δισεκατομμυρίων κυβικών μέτρων ετησίως.

Γερμανία

Η Γερμανία, που καταγράφει τις περισσότερες εισαγωγές φυσικού αερίου από τη Ρωσία, θα εγκαταστήσει έως και πέντε FSRU έως το τέλος του 2023, που ισοδυναμούν με περίπου 16,2 εκατομμύρια τόνους/έτος, ή 22 Bcm/έτος, νέας εισαγωγικής ικανότητας. Αυτό αναμένεται να αντικαταστήσει τις περισσότερες ρωσικές εισαγωγές, αλλά όχι όλες, οι οποίες ανήλθαν σε περίπου 46 Bcm το 2021.

Μέσα σε χρόνο ρεκόρ, μόλις 200 μέρες, παραδόθηκε ο πρώτος πλωτός τερματικός σταθμός LNG της Γερμανίας, ενισχύοντας σημαντικά την ενεργειακή θωράκιση της χώρας. Πρόκειται για το FSRU στο λιμάνι του Wilhelmshaven στη βορειοδυτική Γερμανία, ενώ στις αρχές του 2023 είναι δρομολογημένο το Brunsbuttel FSRU, που διαχειρίζεται η γερμανική εταιρεία κοινής ωφελείας RWE.

Εν τω μεταξύ, η γαλλική TotalEnergies πρόκειται να παράσχει δύο FSRU για τον τερματικό σταθμό Lubmin και αναμένεται επίσης να λειτουργήσει και να προμηθεύσει το έργο. Η Developer Deutsche Regas είπε ότι εργάζεται ήδη σε μια δεύτερη φάση έργου που ξεκινά τον Δεκέμβριο του 2023, η οποία θα προσθέσει άλλα 7 Bcm/έτος χωρητικότητας στο έργο αναπτύσσοντας ένα δεύτερο FSRU.

Άλλο ένα έργο FSRU 3,7 εκατομμυρίων τόνων/έτος που προγραμματίζεται να ξεκινήσει μέχρι τον Οκτώβριο του 2023 αναπτύσσεται από τη Tree Energy Solutions (TES), την κοινή επιχείρηση E.On και τη γαλλική Engie, με το FSRU Excelsior να αναπτύσσεται από την Excelerate. Η γαλλική εταιρεία κοινής ωφέλειας θα είναι υπεύθυνη για μέρος της προμήθειας LNG του έργου και θα είναι ο διαχειριστής της μαζί με την TES.

Η Uniper και η RWE επιστράτευσαν τα FSRU για λογαριασμό της ομοσπονδιακής κυβέρνησης της Γερμανίας και μαζί με την άλλη εταιρεία κοινής ωφελείας EnBW συμφώνησαν να χρησιμοποιήσουν πλήρως τους τερματικούς σταθμούς μέχρι τις 31 Μαρτίου 2024.

65_11.jpg

Ιταλία

Η Ιταλία, ο δεύτερος μεγαλύτερος εισαγωγέας ρωσικού φυσικού αερίου στην Ευρώπη, σχεδιάζει να προσθέσει επιπλέον 7,4 εκατομμύρια τόνους/έτος στην υπάρχουσα ικανότητα εισαγωγής LNG της χώρας των 10,9 εκατομμυρίων τόνων/έτος.

Η Snam αγόρασε τρία FSRU φέτος, δύο από τον πλοιοκτήτη Golar με έδρα τις Βερμούδες και ένα άλλο από τον Νορβηγό πλοιοκτήτη BW LNG. Το Golar Tundra 350 εκατομμυρίων δολαρίων, 3,7 εκατομμυρίων τόνων/έτος αναμένεται να ξεκινήσει τη λειτουργία του την άνοιξη του 2023. Το δεύτερο, Golar Arctic, θα εξυπηρετεί το έργο εισαγωγής Portovesme στη Σαρδηνία, αλλά η μετατροπή του αναμένεται να διαρκέσει περίπου δύο χρόνια. Το 3,7 εκατομμυρίων τόνων/έτος BW Singapore θα εγκατασταθεί στη Ραβέννα της βορειοανατολικής Ιταλίας μόλις λήξει η τρέχουσα συμφωνία ναύλωσης τον Νοέμβριο του 2023. Η Snam λέει ότι οι εργασίες θα ξεκινήσουν το τρίτο τρίμηνο του 2024 μόλις ολοκληρωθούν οι ρυθμιστικές εγκρίσεις και οι συνδέσεις με το δίκτυο φυσικού αερίου.


Ποια είναι τα FSRUs που είναι υπό κατασκευή στην Ευρώπη
47.JPG


Δυτική Ευρώπη

Ο τερματικός σταθμός εισαγωγής Eemshaven στην Ολλανδία των 5,9 εκατομμυρίων τόνων/έτος ξεκίνησε τη λειτουργία του τον Σεπτέμβριο και έχει ήδη λάβει οκτώ φορτία LNG. Ο τερματικός σταθμός λειτουργεί από τον ολλανδικό φορέα εκμετάλλευσης δικτύου Gasunie και αποτελείται από τα πλοία Golar Igloo και Eemshaven LNG FSRU, τα οποία η εταιρεία ναύλωσε για πέντε χρόνια από τον Βέλγο εφοπλιστή Exmar. Η αποθηκευτική ικανότητα εισαγωγής της Eemshaven έχει δεσμευτεί πλήρως από τη Shell, την Engie και την τσεχική εταιρεία κοινής ωφελείας CEZ.

Στη Γαλλία, η Total πρόκειται επίσης να εγκαταστήσει το Cape Anne FSRU των 4 Bcm/έτος στο λιμάνι της Χάβρης, που αναμένεται να λειτουργήσει τον Σεπτέμβριο του 2023. Η Γαλλία διαθέτει ήδη τέσσερις λειτουργικούς τερματικούς σταθμούς εισαγωγής LNG με συνολική χωρητικότητα εισαγωγής 25,6 εκατομμυρίων τόνων/ έτος.

5_58.jpg


Βαλτική, Νοτιοανατολική Ευρώπη

Στη Βαλτική Θάλασσα, η Φινλανδία και η Εσθονία αναπτύσσουν από κοινού έναν τερματικό σταθμό εισαγωγών FSRU για την τροφοδοσία και των δύο χωρών, ο οποίος σχεδιάζεται να εγκατασταθεί στο λιμάνι Inkoo στη νότια ακτή της Φινλανδίας μέχρι αυτή τη χειμερινή περίοδο. Το LNG που εισάγεται εδώ θα αποστέλλεται σε οποιαδήποτε χώρα μέσω του Balticconnector. Στη νοτιοανατολική Ευρώπη, μια περιοχή που εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τις εισαγωγές φυσικού αερίου από τη Ρωσία, η Κροατία σχεδιάζει να διπλασιάσει την ικανότητα επαναεριοποίησης του Krk FSRU σε 6,1 Bcm/έτος. Δεν έχει δοθεί χρονοδιάγραμμα για την ολοκλήρωση της επέκτασης.

Στην Ελλάδα, το FSRU Αλεξανδρούπολης αναμένεται να ξεκινήσει από 1.1.2024, συμπληρώνοντας τον υπάρχοντα τερματικό σταθμό εισαγωγής Ρεβυθούσας των 5,1 εκατομμυρίων τόνων/έτος της χώρας.Η Αλεξανδρούπολη αναμένεται να προμηθεύει τη Βουλγαρία μέσω του αγωγού Interconnector Bulgaria-Greece (IGB).

Tέλος, η Αλβανία έχει δρομολογήσει την εγκατάσταση FSRU, ενώ η Excelerate υπέγραψε επίσης μνημόνιο συμφωνίας με την Overgas της Βουλγαρίας για την προμήθεια της με 1 Bcm/έτος επαναεριοποιημένου LNG για 10 χρόνια που εισάγεται από τον τερματικό σταθμό της Αλβανίας.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης