Φυσικό Αέριο

O ΔΕΣΦΑ προσωρινός ανάδοχος για τη διαχείριση κολοσσιαίου LNG τέρμιναλ στο Κουβέιτ

O ΔΕΣΦΑ προσωρινός ανάδοχος για τη διαχείριση κολοσσιαίου LNG τέρμιναλ στο Κουβέιτ
Η ανάθεση αποτελεί πρόκριμα για τη διεθνή δραστηριοποίηση του ΔΕΣΦΑ, καθώς η εν λόγω υποδομή θα είναι ο μεγαλύτερος παγκοσμίως τερματικός σταθμός αποθήκευσης και επαναεριοποίησης LNG

Προσωρινός ανάδοχος για την παροχή υπηρεσιών λειτουργίας και συντήρησης του νέου τερματικού LNG του Κουβέιτ ανακηρύχθηκε ο ΔΕΣΦΑ.

Το έργο βρίσκεται υπό κατασκευή και προορίζεται να αποτελέσει τον μεγαλύτερο παγκοσμίως σταθμό αποθήκευσης και επαναεριοποίησης LNG. Έτσι, η επικράτηση στον διαγωνισμό θα αποτελέσει πρόκριμα για τη διεθνή δραστηριοποίηση του ΔΕΣΦΑ, καθιστώντας τον σημαντικό "παίκτη"  εκτός συνόρων, για την παροχή υπηρεσιών διαχείρισης υποδομών φυσικού αερίου.

Screenshot 2020 08 18 DESFA SA Hellenic Gas Transmission System Operator posted on LinkedIn
Το εν λόγω συμβόλαιο ορίζει χρονική περίοδο πέντε ετών και η αρχική προσφορά του ΔΕΣΦΑ υποβλήθηκε στις 11 Αυγούστου στα πλαίσια της διαδικασίας που ξεκίνησε το 2018 η κρατική KIPIC.

Αφότου ολοκληρωθεί η δεύτερη φάση των τεχνικών αξιολογήσεων και των σχετικών συζητήσεων, το συμβόλαιο αναμένεται να ανατεθεί μέσα στους αμέσως επόμενους μήνες.

Η ταυτότητα του έργου

H εν λόγω υποδομή ονομάζεται LNGI και θα διαθέτει οκτώ δεξαμενές αποθήκευσης υγροποιημένου αερίου, με κάθε μία να καλύπτει έκταση 6.644 τ.μ. Πρόκειται για το πρώτο ανάλογο έργο που υλοποιείται στο Κουβέιτ. 

Σύμφωνα με την KIPIC, σκοπός είναι να καλύψει τις ολοένα αυξανόμενες ανάγκες της χώρας για "καθαρότερο" καύσιμο για ηλεκτροπαραγωγή. Επίσης, το έργο θα εξυπηρετήσει τους τοπικούς βιομηχανικούς καταναλωτές φυσικού αερίου, όπως τα διυλιστήρια και τα εργοστάσια παραγωγής πετροχημικών προϊόντων.

Βαρόμετρο η τεχνογνωσία του ΔΕΣΦΑ και των μετόχων του

Σημαντικό ρόλο στην προσωρινή ανάθεση του έργου έπαιξε το know-how των βασικών μετόχων του ΔΕΣΦΑ, όπως εξάλλου δείχνει και η σχετική ανάρτηση του Διαχειριστή στο LinkedIn, όπου γίνεται ιδιαίτερη αναφορά στην τεχνική συνδρομή των Snam και Enagas κατά τη διεκδίκηση του διαγωνισμού της KIPIC.

Επίσης, καταλύτη αποτελεί και η τεχνογνωσία που έχει αποκτήσει ο Διαχειριστής από τη λειτουργία του ελληνικού συστήματος μεταφοράς. Στο πλαίσιο περαιτέρω βελτιστοποίησης της αξιοποίησης του ΕΣΦΑ, όπως έγραφε νωρίτερα το WEN, ο ΔΕΣΦΑ εξασφάλισε δάνειο 25 εκατ. ευρώ από την ΕΤΕπ για την υλοποίηση του ελληνικού τμήματος του Διασυνδετήριου Αγωγού Ελλάδας - Β. Μακεδονίας.


Κώστας Δεληγιάννης

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης