Ενέργεια

Η Volkswagen περνά στην αντεπίθεση και κατασκευάζει έξι εργοστάσια μπαταρίας στην Ευρώπη

Η Volkswagen περνά στην αντεπίθεση και κατασκευάζει έξι εργοστάσια μπαταρίας στην Ευρώπη

Στόχος να ξεπεράσει την Tesla

 

Η Volkswagen σκοπεύει να κατασκευάσει μονάδες κυψέλης μπαταρίας στην Ευρώπη και να επεκτείνει την υποδομή φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων παγκοσμίως, επιταχύνοντας τις προσπάθειες να ξεπεράσει την Tesla και να προχωρήσεις σε μαζική υιοθέτηση μπαταρίας αυτοκίνητα.

Η Νο. 2 αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο, η οποία βρίσκεται στη μέση μιας μεγάλης αλλαγής προς αυτοκίνητα με μπαταρία, ανακοίνωσε τη Δευτέρα 15.3.2921 ότι θέλει να λειτουργήσει έξι εργοστάσια μπαταριών στην Ευρώπη έως το 2030, τα οποία θα κατασκευάσει μόνη της ή με συνεργάτες σύμφωνα με το investing.com.

«Ο μετασχηματισμός μας θα είναι γρήγορος, θα είναι άνευ προηγουμένου», δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος Herbert Diess στο Power Day της Volkswagen, το οποίο επίσης συμμετείχαν οι CEO των BP, Enel και Iberdrola σε μια προσπάθεια αναπαραγωγής της Ημέρας Μπαταρίας της Tesla τον περασμένο Σεπτέμβριο.

"Η ηλεκτρονική κινητικότητα έχει γίνει βασική επιχείρηση για εμάς", πρόσθεσε. Η Volkswagen δεν ανακοίνωσε συγκεκριμένα πόσο θα κοστίσει το σχέδιο. Η εταιρεία υστερούσε στην ηλεκτροκίνηση έως ότου παραδέχτηκε το 2015 ότι εξαπατούσε τις δοκιμές εκπομπών ντίζελ στις ΗΠΑ και έπρεπε να ασχοληθεί με νέες κινεζικές ποσοστώσεις για ηλεκτρικά οχήματα. Έχει πλέον ένα από τα πιο φιλόδοξα προγράμματα στον κλάδο.

Η Volkswagen ανακοίνωσε ότι τα ευρωπαϊκά εργοστάσια θα έχουν κοινή παραγωγική ικανότητα έως και 240 gigawatt ώρες ετησίως, προσθέτοντας ότι το πρώτο εργοστάσιο θα ξεκινήσει τη λειτουργία του το 2023 και θα δημιουργηθεί από κοινού με την σουηδική Northvolt.

Αυτό θα ακολουθήσει μια μονάδα στη γερμανική πόλη Salzgitter το 2025, ένα εργοστάσιο στην Ισπανία, τη Γαλλία ή την Πορτογαλία το 2026 και ένα στην Πολωνία, τη Σλοβακία ή την Τσεχική Δημοκρατία έως το 2027. Δύο ακόμη εργοστάσια θα κατασκευασθούν έως το 2030.

Ενώ τα δύο πρώτα εργοστάσια αντικατοπτρίζονται ήδη στον οικονομικό σχεδιασμό της Volkswagen, ο όμιλος βρίσκεται σε «βαθιές συζητήσεις» σχετικά με το πώς οι επόμενες μονάδες ταιριάζουν με τους οικονομικούς στόχους, δήλωσε το μέλος του διοικητικού συμβουλίου Thomas Schmall.

Πρόσθεσε ότι εάν η Volkswagen χρειαζόταν να αυξήσει το ρόλο της στην παραγωγή κυψελών μπαταρίας, τότε ο όμιλος θα μπορούσε να αναλάβει αυτό το κόστος.

Προτεραιότητα η υποδομη φόρτισης

Η Volkswagen εργάζεται επίσης για μια σημαντική επέκταση της υποδομής φόρτισης, η έλλειψη της οποίας εξακολουθεί να θεωρείται σημαντικό εμπόδιο στη μαζική υιοθέτηση αυτοκινήτων με μπαταρία.

Μέσω των υπαρχουσών προσπαθειών και συνεργασιών με την πετρελαϊκή εταιρεία BP, καθώς και  τις κορυφαίες ευρωπαϊκές επιχειρήσεις κοινής ωφέλειας Enel και Iberdrola, η Volkswagen στοχεύει στη λειτουργία περίπου 18.000 δημόσιων σημείων γρήγορης φόρτισης στην Ευρώπη έως το 2025.

Αυτό αντιπροσωπεύει μια πενταπλάσια επέκταση του υπάρχοντος δικτύου γρήγορης φόρτισης, ανακοίνωσε η Volkswagen, προσθέτοντας ότι θα επενδύσει 400 εκατομμύρια ευρώ στην πρωτοβουλία.

Στη Βόρεια Αμερική, η Volkswagen στοχεύει 3.500 σημεία γρήγορης φόρτισης έως το τέλος του 2021 μέσω της Electrify America, ενώ στην Κίνα, τη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο, ο όμιλος στοχεύει σε 17.000 έως το 2025.

Προχωρώντας στο σχεδιασμό, η Volkswagen παρουσίασε σχέδια για μια νέα ενοποιημένη πρισματική κυψέλη μπαταρίας από το 2023, η οποία θα υποστηρίξει τις περικοπές κόστους που θα προκύψουν από το αυξημένο επίπεδο παραγωγής εσωτερικών κυψελών και θα μπορούσε να επηρεάσει τους σημερινούς προμηθευτές της.

Οι κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων, συμπεριλαμβανομένης της Tesla, χρησιμοποιούν κυλινδρικές μπαταρίες, οι οποίες μοιάζουν με μπαταρίες φακών και είναι σχετικά φθηνές και εύκολες στην κατασκευή τους.

Τα πρισματικά κύτταρα, που μοιάζουν με ένα λεπτό βιβλίο με σκληρό εξώφυλλο, στεγάζονται σε μια ορθογώνια μεταλλική θήκη και είναι πιο ακριβά. Τα κελιά θήκης, μια άλλη εναλλακτική λύση, είναι λεπτότερα και ελαφρύτερα και μοιάζουν με ένα εύκαμπτο μεταλλικό φάκελο αλληλογραφίας.

"Κατά μέσο όρο, θα μειώσουμε το κόστος των συστημάτων μπαταρίας σημαντικά χαμηλότερα από 100 ευρώ (119 $) ανά κιλοβατώρα", δήλωσε ο Schmall. "Αυτό θα καταστήσει τελικά την ηλεκτρονική κινητικότητα προσιτή και την κυρίαρχη τεχνολογία οδήγησης."

Το κόστος των κυψελών μπαταρίας που χρησιμοποιείται για ηλεκτρικά οχήματα έχει μειωθεί κατά μέσο όρο στα 110 $ ανά κιλοβατώρα (kWh), είχε δηλώσει ο Benchmark Mineral Intelligence (BMI) τον Δεκέμβριο.



www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης