Φυσικό Αέριο

Μελετητική ωρίμανση του EastMed μέσω της επιλογής αναδόχου για τα υπεράκτια τμήματα

Μελετητική ωρίμανση του EastMed μέσω της επιλογής αναδόχου για τα υπεράκτια τμήματα
Με τις μελέτες των έως δύο συμμετεχόντων θα εκπονηθούν τα Τεύχη Δημοπράτησης των τεσσάρων τμημάτων, στη βάση των οποίων αυτοί θα υποβάλουν δεσμευτικές προσφορές
Αναπόσπαστο βήμα της μελετητικής ωρίμανσης του EastMed αποτελεί η πρόσκληση της IGI Poseidon για την προεπιλογή αναδόχων για τον λεπτομερή σχεδιασμό, την προμήθεια, την κατασκευή, τη μεταφορά, την εγκατάσταση και το pre-commissioning (EPCI) του τεσσάρων υπεράκτιων τμημάτων του αγωγού.

Μέσω της πρόσκλησης, ο φορέας υλοποίησης του πρότζεκτ (στον οποίο συμμετέχει κατά 50% η ΔΕΠΑ), θα επιλέξει το ανώτερο δύο ενδιαφερόμενους, με τις μελέτες των οποίων στα επόμενα βήματα της διαδικασίας θα καταρτισθούν τα Τεύχη Διακήρυξης των τεσσάρων τμημάτων. Στη βάση αυτών των Τευχών, κάθε ένας από τους υποψήφιους θα υποβάλει την τελική και δεσμευτική του προσφορά, μέσω των οποίων θα επιλεγεί ο ανάδοχος.

Η οριστικοποίηση των Τευχών Διακήρυξης θα σημάνει παράλληλα την ακριβέστερη κοστολόγηση του EastMed. Γεγονός που αναμένεται να συμβάλει στη λήψη της Τελικής Επενδυτικής Απόφασης από την IGI Poseidon για το έργο.

Εκπόνηση λεπτομερούς μελέτης εφαρμογής

Για τη συνδιαμόρφωση των Τευχών Διακήρυξης, η IGI Poseidon θα διεξαγάγει με τους έως δύο συμμετέχοντες ανταγωνιστικό διάλογο, μία διαδικασία ευρύτατα διαδεδομένη στη βιομηχανία Πετρελαίου & Αερίου, ώστε η αναθέτουσα αρχή να μπορέσει να προσδιορίσει, μετά από συγκριτική αξιολόγηση, τις λύσεις που ανταποκρίνονται στις ανάγκες της.

Έτσι, μεταξύ άλλων, οι υποψήφιοι θα κληθούν να επανεξετάσουν τις Μελέτες Εφαρμογής (FEED) για τα υπεράκτια τμήματα και τη Λεπτομερή Υποθαλάσσια Έρευνα και Χαρτογράφηση (DMS). Επίσης, θα εκπονήσουν τη λεπτομερή μελέτη εφαρμογής (detailed design), αλλά και πρόσθετες μελέτες όπου αυτό κριθεί αναγκαίο.

Σε αυτό το πλαίσιο, η επιλογή δύο το ανώτερο υποψηφίων έγινε από την IGI Poseidon με σκοπό αφενός μεν να ολοκληρωθεί έγκαιρα η μελετητική ωρίμανση, αφετέρου δε να υπάρξει ο απαραίτητος ανταγωνισμός. Παράλληλα, η επιλογή αυτή υπαγορεύθηκε και από το γεγονός ότι είναι περιορισμένος ο αριθμός εταιρειών εγνωσμένου κύρους σε παγκόσμιο επίπεδο με εμπειρία κατασκευής υποθαλάσσιων αγωγών σε μεγάλα βάθη (3.000 μέτρα).

Διετής ορίζοντας στη στρατηγική συμβάσεων της IGI Poseidon

Υπενθυμίζεται ότι, με βάση τη συγχρηματοδοτική σύμβαση που έχει υπογραφεί με την Ε.Ε. και το χρονοδιάγραμμα που περιλαμβάνεται σε αυτήν, σε δύο χρόνια πρέπει να ολοκληρωθούν τα εναπομένοντα στάδια της ανάπτυξης και ωρίμανσης του αγωγού, σε επίπεδο λήψης της Τελικής Επενδυτικής Απόφασης και την έναρξης κατασκευής του. Έτσι, η στρατηγική συμβάσεων της εταιρείας στοχεύει ώστε μέσα σε αυτό τον χρονικό ορίζοντα να έχει γίνει η πλήρης ωρίμανση του έργου από μελετητικής, αδειοδοτικής, ρυθμιστικής και χρηματοδοτικής πλευράς, προκειμένου να μπορέσει να εκκινήσει τη φάση της κατασκευής.

H έναρξη της κατασκευής του αγωγού προγραμματίζεται για το 2022. Το έργο εκτιμάται ότι θα τεθεί σε λειτουργία το 2025.


Κώστας Δεληγιάννης
deligkos@worldenergynews.gr

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης