Τελευταία Νέα
Ενέργεια

Με αλματώδεις ρυθμούς η ανάπτυξη των εργοστασίων μπαταρίας - Προβλέπονται στα 2000 GWh το 2023

Με αλματώδεις ρυθμούς η ανάπτυξη των εργοστασίων μπαταρίας - Προβλέπονται στα 2000 GWh το 2023

Οι μπαταρίες υπόσχονται να αντικαταστήσουν τα backstops των ορυκτών καυσίμων και να παρέχουν ένα καθαρό αντιστάθμισμα

Παρά την απίστευτη πρόοδο και τη συνεχή ροή νέων δεδομένων, ο ρυθμός ανάπτυξης της καθαρής ενέργειας κινείται πολύ αργά. Από το 2018, η ηλιακή και η αιολική ενέργεια παρείχαν μόνο 1,6% και 6,6% (αντίστοιχα) της ενέργειας στο δίκτυο των ΗΠΑ.

Σύμφωνα με το freeingenergy.com, οι λόγοι είναι πολλοί:

1.       οι ιστορικά υψηλές τιμές της καθαρής ενέργειας δημιούργησαν την εντύπωση ότι ήταν απρόσιτες
2.       οι επιχειρήσεις κοινής ωφέλειας και οι ρυθμιστικές αρχές ανέλαβαν αργά να προσαρμοστούν στις νέες εκδοχές του κλάδου
3.       η πτώση των τιμών στο φυσικό αέριο την έχει καταστήσει μια εύκολη εναλλακτική λύση σε κάθε άλλη μορφή παραγωγής ενέργειας

Μείζον θέμα σε όλα αυτά αποτελεί ο ρόλος που καλούνται να διαδραματίσουν οι μπαταρίες στο παγκόσμιο ενεργειακό μείγμα.
Το μέλλον ανήκει στις µπαταρίες για τη διαχείριση και την αποθήκευση της παραγόµενης ηλεκτρικής ενέργειας από φωτοβολταϊκά, αλλά και στη χρήση των δικτύων ενέργειας.
Ωστόσο, προς το παρόν µια τέτοια επένδυση είναι ασύµφορη αν και οι προοπτικές που παρουσιάζονται είναι αναμφισβήτητα ανατρεπτικές.

Υπάρχει όμως μια μοναδική πρόκληση που αποτελεί τη βάση όλων αυτών και πολλοί πιστεύουν ότι αδύνατον να σπάσει. Πρόκειται για την απρόβλεπτη διαθεσιμότητα του ήλιου και του ανέμου.
Στα περισσότερα μέρη των ΗΠΑ, η ηλιακή ενέργεια παράγει μόνο το ήμισυ της ισχύος κατά τη διάρκεια συντομότερων χειμερινών ημερών. Αυτό σημαίνει ότι οι περισσότερες μονάδες παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από ορυκτά καύσιμα χρειάζονται μόνο για το χειμώνα.
Οι μπαταρίες υπόσχονται να αντικαταστήσουν αυτά τα backstops των ορυκτών καυσίμων και να παρέχουν ένα καθαρό αντιστάθμισμα, όταν «σταματούν τις εμφανίσεις τους ηλιακή και αιολική ενέργεια».
Ωστόσο, οι μπαταρίες έχουν τις δικές τους προκλήσεις.
Οι περισσότεροι ειδικοί πιστεύουν ότι η αποθήκευση της ηλιακής ενέργειας σε όλες τις εποχές απαιτεί περισσότερες μπαταρίες.
Αξίζει στο σημείο αυτό να επισημανθεί ότι, το MIT headline imageBill Gates είναι ένας τεράστιος υποστηρικτής για την καθαρή ενέργεια.
Στην επιστολή του το 2018 υπογραμμίζει ότι, ο «αέρας και ο ήλιος αποτελούν διαλείπουσες πηγές ενέργειας και είναι απίθανο να υπάρχουν σούπερ φθηνές μπαταρίες, που θα επιτρέπουν την αποθήκευση ενέργειας, όταν ο ήλιος και αέρας θα απουσιάζουν».
Σε πρόσφατο άρθρο του MIT, με τίτλο «Ο λόγος των 2.5 τρισεκατομμυρίων δολαρίων που δεν μπορούμε να βασιστούμε στις μπαταρίες για να καθαρίσουμε το δίκτυο» εξηγεί πως οι μπαταρίες είναι υπερβολικά ακριβές και δεν διαρκούν σχεδόν για αρκετό χρονικό διάστημα, περιορίζοντας αρκετά τον ρόλο τους».

Φθηνότερη παραγωγή ενέργειας λόγω του «ανέμου»

Όπως αναφέρεται στην ανάλυση, η Μητέρα Φύση έχει προνοήσει για τα πάντα, εναλλάσσοντας τον ήλιο και τον άνεμο. Ειδικότερα, η ηλιακή ενέργεια είναι ισχυρότερη το καλοκαίρι και στα περισσότερα μέρη ο άνεμος είναι πιο δυνατός τον χειμώνα.

458

Ότι ισχύει για το ηλιακό, ισχύει και για το κόστος του ανέμου το οποίο μειώνεται σταθερά εδώ και δεκαετίες. Ο αέρας και η ηλιακή ενέργεια συνθέτουν τη φθηνότερη πηγή ηλεκτρικής ενέργειας. Χρησιμοποιώντας τα μαζί, απαιτείται ακόμη λιγότερη αποθήκευση της μπαταρίας, τόσο κατά τη διάρκεια της 24ωρης ημέρας όσο και κατά τη διάρκεια των εποχών ενός έτους.
Ο κ. Logan Goldie-Scot, επικεφαλής της αποθήκευσης ενέργειας στο Bloomberg New Energy Finance (BNEF), δήλωσε στην Greentech Media ότι το 2023 η Ευρώπη θα έχει περίπου 200 GWh δυναμικότητας εργοστασίων μπαταρίας, οι ΗΠΑ θα έχουν 130 GWh και η Κίνα θα έχει 800 GWh εκείνη τη χρονιά. Συνολικά, αυτό σημαίνει ότι κάθε χρόνο, ο κόσμος θα παράγει ένα εντυπωσιακό 1.200 GWh νέων μπαταριών.
Το μεγαλύτερο μέρος της συνολικής παραγωγικής ικανότητας που αναφέρει η BNEF θα προχωρήσει στην κατασκευή ηλεκτρικών αυτοκινήτων, δημιουργώντας αρκετές μπαταρίες για την κατασκευή 20.000.000 ηλεκτρικών αυτοκινήτων ετησίως
Αλλά μια ακόμη πιο συναρπαστική προοπτική για το «τσουνάμι των νέων μπαταριών» είναι ότι αυτοί οι αριθμοί δεν είναι όπως το πετρέλαιο, ο άνθρακας ή οποιοδήποτε άλλο καύσιμο που καταναλώνεται κάθε χρόνο.
Απεναντίας, η χρησιμοποιούμενη χωρητικότητα αυτών των ετήσιων αριθμών μπαταριών είναι σωρευτική.
Αυτό σημαίνει ότι κάθε χρόνο το εργοστάσιο παραγωγής μπαταρίας προσθέτει στη συνολική διαθέσιμη χωρητικότητα της μπαταρίας στον κόσμο.
Αν έχουμε 2.000 GWh το 2023, οι προβλέψεις του BNEF σημαίνουν ότι θα έχουμε 3.200 GWh το 2024 και 4.400 GWh το 2025 και ούτω καθεξής.


www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης