CATL και Stellantis κατασκευάζουν εργοστάσιο μπαταριών αξίας 4,1 δισ. ευρώ στην Ισπανία

CATL και Stellantis κατασκευάζουν εργοστάσιο μπαταριών αξίας 4,1 δισ. ευρώ στην Ισπανία

Θα μπορεί να τροφοδοτεί περίπου 1 εκατ. ηλεκτρικών οχημάτων ετησίως - Αναμένεται να δημιουργήσει πάνω από 4.000 άμεσες και αρκετές χιλιάδες έμμεσες θέσεις εργασίας

Ξεκίνησε η κατασκευή του γιγαεργοστασίου LFP ισχύος 50GWh στη Σαραγόσα, από την CATL (ο μεγαλύτερος κατασκευαστής μπαταριών για ηλεκτρικά οχήματα στον κόσμο) και την Stellantis (πολυεθνικός ευρωπαϊκός - αμερικανικός όμιλος κατασκευής αυτοκινήτων) στο πλαίσιο της κοινής τους επιχείρησης (50:50).

Η παραγωγή αναμένεται να ξεκινήσει μέχρι το τέλος του 2026.

Μόλις τεθεί σε πλήρη λειτουργία, το γιγαεργοστάσιο θα έχει χωρητικότητα έως και 50GWh, επαρκή για την τροφοδοσία περίπου 1 εκατομμυρίου ηλεκτρικών οχημάτων ετησίως.

Η συνολική επένδυση ύψους 4,1 δισεκατομμυρίων ευρώ αναμένεται να δημιουργήσει περισσότερες από 4.000 άμεσες και αρκετές χιλιάδες έμμεσες θέσεις εργασίας, ενισχύοντας την αλυσίδα εφοδιασμού μπαταριών της Ευρώπης και την τοπική βιομηχανική βάση.

Κύρια σημεία

  • Ουδετερότητα άνθρακα: Το εργοστάσιο έχει σχεδιαστεί για να λειτουργεί ως εγκατάσταση μπαταριών λιθίου με ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα.
  • Τεχνολογική πρόοδος: Θα χρησιμοποιεί προηγμένες τεχνολογίες όπως ο σχεδιασμός κυψέλης-σώματος, ενσωματώνοντας κυψέλες μπαταριών απευθείας στις δομές των οχημάτων για την ενίσχυση της αποδοτικότητας και της ασφάλειας. • Βιώσιμη κατασκευή: Περισσότερο από το 80% της ενέργειάς της θα προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές, με την εφαρμογή προτύπων Industry4.0 για την επίτευξη έξυπνης και βιώσιμης παραγωγής.


Το επόμενο βήμα της CATL στην Ευρώπη

Σύμφωνα με την εταιρεία, το γιγαεργοστάσιο της Σαραγόσα αντιπροσωπεύει το επόμενο βήμα της CATL στην ευρωπαϊκή της στρατηγική.

Συγκεκριμένα μεταβαίνει από τις αρχικές εξαγωγές στην Ευρώπη στην τοπική παραγωγή (εντός των ευρωπαϊκών αγορών) και τώρα προς την πλήρη ενσωμάτωσή της στην Ευρώπη μέσω βαθύτερης βιομηχανικής συνεργασίας.

Η μετατόπιση βασίζεται στη συνεργασία που δημιουργήθηκε το 2016 μεταξύ της Stellantis και της CATL.

Έχει εξελιχθεί από μια σχέση προμηθευτή σε μια κοινή βιομηχανική επιχείρηση ευθυγραμμισμένη με τα μακροπρόθεσμα σχέδια και των δύο εταιρειών για την ηλεκτροδότηση της Ευρώπης.

 

Πάνω από 11 δισ. ευρώ επενδύσεις σε όλη την Ευρώπη

Η CATL επενδύει περισσότερα από 11 δισεκατομμύρια ευρώ σε εγκαταστάσεις κατασκευής και καινοτομίας σε όλη τη Γερμανία, την Ουγγαρία και την Ισπανία, καλύπτοντας ολόκληρη την αλυσίδα αξίας των μπαταριών.

Η εταιρεία στοχεύει να βοηθήσει στη δημιουργία ενός συστήματος κλειστού βρόχου που περιλαμβάνει την παραγωγή υλικών, την κατασκευή κυψελών, την ανακατασκευή και την ανακύκλωση.

Συνεργάζεται επίσης με τοπικούς εταίρους και ανακυκλωτές και υποστηρίζει εκπαιδευτικές πρωτοβουλίες για την ανάπτυξη του εξειδικευμένου εργατικού δυναμικού που απαιτείται για την ενεργειακή μετάβαση της Ευρώπης, ανέφερε η εταιρεία.

 

Στην Γερμανία η πρώτη εγκατάσταση της εταιρείας εκτός Κίνας 

Οι εγκαταστάσεις της CATL στο Άρνσταντ στη Θουριγγία άρχισαν να παράγουν κυψέλες μπαταριών το 2022 (η πρώτη εγκατάσταση της εταιρείας εκτός Κίνας).

Αυτές οι κυψέλες προμηθεύουν πλέον πολλά ευρωπαϊκά μοντέλα οχημάτων υψηλής απόδοσης.

Ένα σημαντικό κέντρο δοκιμών που έχει ήδη πιστοποιηθεί από τη Volkswagen για δοκιμές τόσο κυψελών όσο και μονάδων διπλασιάζει επί του παρόντος την χωρητικότητά του.

Οι γερμανικές δραστηριότητες αντιπροσωπεύουν επένδυση 1,8 δισεκατομμυρίων ευρώ και απασχολούν περισσότερους από 1.700 υπαλλήλους, με την υποστήριξη προγραμμάτων τοπικής προσαρμογής και επαγγελματικής κατάρτισης που δημιουργούν μακροπρόθεσμες δεξιότητες για τους χημικούς και βιομηχανικούς τομείς.

Ουγγαρία: Κλιμακωτή παραγωγή και συνεχείς προσλήψεις

Η Ουγγαρία λειτουργεί ως ο ευρωπαϊκός κόμβος παραγωγής υψηλής δυναμικότητας της CATL, παρουσιάζοντας σταθερή πρόοδο.

Ειδικότερα:

–800 εργαζόμενοι έχουν προσληφθεί μέχρι σήμερα, αναμένεται να ξεπεράσουν τους 2.000 μέχρι το τέλος του 2025

–περίπου 4.100 εργαζόμενοι προβλέπεται να φτάσουν σε πλήρη παραγωγή το 2026

–μια δεύτερη εγκατάσταση προχωρά τώρα σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, με την κατασκευή και τις προσλήψεις να βρίσκονται σε εξέλιξη (hcn).

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης