Ενέργεια

Αναφορά Τσάκα - Galli στις προοπτικές του υδρογόνου - βιομεθανίου για διείσδυση των ΑΠΕ

Αναφορά Τσάκα - Galli στις προοπτικές του υδρογόνου - βιομεθανίου για διείσδυση των ΑΠΕ
Ενδιαφέρουσες τοποθετήσεις των σημερινών καλεσμένων του συνεδρίου
Σχετικά Άρθρα

Ενδιαφέρουσες τοποθετήσεις για τις τρέχουσες ενεργειακές εξελίξεις στην χώρα μας έκαναν διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΔΑ Μάριος Τσάκας αλλά και η CEO του ΔΕΣΦΑ, Maria Rita,μιλώντας σήμερα το πρωί στο 5ο Digital Dialogue στα πλαίσια του συνεδρίου Περιφερειακής Ανάπτυξης Πελοποννήσου.

Ειδικότερα, ο κ. Τσάκας αναφέρθηκε στους στόχους της Ελλάδας και τα προγράμματα που τρέχουν το ενεργειακό μέτωπο αλλά και την προοπτική του υδρογόνου και του βιομεθανίου, απαντώντας σε ερώτημα του καλεσμένου.

10_1.JPG


«Τα εν λόγω έργα, αρχής  γενομένης από την Πάτρα το Αγρίνιο και τον Πύργο θα ξεκινήσουν εφέτος και θα ολοκληρωθούν το 2023, δίνοντας τη δυνατότητα σε περισσότερα από 12.000 νοικοκυριά και επιχειρήσεις να τροφοδοτηθούν με φυσικό αέριο. Το καύσιμο θα μεταφέρεται αρχικά με βυτιοφόρα σε υγροποιημένο μορφή έως ότου τεθεί σε λειτουργία ο αγωγός του ΔΕΣΦΑ που σχεδιάζεται να επεκταθεί στην Πάτρα» τόνισε χαρακτηριστικά.

Βάσει του πενταετούς προγράμματος ανάπτυξης της εταιρείας, άμεσα αναμένεται να ξεκινήσουν οι εργασίες για την διείσδυση του φυσικού αερίου στην Δυτική Ελλάδα, με την ανάπτυξη δικτύων διανομής άνω των 210 χιλιομέτρων και τα οποία προβλέπεται να καλύψουν πλήθος νοικοκυριών και επιχειρήσεων. Κατά την πρώτη φάση ανάπτυξης, Πύργος, Πάτρα και Αγρίνιο αποτελούν τις 3 πόλεις όπου οι εργασίες προγραμματίζεται να ξεκινήσουν μέσα στο 2021και να ολοκληρωθούν μέχρι το τέλος του 2023.

Να σημειώσουμε ότι για την τροφοδότηση των εν λόγω πόλεων προκρίνεται η λύση του LNG μέσω βυτιοφόρων μέχρι να κατασκευαστεί ο αγωγός του ΔΕΣΦΑ από την Μεγαλόπολη προς την Πάτρα.Ενδεικτικό του μακροχρόνιου σχεδιασμού της εταιρείας, οποίος περιλαμβάνει και την επέκταση του δικτύου και σε άλλες πόλεις πέραν των προαναφερόμενων, είναι η αναφορά του κυρίου Τσάκα ότι οι διαθέσιμες υποδομές αεριοποίησης και έκχυσης του LNG στο δίκτυο των πόλεων είναι με τέτοιο τρόπο κατασκευασμένες ώστε με την έλευση του αγωγού να μπορούν να μετεγκατασταθούν άμεσα και με ασφάλεια σε άλλες περιοχές όπου θα προκρίνεται η τροφοδοσία με LNG με βυτιοφόρα. Να προσθέσουμε ότι στο δεκαετές του ΔΕΣΦΑ περιλαμβάνεται η ανάπτυξη υποδομής LNG truck loading στη Ρεβυθούσα για την εξυπηρέτηση απομακρυσμένων δικτύων.

Παράλληλα, η CEO του ΔΕΣΦΑ Maria Rita Galli τόνισε ότι ο ΔΕΣΦΑ επενδύει σε υποδομές που θα επιτρέψουν τη μεταφορά φυσικού αερίου σε περιοχές όπου δεν υπάρχει δίκτυο μεταφοράς, σε υγροποιημένο ή συμπιεσμένη μορφή με πλοία και βυτιοφόρα. «Το υδρογόνο και το βιομεθάνιο θα  επιτρέψουν την περαιτέρω διείσδυση των ανανεώσιμων πηγών» συμπλήρωσε.

Ειδικότερα, αναφέρθηκε εκτενώς σε 2 έργα που περιλαμβάνονται στο δεκαετές πρόγραμμα ανάπτυξης του ΔΕΣΦΑ και ευθυγραμμίζονται με την λογική και τους στόχους του ΔΕΣΦΑ. Το ένα είναι ο αγωγός στη Δυτική Μακεδονία μήκους 111 χιλιομέτρων που αφενός συνιστά διείσδυση του φυσικού αερίου σε νέες περιοχές και δη τις λιγνιτικές περιοχές και αφετέρου εντάσσεται στο σχεδιασμό για την αξιοποίηση του υδρογόνου, καθώς, στη περιοχή προωθείται έργο (White dragon) για την παραγωγή πράσινου υδρογόνου.

Το δεύτερο έργο είναι ο σχεδιαζόμενος αγωγός στη Δυτική Ελλάδα που θα ξεκινάει από την Μεγαλόπολη και θα καταλήγει στη Πάτρα, συνολικού μήκους 140 χιλιομέτρων και προϋπολογισμού σχεδόν 1 δις ευρώ. Μάλιστα, όπως είπε, αναμένεται εντός των επόμενων ημερών η τελική έγκριση από την ΡΑΕ, ενώ, η τελική επενδυτική απόφαση από πλευράς ΔΕΣΦΑ θα ακολουθήσει αφού πρώτα διευθετηθούν μια σειρά εκκρεμότητες (αδειοδοτήσεις, περιβαλλοντικές μελέτες κα) που θα καθιστούν “ώριμο” το σχεδιαζόμενο έργο. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του ΔΕΣΦΑ, ο αγωγός αναμένεται να ολοκληρωθεί γύρω στο 2026.

6666_1.JPG

www.worldenergynews.gr

 

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης