Ενέργεια

Dark Matter: Ο νέος ηλεκτροκινητήρας θα φέρει αλλαγής στην κατασκευή ηλεκτρικών οχημάτων (Eco News)

Dark Matter: Ο νέος ηλεκτροκινητήρας θα φέρει αλλαγής στην κατασκευή ηλεκτρικών οχημάτων (Eco News)
Ο ηλεκτροκινητήρας Dark Matter θεωρείται ο ισχυρότερος κινητήρας κατηγορίας αυτοκινήτου στον κόσμο, ξεπερνώντας τους τριφασικούς κινητήρες που χρησιμοποιούνται συνήθως στα περισσότερα ηλεκτρικά οχήματα σήμερα
Tο Dark Matter, είναι ένας πρωτοποριακός ηλεκτροκινητήρας που τροφοδοτεί το νέο hypercar Gemera της Koenigsegg.

Επίσημα γνωστό ως Dark Matter Raxial Flux 6-phase E-motor, έκανε το ντεμπούτο του στο Goodwood Festival of Speed ​​το 2023. Με εντυπωσιακή ισχύ 800 ίππων και 922 lb-ft ροπής, ζυγίζει μόλις 40 κιλά και χαιρετίζεται ως ο ισχυρότερος ηλεκτροκινητήρας κατηγορίας αυτοκινήτων στον κόσμο. Με τη μοναδική εξαφασική τεχνολογία του, σηματοδοτεί ένα σημαντικό άλμα προς τα εμπρός στη μηχανική των ηλεκτρικών οχημάτων, ξεπερνώντας τους τριφασικούς κινητήρες που χρησιμοποιούνται συνήθως στα περισσότερα ηλεκτρικά οχήματα σήμερα.

Τι είναι το Dark Matter

Ο ηλεκτροκινητήρας Dark Matter θεωρείται ο ισχυρότερος κινητήρας κατηγορίας αυτοκινήτου στον κόσμο και αντικαθιστά τον προηγούμενο κινητήρα που χρησιμοποιήθηκε στο Gemera, που ονομάζεται Quark.

Τόσο το Quark όσο και το Dark Matter είναι κινητήρες "αξονικής ροής", οι οποίοι συνδυάζουν χαρακτηριστικά δύο κοινών τύπων ηλεκτρικών κινητήρων: ακτινικής ροής και αξονικής ροής. Οι κινητήρες ακτινικής ροής προσφέρουν περισσότερη ισχύ αλλά λιγότερη ροπή, ενώ οι κινητήρες αξονικής ροής είναι γνωστοί για την παροχή υψηλής ροπής αλλά με λιγότερη ισχύ. Η βασική διαφορά μεταξύ αυτών των δύο σχεδίων είναι ο τρόπος με τον οποίο το μαγνητικό πεδίο ταξιδεύει μέσω του κινητήρα. Σε έναν κινητήρα ακτινικής ροής, η διαδρομή του μαγνητικού πεδίου είναι μεγαλύτερη, δημιουργώντας περισσότερη ισχύ. Σε έναν κινητήρα αξονικής ροής, το μαγνητικό πεδίο ακολουθεί μια συντομότερη, πιο άμεση διαδρομή, δίνοντας στον κινητήρα περισσότερη ροπή.

Ο κινητήρας αξονικής ροής της Koenigsegg συνδυάζει τα καλύτερα χαρακτηριστικά και των δύο, αυξάνοντας τη διάμετρο του ρότορα και βελτιστοποιώντας τον στάτορα ώστε να εξυπηρετεί την προστιθέμενη ισχύ. Αυτός ο σχεδιασμός διατηρεί τον κινητήρα συμπαγή, με πλάτος μόλις 334 mm, ύψος 303 mm και βάθος 112 mm.

Η γερμανική τεχνολογία

Ενώ οι ιαπωνικές εταιρείες παραγωγής ηλεκτρικού ρεύματος όπως η Toyota συνεχίζουν να τυγχάνουν μεγάλης αναγνώρισης για την καινοτόμο τεχνολογία τους, ιδιαίτερα στη σφαίρα του υδρογόνου, η Γερμανία ανοίγει επίσης το δρόμο ως κορυφαίος ευρωπαϊκός κατασκευαστής αυτοκινήτων. Η BMW συνεχίζει να αναπτύσσει την τεχνολογία της ηλεκτρικών λύσεων και κινητήρων υδρογόνου, καθώς και η Volkswagen που πηδά επίσης στο τρένο υδρογόνου.

Η Γερμανία έχει αναγνωριστεί εδώ και καιρό ως παγκόσμιος ηγέτης στην τεχνολογική καινοτομία, ιδιαίτερα όταν πρόκειται για λύσεις μηχανικής και προηγμένες κατασκευαστικές λύσεις. Η φήμη της χώρας για την ακρίβεια και την ποιότητα την έχει καταστήσει βασικό παράγοντα σε διάφορους κλάδους, από την αυτοκινητοβιομηχανία έως τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Στον τομέα της εναλλακτικής τεχνολογίας κινητήρων, η Γερμανία συνεχίζει να ξεπερνά τα όρια, επενδύοντας πολλά στην ανάπτυξη ενός βιώσιμου μέλλοντος.

Ανάγκη για καινοτόμες λύσεις

Ο κόσμος αντιμετωπίζει την επείγουσα ανάγκη καταπολέμησης της κλιματικής αλλαγής και η ζήτηση για καινοτόμες λύσεις κινητήρων δεν ήταν ποτέ μεγαλύτερη. Η αύξηση της θερμοκρασίας κατά 1,5 βαθμό από την προβιομηχανική εποχή το 2024, αυξάνει την πιεστική ανάγκη των βιομηχανιών, ιδίως των μεταφορών, να μειώσουν τις εκπομπές και να απομακρυνθούν από την εξάρτηση από τα ορυκτά καύσιμα.

Καθώς οι τομείς της αυτοκινητοβιομηχανίας και της ενέργειας είναι υπεύθυνοι για σημαντικό μέρος των παγκόσμιων εκπομπών, η ανάπτυξη εναλλακτικών τεχνολογιών κινητήρων, όπως οι ηλεκτρικοί, υδρογόνου και κινητήρες με βιοκαύσιμα, είναι απαραίτητη για τον μετριασμό περαιτέρω περιβαλλοντικών ζημιών. Η καινοτομία στην τεχνολογία κινητήρων είναι το κλειδί για ένα καθαρότερο, πιο πράσινο μέλλον για τον πλανήτη

 

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης