Τελευταία Νέα
Ενέργεια

Σημαντική μείωση στη ζήτηση ηλεκτρικής ενέργειας της Κύπρου

Σημαντική μείωση στη ζήτηση ηλεκτρικής ενέργειας της Κύπρου
Σε πολύ χαμηλά επίπεδα έπεσαν οι εκπομπές ρύπων στην ατμόσφαιρα κατά την περίοδο των περιοριστικών μέτρων κατά του COVID-19

Σε πολύ χαμηλά επίπεδα έπεσαν οι εκπομπές ρύπων στην ατμόσφαιρα κατά την περίοδο των περιοριστικών μέτρων κατά του COVID-19, πρωτίστως λόγω της σημαντικής μείωσης στην τροχαία κίνηση και δευτερευόντως λόγω μείωσης στη ζήτηση ηλεκτρικής ενέργειας, αναδεικνύοντας το οφέλη που θα είχε για την Κύπρο η προώθηση βιώσιμων λύσεων σε συγκοινωνίες και ηλεκτροπαραγωγή. Την ίδια ώρα, κατά 15-20% μειωμένη ήταν η ζήτηση σε ηλεκτρική ενέργειας κατά την περίοδο του lockdown.

Όπως δήλωσε στο ΚΥΠΕ ο Εκπρόσωπος Τύπου του Διαχειριστή Συστήματος Μεταφοράς Κύπρου (ΔΣΜΚ) Γιώργος Ασιήκαλης, αντίστοιχη ήταν και η μείωση στους ρύπους.
Όπως εξήγησε, λόγω του κλεισίματος των βιομηχανικών και των εμπορικών επιχειρήσεων από τον Μάρτιο, υπήρξε μείωση της ζήτησης κατά 15-20% απ’ ότι αναμενόταν με βάση συγκεκριμένα μοντέλα που χρησιμοποιούνται από τον ΔΣΜΚ. Παράλληλα ανέφερε ότι η οικιακή ζήτηση αυξήθηκε ελαφρώς, ωστόσο όχι ιδιαίτερα, λόγω και του καλού καιρού που δεν απαιτούσε σε μεγάλο βαθμό χρήση θερμάνσεων ή κλιματιστικών.

Ο κ. Ασιήκαλης είπε πως αναμένεται η ζήτηση να αυξηθεί με την σταδιακή άρση των μέτρων, ωστόσο η ζήτηση για το καλοκαίρι είναι δύσκολο να προβλεφθεί, αφού συνδέεται άμεσα με τον τουρισμό και την χρήση κλιματιστικών στην ξενοδοχειακή βιομηχανία. Λόγω αυτών των παραγόντων υπάρχει συνήθως αυξημένη ζήτηση κατά τους καλοκαιρινούς μήνες, ωστόσο, φέτος με την αβεβαιότητα που υπάρχει γύρω από τον τουρισμό λόγω κορωνοϊού, δεν μπορούν να υπάρξουν ασφαλείς προβλέψεις.
Η μείωση σε ρύπους από συγκοινωνίες και ηλεκτρισμό κατά το lockdown, δείχνει τον δρόμο για πιο βιώσιμες λύσεις
Σε πολύ χαμηλά επίπεδα έπεσαν οι εκπομπές ρύπων στην ατμόσφαιρα κατά την περίοδο των περιοριστικών μέτρων κατά του COVID-19, πρωτίστως λόγω της σημαντικής μείωσης στην τροχαία κίνηση και δευτερευόντως λόγω μείωσης στη ζήτηση ηλεκτρικής ενέργειας, αναδεικνύοντας το οφέλη που θα είχε για την Κύπρο η προώθηση βιώσιμων λύσεων σε συγκοινωνίες και ηλεκτροπαραγωγή.
Όπως ανέφερε στο ΚΥΠΕ ο Προϊστάμενος του Κλάδου Ποιότητας Αέρα και Στρατηγικού Σχεδιασμού του Τμήματος Επιθεώρησης Εργασίας Χρύσανθος Σαββίδης, η ατμοσφαιρική ρύπανση στα κέντρα των πόλεων ήταν σημαντικά μειωμένη την περίοδο Μάρτιου-Απριλίου, σε σχέση με τους προηγούμενους μήνες.
Ιδιαίτερα στις ώρες κυκλοφοριακής αιχμής (δηλ. 7 π.μ. – 9 π.μ.) στη Λευκωσία η μείωση στη συγκέντρωση οξυδίων του αζώτου (ΝΟx), φθάνει μέχρι και πέντε φορές πιο κάτω από τις αντίστοιχες τιμές του Ιανουαρίου.

Σημείωσε ότι η μέση τιμή των οξυδίων του αζώτου τον Μάρτη του 2020 ήταν 33 σε σχέση με 53 τον Μάρτη του 2019 και τον Απρίλιο του 2020 ήταν 16 σε σχέση με 42 τον Απρίλιο του 2019. Αυτό όπως είπε, αποδεικνύει ότι στον μεγαλύτερο βαθμό η κυκλοφορία των αυτοκινήτων είναι υπεύθυνη για την κακή ποιότητα του αέρα στα κέντρα των πόλεων και είναι καιρός οι αρμόδιοι φορείς να λάβουν μέτρα για μείωσή της με την ανάπτυξη των Μέσω Μαζικής μεταφοράς, αλλά και άλλων ρυθμίσεων.
Εκτός από σημαντική μείωση των εκπομπών οξειδίων του αζώτου (ΝΟx), υπάρχει σημαντική μείωση Μονοξειδίου του άνθρακα (CO), Αιωρούμενων Σωματιδίων (ΑΣ10) και βενζολίου (C6H6) τόσο στη Λευκωσία όσο και στις υπόλοιπες πόλεις της Κύπρου.

Πηγή: Φιλελεύθερος Κύπρου
www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης