
Από τις πρώτες μέρες των κινητήρων εσωτερικής καύσης, οι άνθρωποι ονειρεύονταν κινητήρες που δεν θα απαιτούσαν ορυκτά καύσιμα. Τώρα, η τεχνολογία καύσης υδρογόνου έχει φτάσει να πραγματοποιήσει αυτό το όνειρο.
Νέος κινητήρας υδρογόνου
Οι κινητήρες καύσης υδρογόνου έχουν εξελιχθεί σε σύγκριση με τα παραδοσιακά καύσιμα. Οι κινητήρες καύσης υδρογόνου λειτουργούν περισσότερο σαν βενζινοκινητήρες, όπου καίγεται καύσιμο. Μια σημαντική πρόοδος που εφαρμόζεται στον κινητήρα του AVL RACETECH είναι η έγχυση νερού για την εξάλειψη της προανάφλεξης, ένα πρόβλημα που σχετίζεται με το υδρογόνο λόγω της υψηλής αντιδραστικότητάς του.
Ο ψεκασμός νερού εξυπηρετεί τη λειτουργία ελέγχου καύσης, που ενεργοποιεί τον κινητήρα και τον βοηθά στην αύξηση της συνολικής ισχύος και ροπής σε ασφαλή επίπεδα.
Μεταξύ των δυνατοτήτων του υδρογόνου είναι ότι καίγεται πολύ καθαρά και το υποπροϊόν της καύσης είναι το νερό. Ωστόσο, έχει υψηλή αντιδραστικότητα, γεγονός που δημιουργεί τη δυνατότητα προανάφλεξης – καύσης να συμβεί πριν χρειαστεί.
Εάν δεν ελέγχεται, αυτό οδηγεί σε κολοσσιαία πίεση στον κύλινδρο, η οποία είναι επικίνδυνη για τον κινητήρα. Η έγχυση νερού παρέχει έναν τρόπο ψύξης του θαλάμου καύσης και ελαχιστοποίησης των πιθανοτήτων ανεπιθύμητης καύσης. Έτσι, ο κινητήρας υδρογόνου της AVL μπορεί να αναπτύξει 400 ίππους χωρίς να διακυβεύεται η σταθερότητα του κινητήρα.
Η ισχύς του κινητήρα
Ο κινητήρας υδρογόνου AVL RACETECH έχει βελτιστοποιηθεί με γνώμονα τις αγωνιστικές εφαρμογές, ή με άλλα λόγια, τα μηχανοκίνητα αθλήματα. Ο κινητήρας αποδίδει 400 ίππους και στροφές στις 6.500 σ.α.λ., και τα δύο νούμερα είναι ίδια με τους τυπικούς αγωνιστικούς κινητήρες.
Οι μηχανικοί δυσκολεύτηκαν να εφαρμόσουν αέρια καύσιμα όπως το υδρογόνο σε υψηλή χρήση ενέργειας. Αυτό κατέστησε αναγκαία την ανάγκη για περίτεχνα μπεκ ψεκασμού που μπορούν να παρέχουν μεγάλους όγκους καυσίμου με υψηλή ακρίβεια. Η AVL επινόησε τεχνολογίες μπεκ ψεκασμού υδρογόνου που της επέτρεψαν να επιτύχει καλές τιμές ισχύος και ροπής κατά τη χρήση αυτού του καυσίμου.
Η AVL RACETECH εργάζεται για να καταστήσει αυτή την τεχνολογία διαθέσιμη για χαμηλότερου κόστους, μικρότερες κατηγορίες αγώνων ως βάση για να γίνει πράσινος ο μηχανοκίνητος αθλητισμός. Με τις κατηγορίες υδρογόνου που είναι πιθανό να εισαχθούν στο Le Mans έως το 2027, οι κινητήρες καύσης υδρογόνου μπορεί να γίνουν ένα οικείο θέαμα στους αγώνες και πιθανώς ένα νέο σύνορο της βιώσιμης μηχανικής αυτοκίνησης υψηλών επιδόσεων.
Οι προκλήσεις
Η μετάβαση στη χρήση ενέργειας υδρογόνου συνεπάγεται επίσης μια μετάβαση στη νέα εστίαση της βιομηχανίας μηχανοκίνητου αθλητισμού, που είναι οι περιβαλλοντικές ανησυχίες. Μέσω των κινητήρων υδρογόνου, η AVL RACETECH δίνει το παράδειγμα σε άλλους ότι η υψηλή απόδοση και η βιωσιμότητα μπορούν να πάνε χέρι-χέρι.
Αυτή η εξέλιξη δεν είναι μόνο ένα συν για τον πλανήτη μας. Θα μπορούσε επίσης να δημιουργήσει νέα κοινά και πηγές χρηματοδότησης για λογικούς παίκτες, καθώς όλο και περισσότεροι ακόλουθοι και χορηγοί επιλέγουν βιώσιμες τεχνολογίες για την πρακτική τους, διασφαλίζοντας έτσι το μέλλον αυτού του αθλήματος.
Έτσι, ενώ ο κόσμος της αυτοκινητοβιομηχανίας συνεχίζει να αναζητά μια βιώσιμη λύση, οι κινητήρες υδρογόνου, ειδικά αυτοί με συστήματα έγχυσης νερού, θα μπορούσαν να εμφανιστούν ως λύση για επαγγελματικά οχήματα, σπορ αυτοκίνητα, ακόμη και βαριές μεταφορές.
www.worldenergynews.gr